Gå til innhold

Vinterjakker 2012/2013


DDDD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler veldig på at vinterjakkemoten kommer til å endre seg noe særlig, ihvertfall ikke her på forumet. Tror de fleste her inne kommer til å fortsette å bruke peacoats og dufflecoats når det er sånn noenlunde behagelig ute og store dunparkaser når det ikke er behagelig ute. Du skal nok heller ikke gå med noen særlige forhåpninger om at folk generelt kommer til å legge vekk CG-jakkene neste år.

Ser hva du mener, men nå har jo "alle" pelsjakker. Er det noen slike jakker som skiller seg ut, eller ser litt forskjellig ut fra alle de andre?

Lenke til kommentar

Det dreier seg så vidteghar forstått om to forskjellige jakker.

 

Den du finner billig i USA er vel denne: http://www.davesnewy...arka--Deep-Navy

 

Mens den du finner i Norge er vel denne: http://follestad.no/...a-woolrich.html

 

Snittet/design er sikkert noe annerledes og kanskje også den tekniske konstruksjonen men ser ut som om varmen er laget av ca like mye dun/fjær osv. Den vil da trolig være omtrent like varm som den dyrere varianten.

Lenke til kommentar

Planer om å skaffe meg en parka som gjør at jeg overlever kulden, men sliter litt med fargen. Vil ikke være for brautende, men synes sort er litt kjedelig. Tenker på en i blå, Y/N på fargen? Har planer om å bruke jakken på de verste slalom dagene å så derfor jeg vil ha litt farge på den.

Lenke til kommentar

 

Parkaser av den typen er ikke optimalt i slalombakken, ville heller gått for en snowboardjakke (eller hva man nå kaller dem). Hvis du da har en peacoat til bybruk vil du egentlig være ganske godt dekket, så fremt du ikke må gå langt når det er iskaldt.

Lenke til kommentar

Parkaser av den typen er ikke optimalt i slalombakken, ville heller gått for en snowboardjakke (eller hva man nå kaller dem). Hvis du da har en peacoat til bybruk vil du egentlig være ganske godt dekket, så fremt du ikke må gå langt når det er iskaldt.

 

Er et lite stykke å gå om morgenen som gjør at jeg vil ha en jakke som holder meg varm! Men vet at det ikke er helt bra i bakken, men blir ikke så alt for mange turer i bakken i løpet av året tror jeg. Får tenke litt på hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar

Har vært på jakt etter en fler-lags/skall/hva-enn-du-kaller-det-jakke i over 1 år nå og har enda ikke funnet en.

 

Tanken er at det skal være et eller flere lag på innsiden som jeg kan ta ut når det blir mindre kaldt ute, slik at jeg kan bruke den i større deler av året.

 

Fant en som er veldig nære det jeg er på jakt etter, bortsett fra at prisen er mer enn dobbelt av hva budsjettet er (ikke mer enn ca 4k). Bør helst være svart og være i en sportslig men 'smart' look.

 

 

Noen som har idéer om butikker eller merker hvor jeg kan ha en ørliten sjanse om å finne noe slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...