halaa Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Hei! Jeg har vært hos en forhandler for å køpe en bil, den ene døra noen har rygget på, på parkeringplass og bør byttes, forhandleren sier om at de skal bytte døra med en helt ny en. Men jeg lurer på om en ny-dør er like bra som originalen som kommer fra fabrikken med tanke på rustbeskyttelse og slikt. Noen som vet? takk Lenke til kommentar
B25S Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Ja. Pass på å få den profesjonelt lakkert og montert, eller gjør det skikkelig hvis du skal gjøre det selv. Nå vet ikke jeg hvilken bil det er snakk om, men kan være en del pakninger, smøring, vindusheis osv. Er det snakk om en litt eldre bil kan kanskje en dør fra en delebil hos en bilopphugger være et alternativ, men kommer selvfølgelig ann på om prisforskjell mellom ny og brukt er forsvarlig. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 27. september 2012 Forfatter Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Tusen takk for et raskt svar. Bilen er en Passat 2006 model. Det er forhandleren som skal lakere og bytte døra. Regner med/håper at de er seriøse siden de har storeplass, mange biler til salg og flere avdelinger. Et spørsmål til: bakfangeren på bilen er også omlakert, men forhandleren sier om at han ikke vet hvorfor eller Åsen skade som bilen er påført tidligere, det vet kun første eieren kanskje sier han( bilen har hatt to eier) men fangeren er originale og jobben er gjort ordentlig, man må være proff for å forstå/finne ut om at den er omlakert, jeg la absolutt ingen merke til forhandleren selv sa det. Bør jeg være bekymret av den grunnen? Takk Endret 27. september 2012 av halaa Lenke til kommentar
B25S Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Ja. Hvis det er en stor forhandler så skal man jo nesten tro at de har et godt verksted. Jeg ville ikke bekymret meg så mye om det. Nylakkert bakfanger? Er bakfangeren ny også? Jeg hadde blitt veldig skeptisk nå. Er ikke sikkert du trenger å være bekymret. Så lenge jobben er gjort av et godt verksted så går jeg ut ifra at verkstedet har korrigert skaden skikkelig. Jo mer feil de finner ved f. eks. en bil som er påkjørt bakfra, jo mer kan de fikse, og jo mer tjener de. Det betyr at sannsynligvis alt er rettet opp, og da er det ikke mye grunn til bekymring. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 27. september 2012 Forfatter Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Ja. Hvis det er en stor forhandler så skal man jo nesten tro at de har et godt verksted. Jeg ville ikke bekymret meg så mye om det. Nylakkert bakfanger? Er bakfangeren ny også? Jeg hadde blitt veldig skeptisk nå. Er ikke sikkert du trenger å være bekymret. Så lenge jobben er gjort av et godt verksted så går jeg ut ifra at verkstedet har korrigert skaden skikkelig. Jo mer feil de finner ved f. eks. en bil som er påkjørt bakfra, jo mer kan de fikse, og jo mer tjener de. Det betyr at sannsynligvis alt er rettet opp, og da er det ikke mye grunn til bekymring. Takker igjen. Bakfangeren er original fra fabrikken, men er omlakkert, sa forhandleren det ihvertfall, viste meg også fra bagasjerommet om at fangeren selv ikke er bytta, men omlakkert. Er stor forhandler ja. men merkeforhandler av andre merker enn akkurat volksvagen. Bilen har jeg så å si kjøpt med ett års garanti med et lite beløp i tillegg. de skal ta service på bilen vaske ut/innvendig og polere den før jeg tar over. er litt bekymret på grunn av fangeren som han ikke viste hvorfor den er omlakkert, eller han vet det og vil ikke si for å slippe pristap. Endret 27. september 2012 av halaa Lenke til kommentar
B25S Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Da er det sikkert ikke store skaden som er skjedd. Om prisen er bra er det bare å kjøpe Håper du får får prisavslag pga. tidligere skader. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 27. september 2012 Forfatter Del Skrevet 27. september 2012 Da er det sikkert ikke store skaden som er skjedd. Om prisen er bra er det bare å kjøpe Håper du får får prisavslag pga. tidligere skader. har fått en grei pris egentlig i forhold til lignende biler på finn.no tusen hjerlig takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå