Lambo2 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Men det er ikke vanlig å prøve og ødelegge en telefon for over 6 000!Men det er ofte kjekt og ha en telefon som tåler og dette fra ørehøyde uten at du merker skade på den! Itilleg til at det er en j***** bra telefon!Hvorfor trur dere dem lagde samsung galaxy xcover?!Litt usikker på om du egentlig leste posten du siterte?XCover er et eksempel på en mobil som er myntet på de som krever at mobilen tåler litt røff behandling. Å teste mobiler i det øverste prissjiktet for det samme blir da litt merkelig. Joda, mobilen bør jo tåle litt. Men for de aller aller fleste er dette et ikke-problem, da de fleste mobilene tåler mindre fall og slepphendt håndtering uten nevneverdige problemer. Du kan ikke si at det ikke er et problem at telefoner detter og knuser skjermer! Jeg er sikker på at alle som har skreve her og alle vennene dine har sett en knust telefon eller en som er ødelagt an vann! Og siden iphone 4/4s ikke tåler noe så er det et stort frammskritt for iphone at 5"eren tåler en del juling! det er derfor det skrives mye om det (trur jeg) Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Det var da voldsomt... ser ikke helt ut som investorene helt har troen på iPhone 5 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Er det sikkert at det er bare Apple? http://www.thestreet.com/story/11762534/1/its-not-apple-its-the-fiscal-cliff-stupid.html 1 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Money talks, bullshit walks. Steike, det må da være i størrelsesorden 1000 (potensielle) milliarder som har forsvunnet At aksjekurser er hypet i forkant en lansering er helt normalt, men om produktet hadde innfridd, så ville kursen blitt liggende omtrent status quo. Bare spørs om ikke dette sender et signal til cupertino om at innovasjoner på iPhone 6 (5S) bør bli noe mer enn ladekontakter og salgsfraser a la "the most amazing thing ever". Her trengs en skamløs dödare. 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Som artikkelen PL610 linker til sier er det ikke bare Apples aksjer som mister verdi: Beklager off-topic, men artikkelen det linkes til et par innlegg lenger opp forklarer hvorfor aksjekursen har falt. Noen velger av ulike årsaker å ignorere fakta, så jeg hentet et fint bilde slik at de som kun leser denne tråden får med seg mer informasjon. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Usikker, har selv aldri hatt noe problem, men jeg kjenner mange med kunste knuste glass på iphonen sin. Kjenner et fåtall. Ikke mange. (fjernet signaturen din jeg. Støy støy støy. ) Du kan ikke si at det ikke er et problem at telefoner detter og knuser skjermer! Jeg er sikker på at alle som har skreve her og alle vennene dine har sett en knust telefon eller en som er ødelagt an vann! Og siden iphone 4/4s ikke tåler noe så er det et stort frammskritt for iphone at 5"eren tåler en del juling! det er derfor det skrives mye om det (trur jeg) Jeg kjenner til et par selv også. Med iPhone altså. Kommer ikke på noen med andre mobiler, men det forekommer sikkert ofte nok det og. Poenget var heller at likevel er veldig sjelden tross alt. Og da synes jeg fokuset på blant annet drop-tester er altfor stort, når det er så mye annet man kan klage på.... Vann tror jeg forøvrig hverken S3 eller iPhone tåler spesielt godt. Ellers må jeg bare nevne at jeg har hjulpet min svigermor med hennes Samsung Galaxy S3 i det siste. Hun finner ut av det aller meste selv, men fra en gammel Nokia var det mye nytt. Spesielt mtp kontoer og apper. Jeg er sjeleglad jeg har en vanilla Android mobil (GNex), for Samsung har virkelig gjort det de kan for å binde kundene til seg. Første gang jeg fyrte den opp var det som om å fyre opp en pc rett fra Elkjøp stappfull av bloatware. Det er selvfølgelig fint at iPhone tåler så mye mer denne gangen. Men det hørte vi også forrige gang, så jeg blir ikke helt klok på dette... Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Som artikkelen PL610 linker til sier er det ikke bare Apples aksjer som mister verdi: Beklager off-topic, men artikkelen det linkes til et par innlegg lenger opp forklarer hvorfor aksjekursen har falt. Noen velger av ulike årsaker velger å ignorere fakta, så jeg hentet et fint bilde slik at de som kun leser denne tråden får med seg mer informasjon. 1) Artikkelen som linkes til er ikke fakta. Det er en blogger som synser om mulige grunner. 2) Hva har aksjekursen til google her (redigert: med saken) å gjøre? Link heller en graf som viser til mobil-produsenter av android Endret 12. november 2012 av gammalerik Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 2) Hva har aksjekursen til google her å gjøre? Link heller en graf som viser til mobil-produsenter av android Motorola Mobility som eies av Google er en produsent av Android. Det er desverre dårlig med andre Android-produsenter på NASDAQ. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 2) Hva har aksjekursen til google her å gjøre? Link heller en graf som viser til mobil-produsenter av android Jeg vet ikke om jeg fant riktig Samsung-kurs. Det er egentlig ikke så viktig, for Samsung er så store og produserer så mye mer elektronikk enn Apple at analytikere som er misfornøyde med S4 vil ikke ha så mye å si for aksjekursen. 2 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Der fikk du den første "liker" fra meg Runar, hehe. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Der fikk du den første "liker" fra meg Runar, hehe. Takk, takk. 2) Hva har aksjekursen til google her (redigert: med saken) å gjøre? Link heller en graf som viser til mobil-produsenter av android Siden du gjorde en liten endring vil jeg endre svaret mitt, så jeg svarer på nytt. Jeg brukte Googles aksjekurs for å vise at Apple ikke er det eneste teknologiselskapet hvis aksjekurs synker, som synsebloggeren sier. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hvorfor havner alle tråder rundt iPhone og droider opp i diskusjoner om hva de tåler? Hva er det dere bruker mobilene deres til egentlig? Er kravet at mobilen skal tåle mye kjøper man seg mobil er laget for dette. Rugged osv. Jeg har aldri eid en mobiltelefon som ikke tålte vanlig daglig bruk. Bortsett fra den lille spaken på en Sony Ericsson T610. Men en droptest hadde den overlevd greit tror jeg. Diskusjon rundt lite minne og manglende støtte for minnekort, manglende NFC støtte, DisplayPort, AirPlay og whatnot blir gjerne trumfet med at det er så få som trenger det. Hvor mange trenger egentlig en mobil skal tåle å bli kastet i bakken gjentatte ganger i et forsøk på ødelegge den? Om disse videoene viser noe, må det jo være at det ikke er åpenlyst hvem som tåler minst, da begge parter insisterer på å poste de tåpelige greiene for å fremme sin sak. Move on. Når får vi se "oops, jeg mistet mobilen i dass"-testene? Jeg tror mange har opplevd å bli nektet reperasjon på grunn av fuktskade, selv om man har brukt mobilen "vanlig". Om man har den i en jakkelomme og det kommer en regnskur, om man svetter osv så vil slikt fuktskade telefonen. Noen telefoner ser ut til å bli fuktskadet om det regner i sverige, mens andre ser ut til å tåle mer. Fall skjer vel også innimellom. Den faller ut fra vesker, lommer, man slenger fra seg en avis som treffer mobilen og skyver den utenfor bordkanten, unger som låner den og mister den i bakken, motttager mister den i bakken når man sender den over, eller man prøver å balansere kaffekoppen, tallerkenen, mobilen, avisen og litt til fra kjøkkenet til stua, og om noe faller så er det alltid det dyreste og ikke avisen f.eks. Det er derfor naturlig at man ønsker å vite om noen modeller tåler slike uhell bedre enn andre. Design, om glasset er nedsenket eller ei, styrke på glass osv kan gjøre enkelte mobiler mer solide. Skal man først bruker 5-6-7 tusen på en toppmodell er det greit om den takler et fall eller at man har den i lomma uten at den blir knust eller fuktskadet. