Gå til innhold

Test: iPhone 5


Anbefalte innlegg

Edit: Kanskje det er på sin plass å teste ut noe fra android før man skriver mye bastant man tydeligvis aldri har førsøkt? ;)

Jobber med android så testet telefoner har jeg gjort i massevis. Og samtlige har en lockscreen slik den jeg har vist på bildet fra S3.

 

- Du skrur av skjermen og låser telefonen ved å trykke på låseknappen.

- Trykker du på lock eller home mens skejrmen er "av" så får du låseskjermen:

94%7C000023659%7Ce6f3_orh616w616_Screenshot-2012-06-05-15-30-57.png

 

- Du må så dra fingeren over skjermen for å komme inn og bruke telefonen.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Tror mange blander sammen skejrmlås med tastelås. Folk er vant med å trykke meny * eller andre ting for å låse telefonen slik at knappene ikke fungerer før man har låst den opp.

 

Tror man bør skille mellom det og det som ser ut til å være diskutert i de siste postene...

Lenke til kommentar

Tror mange blander sammen skejrmlås med tastelås. Folk er vant med å trykke meny * eller andre ting for å låse telefonen slik at knappene ikke fungerer før man har låst den opp.

Tror man bør skille mellom det og det som ser ut til å være diskutert i de siste postene...

Ja, det finnes ingen tastelås meg bekjent. Det finnes to måter å "låse":

-Slå av skjermen-->home og power vekker-->man går rett til hovedskjermen

-Slå av skjermen med låseskjerm aktiv-->home og power vekker mobilen her også, men man må attpåtil ta en swipe,faceunlock, pin etc

Dette med låseskjerm er kun for å hindre uønsket tilgang fra andre, den låser ikke taster.

 

Tilføyelse: Og skulle man mot formodning komme borti power eller home i lomma, så vil skjermen slå seg av etter x definerte minutter/sekunder. Det skal et mirakel til for at den kapasitive skjermen reagerer inni lomma og styre på "egen hånd"

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Dette med låseskjerm er kun for å hindre uønsket tilgang fra andre, den låser ikke taster.

På dama sin 100% stock S3 så er det en "tastelås", altså kan jeg ikke komme å skade for å ringe noen mens telefona er i lomma, siden det kreves et trykk på lock/home for å aktivere skjermen, og så en swipe for å "åpne" den.

Men det er overhode ikke noe hinder for noen andre å bruke den, da det ikke er noen annen kode enn swipe.

Lenke til kommentar

Dette med låseskjerm er kun for å hindre uønsket tilgang fra andre, den låser ikke taster.

På dama sin 100% stock S3 så er det en "tastelås", altså kan jeg ikke komme å skade for å ringe noen mens telefona er i lomma, siden det kreves et trykk på lock/home for å aktivere skjermen, og så en swipe for å "åpne" den.

Men det er overhode ikke noe hinder for noen andre å bruke den, da det ikke er noen annen kode enn swipe.

 

Du beskriver nå låseskjermen som jeg tidligere nevnte,og som jeg synes er kun ekstra knot. Enig med du

 

Tilføyelse: I settings bestemmer man om det er en swipe, pinkode, mønster eller faceunlock. Alt dette er nevnt bare noen få poster lengre opp.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

1) Bortkastet penger (fyfaen)

2) jeg kan ikke dele filer via Bluetooth

3) Kartene er jævlig dårlig!! Mangler en del opplysninger!!

4) Den har ikke NFC-teknologien!

5) WIFI dekningen min forsvinner hele tiden (WTF?!)

 

-Jeg blir såå sur, iphonen er den verste kjøpet mittt! Det samme er den fordømte macen (Air) min -.-

 

Aple kan bare rett og slett fyke til helvete -.-

Lenke til kommentar

1) Bortkastet penger (fyfaen)

2) jeg kan ikke dele filer via Bluetooth

3) Kartene er jævlig dårlig!! Mangler en del opplysninger!!

4) Den har ikke NFC-teknologien!

5) WIFI dekningen min forsvinner hele tiden (WTF?!)

 

-Jeg blir såå sur, iphonen er den verste kjøpet mittt! Det samme er den fordømte macen (Air) min -.-

 

Aple kan bare rett og slett fyke til helvete -.-

1) At den koster skjorta visste du ved tidspunkt for kjøp.

2) Ingen nyhet dette. (ikke at jeg har delt en fil via bluetooth siste 5 årene)

3) True that. Men det kommer seg nok.

4) Gammelt nytt.

5) Det derimot er grunn til å klage på. Er det et vanlig problem med iPhone 5?

 

Jeg er forøvrig i Android leiren (Galaxy Nexus - beste mobil ever), så jeg pleier ikke forsvare Apple på noe vis...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

-Jeg blir såå sur, iphonen er den verste kjøpet mittt! Det samme er den fordømte macen (Air) min -.-

 

Aple kan bare rett og slett fyke til helvete -.-

Dette er ikke måten å oppføre seg på hvis du ønsker å bli tatt seriøst.

 

1) Bortkastet penger (fyfaen)

2) jeg kan ikke dele filer via Bluetooth

3) Kartene er jævlig dårlig!! Mangler en del opplysninger!!

4) Den har ikke NFC-teknologien!

5) WIFI dekningen min forsvinner hele tiden (WTF?!)

1) Alle andre telefoner koster også penger, iPhone 4S er heller ikke gratis.

 

2) Det kan heller ikke 4S, hvis dette er viktig for deg burde du valgt en Android-telefon

 

3) Det er samme kart på 4S, i tillegg finnet det også noe som heter AppStore, det finner du andre kart. Anbefaler deg app'en som heter Maps+ hvis du vil ha Google sine kart.

 

4) Hva tenker du å bruke NFC til?

 

5) Kanksje det også kan ha noe med aksesspunktet ditt å gjøre? Jeg har ikke problemer med WiFi iallefall...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1) Bortkastet penger (fyfaen)

2) jeg kan ikke dele filer via Bluetooth

3) Kartene er jævlig dårlig!! Mangler en del opplysninger!!

4) Den har ikke NFC-teknologien!

5) WIFI dekningen min forsvinner hele tiden (WTF?!)

 

-Jeg blir såå sur, iphonen er den verste kjøpet mittt! Det samme er den fordømte macen (Air) min -.-

 

Aple kan bare rett og slett fyke til helvete -.-

1) At den koster skjorta visste du ved tidspunkt for kjøp.

2) Ingen nyhet dette. (ikke at jeg har delt en fil via bluetooth siste 5 årene)

3) True that. Men det kommer seg nok.

4) Gammelt nytt.

5) Det derimot er grunn til å klage på. Er det et vanlig problem med iPhone 5?

 

Jeg er forøvrig i Android leiren (Galaxy Nexus - beste mobil ever), så jeg pleier ikke forsvare Apple på noe vis...

 

Har hatt 2 stk Iphone 5 og ingen av dem har hatt problemer med wifi så da burde du klage.

Lenke til kommentar

1) Bortkastet penger (fyfaen)

2) jeg kan ikke dele filer via Bluetooth

3) Kartene er jævlig dårlig!! Mangler en del opplysninger!!

4) Den har ikke NFC-teknologien!

5) WIFI dekningen min forsvinner hele tiden (WTF?!)

 

-Jeg blir såå sur, iphonen er den verste kjøpet mittt! Det samme er den fordømte macen (Air) min -.-

 

Aple kan bare rett og slett fyke til helvete -.-

1) At den koster skjorta visste du ved tidspunkt for kjøp.

2) Ingen nyhet dette. (ikke at jeg har delt en fil via bluetooth siste 5 årene)

3) True that. Men det kommer seg nok.

4) Gammelt nytt.

5) Det derimot er grunn til å klage på. Er det et vanlig problem med iPhone 5?

 

Jeg er forøvrig i Android leiren (Galaxy Nexus - beste mobil ever), så jeg pleier ikke forsvare Apple på noe vis...

 

Har hatt 2 stk Iphone 5 og ingen av dem har hatt problemer med wifi så da burde du klage.

 

Seriøst? min mister wifi dekningen 24/7 -.-

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...