Gå til innhold

pc, 8000 - studentrabatt

Anbefalte innlegg

Heisann, skal kjøpe spill pc og har satt sammen ei liste over komponenter fra dustinhome. Jeg har lite erfaring med å velge komponenter, og lurer derfor på om disse passer sammen, eventuelt hva som mangler/bør byttes ut med noe annet. PCn skal brukes til spilling, så det er klart.

post-282326-0-29634400-1348758876_thumb.jpg

Prisen som er nå, er uten studentrabatt. Er det noen som vet hvor mye jeg kan regne med å bli kvitt med studentrabatt?

Jeg har som mål at pcn skal kunne dra de fleste spill med god kvalitet uten lagg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt hovedkort til denne: http://www.dustinhome.no/product/5010627087/gigabyte-ga-z77x-d3h-z77-s-1155-atx-ivy/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker og CPU til denne: http://www.dustinhome.no/product/5010544370/intel-core-i5-2500k-3-30ghz-6mb-s-1155/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Intel er generelt sett et hakk foran AMD i mine øyne.

Skal du ikke ha SSD? Anbefaler å legge til en Samsung 830 128GB SSD som du kan ha OS og ofte brukte programmer på. http://www.dustinhome.no/product/5010619756/samsung-830-series-128gb-ssd-sata-600-mlc/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

Hvordan blir det i forhold til budjsettet? Vet ikke helt hva rabatten er på dustin.

Lenke til kommentar

vel det grafikkortet klarer alt på rundt 50 fps med 45 fps minimum i battlefield 3 så det burde ikke lagge noe :) derimot er amd skikkelig dårlig for gaming. burde nok skyte i en tusenlapp til i prosessor og få deg en i5.

http://www.tomshardw...ce,3063-13.html

Ingenting slår det å linke til en test av singleplayer i BF3, som ingen med vettet i behold spiller.

Her er en relevant test fra multiplayer: http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-battlefield-3/5#pagehead

Med tanke på at FX-4170 er tregere enn Phenom II X4 980 burde det være klart at en oppgradering vil kunne merkes, men på ingen måte er nødvendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg snakker om tester jeg har kjørt med 660ti selvb arni. kan jo selvfølgelig linke deg dette:

min fps 34. 1080p ultra alt max. MULTIPLAYER :p

dette er rimelig spillbart. og avg er god som det er 61 er nok for alle :p

Jeg har ikke sagt noe om 660 Ti sin BF3-ytelse i denne tråden.

Vil dog påstå at en 5% forskjell i BF3 er skuffende lite for Nvidia, 7950 trumfer jo 660 Ti med en gang man kjører på med mye tesselation og AA.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

jeg snakker om tester jeg har kjørt med 660ti selvb arni. kan jo selvfølgelig linke deg dette:

min fps 34. 1080p ultra alt max. MULTIPLAYER :p

dette er rimelig spillbart. og avg er god som det er 61 er nok for alle :p

Vil dog påstå at en 5% forskjell i BF3 er skuffende lite for Nvidia, 7950 trumfer jo 660 Ti med en gang man kjører på med mye tesselation og AA.

i alle spill som ikke er bf3. iogmed at 660ti slår 7950 der på det og :p

ellers har du rett. men kan ikke si at 7950 er så mye bedre på alt annet at jeg hadde valgt det over 660ti. kommer veldig ann på prisen. og de aller aller fleste overklokker ikke og da er ikke 7950 verdt de 200-500 kr mer enn 660ti(tilbud gjelder ikke, er et sapphire kort som koster mindre enn 660ti men ellers er de litt dyrere).

Lenke til kommentar

ellers har du rett. men kan ikke si at 7950 er så mye bedre på alt annet at jeg hadde valgt det over 660ti. kommer veldig ann på prisen. og de aller aller fleste overklokker ikke og da er ikke 7950 verdt de 200-500 kr mer enn 660ti(tilbud gjelder ikke, er et sapphire kort som koster mindre enn 660ti men ellers er de litt dyrere).

Hvorfor gjelder ikke tilbud for trådstarter?

Det viktige er hvilket kort som er det beste valget for trådstarter, 660 Ti koster like mye som et HD 7950 og yter dårligere i mer stressende spill.

Lenke til kommentar

Hvorfor gjelder ikke tilbud for trådstarter?

Det viktige er hvilket kort som er det beste valget for trådstarter, 660 Ti koster like mye som et HD 7950 og yter dårligere i mer stressende spill.

for trådstarter gjelder edet men for å beregne den generelle verdien og kostnaden blir tilbud feil :p

hvis du bruker det 7950 her er det knall uansett:

http://www.komplett....aspx?sku=760600

sykt bra pris på et bra produkt. lurer på når nvidia skrur ned prisen på 660ti. hadde det kostet 1800-2000kr hadde det blirr det nye 560ti med mest bang for the buck. vet du hva som stopper dem arni? selger de for mye til å gidde?

poenget var forresten at de fleste 7950 er dyrere enn 660ti. noen spesifikke kort er billigere men ikke generelt

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

For forbruker er det sluttsummen som teller, enten det er tilbud eller ikke. Ser man over hele fjøla av nettbuttikker er det alltid noen som har tilbud på nvidia og noen som har tilbud på amd. Du får f.eks 7950 for under 2100 nå i helga på komplett.

Ellers:

Ville vurdert et hovedkort med USB 3.0

Når det kommer til minne så funker det meste så lenge du ikke skal overklokke.

Hva med en brikke med 8 GB til under 300 kr http://www.dustinhome.no/product/5010628394/corsair-8gb-ddr3-value-select-pc10666-1333mhz-1x8gb/#intcmp=searchProvider_dacsa

Studentrabatten går fra produkt til produkt. På noe får du litt, på andre ting får du nesten ingen ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

sykt bra pris på et bra produkt. lurer på når nvidia skrur ned prisen på 660ti. hadde det kostet 1800-2000kr hadde det blirr det nye 560ti med mest bang for the buck. vet du hva som stopper dem arni? selger de for mye til å gidde?

poenget var forresten at de fleste 7950 er dyrere enn 660ti. noen spesifikke kort er billigere men ikke generelt

Sannsynligvis priser de kortene på et nivå der folk er villige til å kjøpe dem.

Hvilket kort som er billigst avhenger av tilbud fra dag til dag.

Lenke til kommentar

Heisann, takk for nyttige svar. Men jeg er fortsatt usikker på hvilke deler jeg skal velge. LA meg endre litt. Nytt opplegg:

2500 maks for skjermkort

3500 fordelt på andre viktige deler (ikke skjerm, tastatur, dvd osv.)

Krav: PCn skal kjøre spill som skyrim, arma2(dayzmod), bf3, AC3(når det kommer) med god grafikk og gjennomsnittlig fps på rundt 60. Den skal også ha USB 3.0

Hvis det er tilbud på noen deler, så er det greit. Den skal være fra dustinhome ettersom de har studentrabatt, med mindre den blir billigere andre steder. Det vil da si at delene kan komme over 6000 i ordinær pris.

Hvis dette budsjettet blir for galt etter kravene, så si ifra.

Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

ut av nysgjerrighet: hvorfor er intel bedre enn amd? Det er jo dyrere?

Bare gjør deg selv en tjeneste å google "8150 reveiw" og sammenlign ytelsen mellom AMDs topprosessor og intels prosessorer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...