staticide Skrevet 27. september 2012 Rapporter Del Skrevet 27. september 2012 Venn av meg har et lydproblem, han har en HDMI-DVI adapter koblet i pc, deretter HDMI kabel fra PC til TV. Ingen lyd spilles av, hvorfor? Grafikk kort: ATI-5000 series På min egen pc virker dette med lyd, nøyaktig samme oppsett men med annet skjermkort i samme prisklasse. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. september 2012 Rapporter Del Skrevet 27. september 2012 DVI gir vanligvis ikke lyd. Lenke til kommentar
staticide Skrevet 27. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2012 DVI gir vanligvis ikke lyd. Det skal virke med hdmi kabel fra pc til tv inkludert lyd, selv med adapter. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. september 2012 Rapporter Del Skrevet 27. september 2012 DVI gir vanligvis ikke lyd. Det skal virke med hdmi kabel fra pc til tv inkludert lyd, selv med adapter. DVI er en standard for å overføre bilde. Hvis ditt kort overfører bilde+lyd på DVi så er det utefor standaren. http://no.wikipedia.org/wiki/DVI Lenke til kommentar
staticide Skrevet 27. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2012 DVI gir vanligvis ikke lyd. Det skal virke med hdmi kabel fra pc til tv inkludert lyd, selv med adapter. DVI er en standard for å overføre bilde. Hvis ditt kort overfører bilde+lyd på DVi så er det utefor standaren. http://no.wikipedia.org/wiki/DVI Kan ikke begripe at mitt 2år gamle GTX 460 skal være utenfor standaren.... plugger i adapter, og tar hdmi fra tv til adapter.. alt funker. Men min venn, som har skjermkort fra samme tiden (2år gammelt) funker ikke. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. september 2012 Rapporter Del Skrevet 27. september 2012 Er lyd-drivere installert da? Og er riktig lydkilde valgt i Windows? Den velger du ved å høyreklikke på lydikonet ved klokka på start-menyen, og velge "playback devices". Husk at TV'n må være slått på når du slå på pc'n, ellers kan det tenkes at HDCP (kopibeskyttelse) slår inn og nekter lyd/bilde... Lydkilde heter som regel AMD HDMI Output Lenke til kommentar
staticide Skrevet 27. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2012 Er lyd-drivere installert da? Og er riktig lydkilde valgt i Windows? Den velger du ved å høyreklikke på lydikonet ved klokka på start-menyen, og velge "playback devices". Husk at TV'n må være slått på når du slå på pc'n, ellers kan det tenkes at HDCP (kopibeskyttelse) slår inn og nekter lyd/bilde... Lydkilde heter som regel AMD HDMI Output Det meste er prøvd, frykter skjermkortet ikke støtter lyd. Men gode forslag Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. september 2012 Rapporter Del Skrevet 27. september 2012 Kan du laste ned GPU-Z (HER) og finne ut hva slags skjermkort det er snakk om. Gjør det litt enklere å finne specs... Så slipper vi å lete etter løsninger som kanskje ikke finnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå