Gå til innhold

Databutikken.com slår til - kr. 3,- for en 17" Phillips

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror faktisk han kan kreve det, for er dems problem med prising. Jeg bestillte et GeForce 2 PRO fra dem for et par år siden, det kosta da 1600, men tidligere på dagen kosta det 2400, Jeg var inne å så på det og vurderte å bestilel det da det kostet 2400, men var ikke sikker på om jeg hadde penger nok, senere på dagen fant ejg ut at jeg skulel kjøpe det, da kosta det 1600. ok, 2 timer etterpå kosta det 2400 igjen, men jeg fikk det til 1600. ergo, dems feil med prisingen :)

Lenke til kommentar

Fikk denne eposten imorges fra data-gräbbarna:

Bäste kund!

"Tryckfelsnisse" har varit framme!

Du får detta mail då du är en av de kunder som uppmärksammat oss på

att vi "sålt" ett antal varor till orealistiskt låga priser, däribland

en 17" TFT-monitor och en Wireless Accesspoint vilka felaktigt

har prissatts till några enstaka kronor /st.

Som du förstår kommer dessa varor inte att kunna levereras, och

beroende på det stora antalet "beställningar" har vi sett oss

nödgade att annullera samtliga orders som innehåller de berörda

varorna. Om du samtidigt med den felaktigt prissatta varan

beställt ytterligare varor omfattas även dessa, varför vi

i sådana fall ber dig lägga en ny order via vår hemsida.

Vänligen,

Kundtjänst / datorbutiken.com

De tar forbehold om trykkfeil etc. i kjøpsvilkårene, som man må akseptere for å bekrefte ordren. Dermed er saken rimelig klappet og klart, såfremt de ikke faktisk sender deg varen uten å korrigere evt. feilinformasjon i forkant.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

En liten oppfordring til alle når dere ser feilprisa varer:

- IKKE post på forumet! Kommer ingenting godt ut av det uansett

- Er det kun snakk om en liten prisfeil så bestiller du en eller to til deg selv og sansynligheten for at du får varene er brukbar.

- Er prisen helt riv ruskende gal så send en melding til butikken og gi blaffen i å bestill, du får aldri varen uansett.

Lenke til kommentar
Du har krav på å betale den prisen som står der. (om det er 1600 eller 2500). De har ingen rett til å kreve mer.

Ikke helt. Nå husker jeg ikke lovverkets ordlyd 100% her, men det står noe om hva man kan forvente av pris og slike ting. Om den skjermen altså hadde kosta 20% rimeligere plutselig, er det noe man kan til en viss grad anta er et supertilbud. Men 3 kroner? Glem det

Lenke til kommentar
Du har krav på å betale den prisen som står der. (om det er 1600 eller 2500). De har ingen rett til å kreve mer.

Nei, du tar feil dimiles

Står i kjøpsloven at om en vare er åpenbart feilpriset, så har selger ingen plikt til å gi deg varen til den prisen du bestillte den for.

Selger har dog ikke lov til å ta forbehold om trykkfeil heller.

Lenke til kommentar

Hentet fra hardware.no sin Juss-guide:

Mange webshoper har et forbehold om trykkfeil, utsolgte varer, prisendringer el. Slike forbehold er bare gyldige om de er lett synlige på websidene - slik at kunden MÅ ha sett dem under kjøpeprosessen. Webshoper som ikke har slike forbehold i vilkårene sine, risikerer å få bindende avtaler som de vil kunne tape mye på når de kreves gjennomført. Om du bestiller en vare som var oppgitt til feil pris, vil du nemlig kunne kreve avtalen gjennomført hvis du "ikke skjønte eller burde skjønne" at det var en feil. Selv om webshopen har tatt forbehold mot trykkfeil, vil man etter Hardware.nos mening likevel ha en bindende avtale så snart webshopen har sendt deg en ordrebekreftelse. Mange webshoper opererer med automatiske ordrebekrefteler, men det må være webshopens og ikke kundens risiko at webshopen har dårlige rutiner på dette. Hardware.no oppfordrer alle webshoper til å gå gjennom bestillingene manuelt før ordrebekreftelser sendes.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...