Gå til innhold

Vinterjakker 2012/2013


DDDD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle gangene jeg har bestilt jakke på nett har de ikke passet og jeg måtte returnere dem hver gang. Jeg tør ikke å gå på en smell igjen.

Nobis finnes vel i ganske mange butikker etterhvert, og de virker særdeles gode og varme, dog noe klumpete. Ellers har jeg også hørt mye positivt om Fjällräven, men jeg vet ikke hvordan de er sammenlignet med de du allerede har nevnt.

Jeg har hatt en fjällreven jakke i et par år nå, men jeg begynner å bli litt lei av den.

Vet du hvordan kvaliteten er på Nobis?

Lenke til kommentar

Tja, jeg har aldri hatt en selv, en når jeg prøver dem i klesbutikker og lignende synes jeg de virker utrolig gode og varme, og de bør jo også ha god kvalitet for å forsvare den prisen de selges for. De er ikke nødvendigvis de peneste jakkene i omløp, og de er også hakket store og klumpete for min smak, men jeg har ikke noe problem med å tro at de kan matche CG og Woolrich any day.

Lenke til kommentar

Jeg liker Chateau ganske godt. Den er litt smalere i passformen, men etter det jeg har forstått tar den ikke varme så godt som de andre modellene. Kan dog ikke se for meg at det er noe problem, med mindre du skal gå til Nordpolen eller Grønland i den.

 

Mener forresten at jeg har sett Woolrich i XS blant annet hos Follestad før, men det kan jo hende de blir tidlig utsolgt.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke jakker fra Arc'teryx som er å få kjøpt i fysisk butikk i Stavanger? Ser at Platou og Steensland fører merket, så jeg tenkte meg innom der i morgen, men det er greit å ha litt intel på forhånd.

 

Edit: Endte opp med en svart Beta AR i medium, meget pen jakke.

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar

Har nobis yatesy i marineblå, og er veldig fornøyd med den. Jeg kjøpte denne fordi den var den lengste og enkleste jakken fra nobis, uten noe annet duppeditter en noen påsydde stropper. Syns heller ikke den er så klumpete, men veldig god å varm. Får dog personalrabatt, så fikk den en del billigere en sine 8500,-

Lenke til kommentar

nå er det meste ganske overpriset i butikker som follestad..

 

Har aldri sett Woolrich noe særlig billigere noen andre steder, hverken i Norge eller utlandet. Tror Arctic Parka stort sett koster det den koster, uavhengig av hvordan du kjøper den. Hvis du ser på jakken Rankiz linket til ser du jo også at den ikke ligner på den du finner her i Norge.

Lenke til kommentar

Vinterjakke bør etter min smak gjøre en ting, holde deg varm i en sur, kald og uforutsigbar vinter her i Trøndelag. Kjøpte meg en CG jakke i New York i høst, beste jakka jeg noen gang har hatt.

 

Kostet rundt 5000kr på bloomingdales (husker ikke helt), har ikke sett denne i Norge enda. Hadde et helt annet utvalg enn Retro her i Trondheim.

Lenke til kommentar

Tviler veldig på at vinterjakkemoten kommer til å endre seg noe særlig, ihvertfall ikke her på forumet. Tror de fleste her inne kommer til å fortsette å bruke peacoats og dufflecoats når det er sånn noenlunde behagelig ute og store dunparkaser når det ikke er behagelig ute. Du skal nok heller ikke gå med noen særlige forhåpninger om at folk generelt kommer til å legge vekk CG-jakkene neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...