Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Hei! Jeg lurte på om folk med lignende øyeproblemer kunne gi meg et litt bred forståelse av denne diagnosen. Jeg fikk beskjed fra Øyenlegen min at jeg har Keratoconus. Slik jeg forstår det så må jeg bruke linser i resten av livet dersom den styrken jeg fikk på brilleseddelen min idag ikke virker for synet mitt, så må jeg bruke linser.. Endret 27. september 2012 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Bump! Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg har en kamerat som har keratoconus. Han prøvde først harde linser for å flate ut hornhinna, dette fungerte ikke, så han fikk hornhinnetransplantasjon på begge øyer. Han fikk først på det ene øyet i november 2010 og senere i mai 2011 om jeg ikke husker feil, og nå plages han ikke av sykdommen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg har en kamerat som har keratoconus. Han prøvde først harde linser for å flate ut hornhinna, dette fungerte ikke, så han fikk hornhinnetransplantasjon på begge øyer. Han fikk først på det ene øyet i november 2010 og senere i mai 2011 om jeg ikke husker feil, og nå plages han ikke av sykdommen. Ok, min øyenlege sa ihvertfall ikke noe om å ta transplantasjon, men om det kommer til det steg; vet du om jeg selv må dekke det, eller dekker helsesystemet det? Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Det vet jeg ikke, så det må du høre med legen din om. Kanskje noen her vet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Okey. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg har det på begge øya, men i mild grad. Har ikke utviklet set hverken positivt eller negativt etter at jeg fikk konstatert det. Prøvde meg på spesiallinser med hard kjerne på begge øya, men var mer til irritasjon enn til nytte for min del. Har ikke brukt noe etter at det ble forsøkt. Har ingen problemer i dagliglivet, annet enn at det å skulle lese tekst langt unna er vanskelig. Typisk prosjektor på lyst møterom når man sitter langt ifra. Det er godt å vite at om ting skulle forværre seg er transplantasjon er mulighet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Har ingen problemer i dagliglivet, annet enn at det å skulle lese tekst langt unna er vanskelig. Typisk prosjektor på lyst møterom når man sitter langt ifra. Noe jeg bemerket meg når jeg var hos øyenlegen var at han sa det var bra for meg å bruke briller, fordi når jeg tenker i ettertanke så blir jeg litt forvirra i hodet når jeg leser uten... Håper at de brillene jeg bestille virker for det venstre øyet, og på sikt også for det høyre øyet.. Ellers må jeg prøve linser, som jeg ikke er keen på å bruke.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Da har jeg fått brillene mine, og jeg HÅPER de kan hjelpe.. Om 6-12 månder må jeg vurdere linser, dersom ikke brillene har noe effekt (Nå har det ikke noe særlig effekt utenom at dobbeltsynet mitt er mindre, og det er enklere å lese. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå