Gå til innhold

Vinterjakker 2012/2013


DDDD

Anbefalte innlegg

J. Crew Bayswater peacoat? Prisen ser ganske grei ut, også er den i 100% ull med et "thinsulate" stoff som gjør jakken enda varmere.

 

Den ser litt awkward ut når man knepper opp alle knappene, eller gjelder dette for alle peacoats?

Synes den så fin ut jeg, pluss at den er i 100% ull. Alle peacoats ser vel awkward når man knepper opp alle knappene, jeg pleier og kneppe den midterste knappen hvis jeg skal gå rundt med den og ikke vil at det skal se awkward ut..

Blir det ikke kaldt med bare en knapp åpen?

Er peacoats egnet for kalde norske vintre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

J. Crew Bayswater peacoat? Prisen ser ganske grei ut, også er den i 100% ull med et "thinsulate" stoff som gjør jakken enda varmere.

 

Den ser litt awkward ut når man knepper opp alle knappene, eller gjelder dette for alle peacoats?

Synes den så fin ut jeg, pluss at den er i 100% ull. Alle peacoats ser vel awkward når man knepper opp alle knappene, jeg pleier og kneppe den midterste knappen hvis jeg skal gå rundt med den og ikke vil at det skal se awkward ut..

Blir det ikke kaldt med bare en knapp åpen?

Er peacoats egnet for kalde norske vintre?

Bruker det bare hvis jeg skal gå til bilen for eksempel eller er inne på skolen/kjøpesenter/togstasjon eller lignende, ute pleier jeg å knappe alle knappene..

Lenke til kommentar

Driver å ser etter ny jakke, er på et ganske så stramt budsjett, så ser etter noe i underkant av 1000,-

 

Har kommet fram til to alternativer i nærområdet (Mo i Rana), begge koster 799,-

 

Pea Coat fra H&M: http://www.hm.com/no...article=99092-B

Parka fra Cubus: http://cubus.com/no/...121207/7121207/ (i svart)

 

Tenker at en Parka kanskje er enklere, mer praktisk, og ikke minst varmere, mens en pea coat er mer modent, og passer bedre med skjerf, hansker osv. Er forresten 16 år, og rett i overkant av 180 høy. Hva synes dere?

Endret av Daffiestlime
Lenke til kommentar

Var innom en del butikker idag, prøvde en del, syns alle feilet å følge formen i kroppen min, og bare hang rett ned, istedet for å svinge litt inn i midjen, er det vanlig? Blir jeg lurt av modellbildene der omtrent samtlige har en fin midje, jeg er tynn, og det er masse space inni jakken som kunne svingt innover mot midjen.

 

Volt hadde i hvertfall 3 ulike modeller der jeg var.

 

Edit snakker om pea coats

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Var innom en del butikker idag, prøvde en del, syns alle feilet å følge formen i kroppen min, og bare hang rett ned, istedet for å svinge litt inn i midjen, er det vanlig? Blir jeg lurt av modellbildene der omtrent samtlige har en fin midje, jeg er tynn, og det er masse space inni jakken som kunne svingt innover mot midjen.

 

Volt hadde i hvertfall 3 ulike modeller der jeg var.

 

Edit snakker om pea coats

 

Ta en tur på gymmen du.

Lenke til kommentar

Nokon som har tips om nettbutikk der eg kan finne brukande vinterjakke? tenker retning pea coats slik som den fra H&M som var linka rett over her. Likte også denne godt: http://www.zalando.no/khujo-seaman-kort-kape-bla-kh122h00g-503.html

 

Men det var noko med lommene som ikkje passa heilt.

Er 185 høg og normalt bygd. 18år, men folk sier eg ikkje ser en dag yngre ut enn minst 22... hehe

Lenke til kommentar

Var innom en del butikker idag, prøvde en del, syns alle feilet å følge formen i kroppen min, og bare hang rett ned, istedet for å svinge litt inn i midjen, er det vanlig? Blir jeg lurt av modellbildene der omtrent samtlige har en fin midje, jeg er tynn, og det er masse space inni jakken som kunne svingt innover mot midjen.

 

Volt hadde i hvertfall 3 ulike modeller der jeg var.

 

Edit snakker om pea coats

 

Ta en tur på gymmen du.

Er du fra Hokksund eller Mjøndalen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nokon som har tips om nettbutikk der eg kan finne brukande vinterjakke? tenker retning pea coats slik som den fra H&M som var linka rett over her. Likte også denne godt: http://www.zalando.no/khujo-seaman-kort-kape-bla-kh122h00g-503.html

 

Men det var noko med lommene som ikkje passa heilt.

Er 185 høg og normalt bygd. 18år, men folk sier eg ikkje ser en dag yngre ut enn minst 22... hehe

Jakken kunne ha vært fin, men alle smådetaljene ødelegger designet, prøv å let etter en peacoat som har et mer rent design. Jakken burde også være lagd av minst 80% ull, den du linket til inneholdt bare 60% ull.

Lenke til kommentar

Var innom en del butikker idag, prøvde en del, syns alle feilet å følge formen i kroppen min, og bare hang rett ned, istedet for å svinge litt inn i midjen, er det vanlig? Blir jeg lurt av modellbildene der omtrent samtlige har en fin midje, jeg er tynn, og det er masse space inni jakken som kunne svingt innover mot midjen.

 

Volt hadde i hvertfall 3 ulike modeller der jeg var.

 

Edit snakker om pea coats

 

Ta en tur på gymmen du.

 

Snedig svar.

 

Prøvde i small i dag, de passet veldig mye bedre, endte med den fra jack and jones, da den så best ut og hadde mest ullinnhold.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...