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Det er derfor naturlig at man ønsker å vite om noen modeller tåler slike uhell bedre enn andre. Design, om glasset er nedsenket eller ei, styrke på glass osv kan gjøre enkelte mobiler mer solide. Skal man først bruker 5-6-7 tusen på en toppmodell er det greit om den takler et fall eller at man har den i lomma uten at den blir knust eller fuktskadet. Jeg er selvfølgelig enig i alt du skriver her. Men utifra diskusjonene på forumet her virker dette som et gedigent problem på omtrent samtlige mobiler. Jeg tror de fleste vet sånn cirka hva en mobil tåler og ikke. Uhell skjer, men det skjer ikke så ofte. Mobiler som ofte får problemer med fuktskader er etter min mening et mye større problem. Så for å oppsummere hva jeg egentlig mente: Jeg er enig i at mobiler bør tåle en viss bruk og noen fall. Derimot virker det som om dette er det viktigste for mange når de skal velge mobil. I så tilfelle er de aller fleste toppmodeller feil valg, da det finnes mange varianter som er laget for å tåle mer. Eksempelvis iPhone har aldri vært en mobil som er laget for å tåle juling (i likhet med de fleste andre mobiler). Så er det også noe galt når jeg søker på "iphone 5 durability" og kun får masse droptester... Men det er kanskje like ille å ha en metadiskusjon rundt diskusjon om hva mobiler tåler også...? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Det handler vel bare om at folk liker at mobilen tåler litt, selv om den ikke er spesialbygget for å tåle alt. Det er også intr. om en mobil tåler vesentlig mer enn en annen tilsynelatende ganske lik mobil. Har hatt mobiler som har dødd totalt etter at de ble mistet ned i en sølepytt, selv om andre kan plukke sin opp og tørke den og så virker den fint igjen. Noen mobiler har nesten blitt pulverisert om de har blitt mistet i gulvet, mens andre har tålt det uten problem. Noen knuser ti telefoner på rad mens andre har samme mobil i ti år uten at den ser brukt ut. Jeg har også hatt ekstra beskyttede mobiler. Det første problemet er at de har masse løse propper man mister etterhvert, og selv om mobilen har pakninger er ofte kontakter og knapper ubeskyttede. Noen har hatt en film rundt knappene, men den har løst seg opp etterhvert og etterlatt en flussete masse som ser helt jævlig ut. Synes heller ikke de som er ekstra beskyttet tåler særlig mer enn vanlige, spesielt etter et halvt års tid når pakninger og plugger er slitte. Lenke til kommentar
Lambo2 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Usikker, har selv aldri hatt noe problem, men jeg kjenner mange med kunste knuste glass på iphonen sin.Kjenner et fåtall. Ikke mange. (fjernet signaturen din jeg. Støy støy støy. )Du kan ikke si at det ikke er et problem at telefoner detter og knuser skjermer! Jeg er sikker på at alle som har skreve her og alle vennene dine har sett en knust telefon eller en som er ødelagt an vann!Og siden iphone 4/4s ikke tåler noe så er det et stort frammskritt for iphone at 5"eren tåler en del juling! det er derfor det skrives mye om det (trur jeg)Jeg kjenner til et par selv også. Med iPhone altså. Kommer ikke på noen med andre mobiler, men det forekommer sikkert ofte nok det og.Poenget var heller at likevel er veldig sjelden tross alt. Og da synes jeg fokuset på blant annet drop-tester er altfor stort, når det er så mye annet man kan klage på.... :)Vann tror jeg forøvrig hverken S3 eller iPhone tåler spesielt godt.Ellers må jeg bare nevne at jeg har hjulpet min svigermor med hennes Samsung Galaxy S3 i det siste. Hun finner ut av det aller meste selv, men fra en gammel Nokia var det mye nytt. Spesielt mtp kontoer og apper. Jeg er sjeleglad jeg har en vanilla Android mobil (GNex), for Samsung har virkelig gjort det de kan for å binde kundene til seg. Første gang jeg fyrte den opp var det som om å fyre opp en pc rett fra Elkjøp stappfull av bloatware.Det er selvfølgelig fint at iPhone tåler så mye mer denne gangen. Men det hørte vi også forrige gang, så jeg blir ikke helt klok på dette... Ja du har litt rett! men da uhellet først er ute at du mister iphonen din i asfalt fra ørehøyde, så at den tåler det i motsetning til de fleste andre touch mobiler! og uhellet er ikke uvanlig! Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Den telefonen jeg har hatt som har tålt desidert minst, er Nokia 3210. Den tålte ikke engang et fall på ca. 20 cm fra mobilholderen og ned på kneet mitt uten at skjermen knuste. Muligens maks uflaks, et engangstilfelle, at den traff akkurat riktig, produksjonsfeil osv. men for min del er alle modellene av iPhone å regne som svært robuste i forhold. Jeg har ikke for vane å miste telefonene mine, men uhell kan alltids skje. (måtte file metallrammen på iPhone 3G-en jevn igjen etter en tur i asfalten ) Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 iPhone 4 er den mest hardføre telefonen jeg har hatt Bukselomme-->betongulv i hvertfall 50 ganger, og aldri knust. 2 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Lambo, det virker som om du tror at iPhone 5 faktisk er enestående solid... Det er litt rart. Fordi Det er bare i konkurranse med S3 at den vinner disse testene. HTC, Note 2, Sony... Alle andre toppmodeller gjør det like bra. Jeg aner ikke hva Samsung har gjort med S3, siden Note II og S2 tåler mye mer, men det (Edit: Sikter til S3) er snarere unntaket, enn regelen. Og det er godt å se at iPhone endelig har kommet opp på bransjestandard, spesielt siden det nå virket som om Samsung trodde et lite øyeblikk at de kunne senke den standarden de hadde. Forøvrig synes jeg det er utrolig interessant at et av hovedargumentene her inne, har vært at Apple bruker så ekstremt mye penger på R&D, og at ingen andre bruker i nærheten av like mye penger, og bare bruker billige løsninger, og lignende. Så er det 56 bedrifter (Jeg vet ikke hvordan de er avgrenset) som bruker mer penger enn Apple, deriblant Samsung, som bare har 6 bedrifter over seg.... Det er litt ironisk :-) Endret 13. november 2012 av Leifen18 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Forøvrig synes jeg det er utrolig interessant at et av hovedargumentene her inne, har vært at Apple bruker så ekstremt mye penger på R&D, og at ingen andre bruker i nærheten av like mye penger, og bare bruker billige løsninger, og lignende. Så er det 56 bedrifter (Jeg vet ikke hvordan de er avgrenset) som bruker mer penger enn Apple, deriblant Samsung, som bare har 6 bedrifter over seg.... Det er litt ironisk :-) Du vet at samsung ikke bare lager telefoner og PCer, slik som apple gjør? Apple bruker alle sine investeringer på Mobil og PC, Mens Samsung bruker det på alt fra mobiltelefoner og skjermer, til truck, oljeplatformer og CT-scannere. Sjekk heller ut hvor mye R&D samsung sin mobilavdeling har, og tallet er noe forskjellig... Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hmmm... Kan du finne det for meg, fordi jeg prøver å finne det, men klarer ikke finne noe om hvordan de fordeler sitt R&D-budsjett. Og hvor mye Apple bruker på sine forskjellige? Fordi Apple har mer enn bare mobil og PC de også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg