Gå til innhold

Test: iPhone 5


Anbefalte innlegg

Vi bryr oss ikke om at det er et bilde av Windows. Poenget er at det er et fullstendig kaos med ikoner på hjemmeskjermen, på akkurat samme måte som i iOS. iOS kan kun ha ikoner på hjemmeskjermen sin, så hva er forskjellen i fra iOS til det bildet når vi snakker om ikoner?

 

Ja i følge din mening har aldri Windows sett pent ut, men det gjør ikke iOS heller i mine øyner.

 

Eller mener du at fargene på ikonene i iOS gjør ting så mye finere?

 

Et ikon er et ikon uansett hvordan man ser på det.

 

Fakta er at selv Windows 7 ikke ser pent ut, men på grunn av at man kan forandre på utsende i Windows, så gjir vi no søren i hvordan Windows ser ut stock.

 

Samme blir det med stock Samsung look på Samsung Android telefoner. Vi gir søren i hvordan det ser ut stock når vi pakker ut telefonen og tar i bruk telefonen, nemlig fordi vi kan forandre på utsende til våres eget beste.

Vi? Du snakker for deg selv her, ikke "på vegne av flere".

 

Vil du lage kaos på Windows-desktopen din kan ingen hindre deg i det, men det er fortsatt irrelevant. iOS er ikke Windows, og iOS er så mye mer enn hjemmeskjermene - det er i apps det meste skjer, for oss som faktisk bruker telefonene til noe annet enn å "endre utseende" dagen lang.

 

Jeg anser ikke iOS-hjemmeskjermene mine som kaos, da jeg har mine apps organisert slik at de mest brukte ligger på én hjemmeskjerm, og de resterende etter kategorier på andre hjemmeskjermer, akkurat slik jeg ønsker det.

 

Dessuten, iOS og utseendet til iOS er da også alt mulig annet enn hjemmeskjermene med sine app-ikoner og mapper. Nok en gang, det er i apps det skjer, og det er i apps man finner ut hva iOS virkelig kan, med rik variasjon i både utseende og funksjonalitet bygget på iOS-rammeverket.

 

Som sagt, du står fritt til å mene hva du vil om utseendet til iOS, og vi blir åpenbart aldri enige om den saken.

 

Jeg bryr meg ikke om å endre det grunnleggende utseendet til OS X, og jeg bryr meg ikke om å endre det grunnleggende utseendet til iOS. Jeg overlater gjerne dette til de som er anerkjente eksperter i verdensklasse, så kan jeg heller bruke min tid og energi på å gjøre det jeg skal gjøre i stedet for å lage mitt eget OS.

Jeg er glad for at Apple har brukt sin enestående innsikt og omtanke for design, detaljer og helhet, og utviklet et funksjonelt og diskret brukergrensesnitt som passer meg helt utmerket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye av dette skyldes at iPx har blitt ett "household brand".

Hadde største konkurrenten ikke hatt noe å fare med ville vel antall solgte iOS-modeller hatt nærmere 100% andel av markedet. Bare på få år har android tatt størsteparten av kaka. Så ja, salgsutviklingen tilsier noe helt enormt. At iP nylig har solgt vanvittig skyldes jo ny modell.

Vent en stund til hysteriet har lagt seg...

 

Edit @Urge

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Så kan du forklare på hvordan iOS er finpolert?

Nei, når du sammenligner det windows bildet med iOS så tror jeg ikke at jeg kan forklare deg hvordan iOS er finpolert, fordi vi er helt klart ikke på samme side i boken, det er ikke engang sikkert at vi begge leser bok :p

 

Men kan trekke ut noe:

- Smoothe animasjoner

- Uniforme ikoner (android har ikke en fast størrelse på dem)

- De "riktige" tilbakemeldingene på handliger, feks når du er i bunnen av en liste.

 

Synes du dette ser finpolert ut da?

Nei, men det er ikke iOS, dette er iOS

post-49061-0-81846800-1350391813_thumb.png

 

Du sier ehh jo på ting nummer 2. Hvor er dine bevis på at du snakker sant her?

Jeg er Interaksjonsdesigner, så jeg har testet og testet og testet apps på nettopp disse tingene.

Nettopp testet jeg en app som har vært på Android i årevis. og sammenlignet den med den 4 uker gammle Alpha versjonen til iOS.

Testtelefonene var en S3 og en iP4. Og S3 lagget mye mye mer enn iP4.

Det var faktisk så åpenbart at eieren av S3en ble sur på meg for at jeg viste han det.

 

Jeg ser heller at Samsung Galaxy Note II er kjappere og like smooth som iPhone 5 i det meste som mange video reviews viser.

Kjører den 4.2? Om ikke så er den ikke noe smoothere.

 

Det er mulig korrekt for dem som ikke har prøvd en Samsung Galaxy S II, Galaxy Nexus eller noe bedre med Android 4.1.x.

Jeg har testet på:

S3, S2, S1, One-X, Nexus, Nexus7, iPhone4 og iPhone4S.

på både iOS5, iOS6, Android 4.0 og Android 4.1.

 

Nexus med 4.1 var det som kom nærmest iP4 på scroll lagg, men selv der var det en merkbar forskjell.

 

Så til ting nummer 3. Android lagger på billige telefoner, ikke på mere dyrere Android mobiler med Android 4.x.x.Så slutt å ta billige skit mobiler inn i bildet til top moderne mobiler.

Jeg snakker utelukkende om 4.0 telefoner. "skit-mobilene" jeg har testet på har såvidt 2.2

 

Og så til det siste du sier. Ja, en hvilken som helst moderne Android telefon jeg kan bruke VIL funke bra fordi jeg kan selv bestemme hvordan mobilen skal være for å fungere best for meg.

Nei, les eksemplet mitt du. Du vet ikke hva du snakker om. I hvertfall gi noen eksempler på den kompetansen du mener å inneha for å kunne si hva som er best for deg.

 

1. Jeg sammenligner det Windows bildet fordi det handler om ikoner her. Om det er Linux, Mac OSX, WIndows, iOS eller Android har ingen betydning når det er ikonene som står i fokus her. Ikoner er ikoner og et kaos av ikoner er et kaos av ikoner.

 

Smoothe animasjoner har jeg hatt siden Android 2.1.

 

Nei, Android har ikke faste ikonstørrelser på ikonene.Men poenget her er jo at man selv kan forandre på ikonene og selv velge hvordan ikonene skal se ut. Om dem er super duper digre eller knøttsmåe har ingen betydning så lenge man selv kan velge.

 

2. Mulig det bildet der er finpolert for deg. Men da er jo stock Android 4.1.1 Jelly Bean definitivt finpolert. Bare se her. Og skal vi gjøre finpoleringer på toppen av det der, så kan du få noe som dette. Android er det beste man kan komme over når det kommer til minimalistiske og enkle oppsett.

 

3. Du sier du er en Interaksjonsdesigner?

 

Noen bevismaterialer på at du faktisk er det du sier du er?

 

Jeg kan også bare si at jeg er en grafisk / UI designer i Google som utvikler Android. Hadde du trodd meg om jeg sier at jeg faktisk er det?

 

Om du ikke tror på det, hvordan forventer du da at vi skal tro at du er en Interaksjonsdesigner?

 

Jeg har også testet flere apps i iOS som lagger hvor samme applikasjon i Android går 99% smooth. Applikasjoner lagger og hakker like mye i Android som i iOS.

 

4. Android 4.2?

 

Android 4.1.1 er jo silke smooth fra før av. Og mange tester bekrefter at Android 4.1.1 i 98% av tilfellene er like smooth som iOS 5 / 6.

 

5. Kanskje på tide å si sannheten at jeg faktisk eier en iPhone 5 selv. Men det er ikke den eneste mobilen jeg har. Jeg har en Galaxy Nexus i tillegg. Desverre, så vil nok iPhone 5'ern og Galaxy Nexus'en bli solgt i Januar 2013, for da skal jeg gå over til Samsung Galaxy Note II.

 

Jeg kan bekrefte på samme måte som de fleste tester viser at Android 4.1.1 er like silke smooth som iOS 6. Det at iOS 6 skulle ha 1-2 FPS mere enn Android når man navigerer i menuene er ikke noe man legger merke til i det hele tatt uansett, siden begge OS'ene kjører silke smooth fra før av.

 

6. Jeg har testet de fleste topp modellene til alle som lager Android mobiler. Og 95% av alle topp modellene jeg har testet med Android 4.x.x har gått 98% smooth. På samme måte som at iOS også er smooth. Men alikavel sliter noen med lagging i iOS som en link over / tidligere viste.

 

Det samme kan skje i Android 4.1.1 også om man legger inn apps laget for Android 1.6 f.eks. Så uansett hvor man går, så kommer man over lagg på en eller annen måte.

 

Utenom dette så er både Android 4.x.xog iOS 6 silke smooth.

 

7. Jeg vet ikke hva jeg snakker om?

 

Vet du hva du snakker om når du kan påstå at mobilprodusentene vet best på hvordan jeg kan bruke mobilen raskest og mest effektivt?

Lenke til kommentar

 

Jeg bryr meg ikke om å endre det grunnleggende utseendet til OS X, og jeg bryr meg ikke om å endre det grunnleggende utseendet til iOS. Jeg overlater gjerne dette til de som er anerkjente eksperter i verdensklasse, så kan jeg heller bruke min tid og energi på å gjøre det jeg skal gjøre i stedet for å lage mitt eget OS.

Jeg er glad for at Apple har brukt sin enestående innsikt og omtanke for design, detaljer og helhet, og utviklet et funksjonelt og diskret brukergrensesnitt som passer meg helt utmerket.

 

Diskret?? Hahaha. Faktisk dagens det der...Må jo være på syre for å sette pris på hjemmeskjermene.

"Lage kaos på hjemmeskjermene?" Øhhh..det er jo snakk om å kunne rydde opp i rotet fra såkalte "eksperter i verdensklasse".

Lenke til kommentar

iOS er ikke Windows

 

Men et kaos av ikoner er fortsatt et kaos av ikoner. Hva er det du ikke skjønner i det jeg sier her?

 

Ikoner i iOS er fortsatt det samme som ikoner i Windows.

 

Om man ikke kan sammenligne dette fordi det er 2 forskjellige OS'er. Da er mitt spørsmål, hvorfor sammenligner dere da 'GeekBench' scores mellom iPhone 5 og Samsung Galaxy telefoner da?

 

iPhone 5 er jo ikke Samsung Galaxy telefoner, eller?

Endret av Lakagígar
Lenke til kommentar

gammalerik: Androidfans har ventet siden iPhone 1 at hysteriet skal gi seg. Salget har ca doblet seg mellom hver modell. Så får vi se hvordan salget av iPhone 5 blir i forhold til 4S blir. Ja, android har vokst seg store, men på bekostning av symbian, dumb phone, windows 6.5. Ikke på bekostning av ios. Ville salget av iphone vært enda høyere om android ikke hadde eksistert? Kanskje, men bare om android ikke hadde blitt erstattet av noe annet.

Apple har gjort iPhone større en de noen gang hadde håpet på, og det har de klart uten å begynne å selge 1000-2000 kr plastleker.

 

Android pre 4.1.1 lagget/hakket ganske så mye til tider. Det er derfor Google lanserte project butter. Synes selv min Galaxy Nexus ble bedre etter at jeg innstallerte 4.1.1, men synes den har litt igjen før den når opp til iphone 5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple har gjort iPhone større en de noen gang hadde håpet på, og det har de klart uten å begynne å selge 1000-2000 kr plastleker.

Og hvordan har du det med din plastleke? Nå tenker jeg på bumperen du har i billig plast rundt den slik at aluminiumfolien ikke skal brette seg eller få lakken til å flasse.

Verdt hver en premium krone.. Trøste meg altså :nei2:

 

Greit at ting føles eksklusivt ut med aluminium og glass, men det er bare å lure seg selv. Kvalitetsfølelsen kontra reell kvalitet er to helt forskjellige saker. Aluminium og glass er nok de to tingene som har minst i en mobil å gjøre pga holdbarhet og dekning. Trodde Apple hadde lært dette.

(for guds skyld ikke kom med disse droptest-"bevisene" som er helt tilfeldige)

Endret av gammalerik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan skyte inn at jeg bruker iPhone 5 "naken" og det er intet spor av problemer med "lakken" her..

 

Sånn, nå kan dere fortsette å fortelle hverandre hvorfor noen foretrekker blondiner mens andre foretrekker brunetter, i mellomtiden koser jeg meg med det jeg mener fungerer best for meg og takk gudene for at jeg er et såpass oppegående menneske at jeg klarer å ha mine egne meninger og ikke går rundt med mindreverdighetskomplekser om noen ikke skulle dele de samme meningene og oppatningene som meg selv... Gud bedre hvor lavmål mentalitet det er på enkelte her inne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

1. Jeg sammenligner det Windows bildet fordi det handler om ikoner her. Om det er Linux, Mac OSX, WIndows, iOS eller Android har ingen betydning når det er ikonene som står i fokus her. Ikoner er ikoner og et kaos av ikoner er et kaos av ikoner.

Overhode ikke noe kaos :) Som du ser av bildet, er det 8 ikoner på 1. skjerm, dette er de jeg bruker hver dag, ellers har jeg sortert spillene mine i mapper, og alle appene etter type (skjerm 2, 3 og 4)

 

Smoothe animasjoner har jeg hatt siden Android 2.1.

Det har du overhode ikke. De er enten direkte løgn, eller så har du aldri sett en iOS device side om side. Jelly Bean er nesten på høyde med iOS. 2.1 var aldri på samme planet engang.

 

Nei, Android har ikke faste ikonstørrelser på ikonene.Men poenget her er jo at man selv kan forandre på ikonene og selv velge hvordan ikonene skal se ut. Om dem er super duper digre eller knøttsmåe har ingen betydning så lenge man selv kan velge.

Noe som gjør ting helt latterlig stygt, og som gjør at OSet fremstår som en barnehagetegning. Hvor "Pent" ditt launcher-ikon fremstår er helt og holdent avhengig av hvilken annet ikon det havner ved siden av.

 

2. Mulig det bildet der er finpolert for deg. Men da er jo stock Android 4.1.1 Jelly Bean definitivt finpolert. Bare se her. Og skal vi gjøre finpoleringer på toppen av det der, så kan du få noe som dette. Android er det beste man kan komme over når det kommer til minimalistiske og enkle oppsett.

Jelly Bean stock er helt greit. Men det kommer bare på et mindretall med telefoner. Prøv å kjøp noe fra Samsung eller HTC, da får du med jallapiss på kjøpet, som du må roote for å bli kvitt. Og da kan du likegodt jailbreake iOS og kalle det even.

 

Det andre fra Dandylion er smooth, men du klarer aldri i verden å kjøre den looken igjenom hele OSet. Og der er problemet. Det er ikke abre snakk om at det ser pent ut, det skal føles bra ut i bruk.

 

3. Du sier du er en Interaksjonsdesigner?

 

Noen bevismaterialer på at du faktisk er det du sier du er?

 

Jeg kan også bare si at jeg er en grafisk / UI designer i Google som utvikler Android. Hadde du trodd meg om jeg sier at jeg faktisk er det?

 

Om du ikke tror på det, hvordan forventer du da at vi skal tro at du er en Interaksjonsdesigner?

Ja, det er da lett :)

http://www.linkedin.com/profile/view?id=84044313

 

4. Android 4.2?

 

Android 4.1.1 er jo silke smooth fra før av. Og mange tester bekrefter at Android 4.1.1 i 98% av tilfellene er like smooth som iOS 5 / 6.

Jeg har testet dem side ved side, 4.1 er nesten like smooth, mens 4.0 er lang fra like smooth. Testet da spesifikt å bla horisontalt gjennom appskuffen på android, vs hjem skjermene på iOS

5. Kanskje på tide å si sannheten at jeg faktisk eier en iPhone 5 selv. Men det er ikke den eneste mobilen jeg har. Jeg har en Galaxy Nexus i tillegg. Desverre, så vil nok iPhone 5'ern og Galaxy Nexus'en bli solgt i Januar 2013, for da skal jeg gå over til Samsung Galaxy Note II.

 

Jeg kan bekrefte på samme måte som de fleste tester viser at Android 4.1.1 er like silke smooth som iOS 6. Det at iOS 6 skulle ha 1-2 FPS mere enn Android når man navigerer i menuene er ikke noe man legger merke til i det hele tatt uansett, siden begge OS'ene kjører silke smooth fra før av.

Som nevnt øverst må det da bety at jeg er mer kresen evt har bedre øye for slikt, da jeg ser forskjell på dem.

 

7. Jeg vet ikke hva jeg snakker om?

Vet du hva du snakker om når du kan påstå at mobilprodusentene vet best på hvordan jeg kan bruke mobilen raskest og mest effektivt?

Jeg påstår ikke at de vet best. Jeg er bare uenig i at "jeg kan tilpasse det slik jeg vil selv, og det er bra" utsagnet

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apple har gjort iPhone større en de noen gang hadde håpet på, og det har de klart uten å begynne å selge 1000-2000 kr plastleker.

Og hvordan har du det med din plastleke? Nå tenker jeg på bumperen du har i billig plast rundt den slik at aluminiumfolien ikke skal brette seg eller få lakken til å flasse.

Verdt hver en premium krone.. Trøste meg altså :nei2:

 

Greit at ting føles eksklusivt ut med aluminium og glass, men det er bare å lure seg selv. Kvalitetsfølelsen kontra reell kvalitet er to helt forskjellige saker. Aluminium og glass er nok de to tingene som har minst i en mobil å gjøre pga holdbarhet og dekning. Trodde Apple hadde lært dette.

(for guds skyld ikke kom med disse droptest-"bevisene" som er helt tilfeldige)

Oj! Tråkket jeg deg på tærne? Når jeg sa 1000-2000 kr plastleker så er det fordi det er det de er, i mine øyne. Samsung galaxy nexus, s3 og andre android toppmodeller bruker kanskje også plast, men de er ikke plastleker. Sånn, mindre butthurt nå?

 

Iphone 5 bruker jeg slik jeg brukte iphone 4 og 4s, uten noen beskyttelse.

Men har faktisk tenkt å bestille en slik når den blir tilgjengelig.

http://www.lifeproof.com/shop/cases/iphone-5-black

For å bruke de gangene jeg ser det som nødvendig, spesielt siden jeg akkurat solgte backup mobilen.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

1. Jeg sammenligner det Windows bildet fordi det handler om ikoner her. Om det er Linux, Mac OSX, WIndows, iOS eller Android har ingen betydning når det er ikonene som står i fokus her. Ikoner er ikoner og et kaos av ikoner er et kaos av ikoner.

 

Overhode ikke noe kaos :) Som du ser av bildet, er det 8 ikoner på 1. skjerm, dette er de jeg bruker hver dag, ellers har jeg sortert spillene mine i mapper, og alle appene etter type (skjerm 2, 3 og 4)

 

Igjen, så er det fortsatt rot.

 

Jeg tok å lastet ned en iPhone 5 template PSD fil, og tok et bilde i fra en Android telefon og satt den inn sammen med iPhone 5 i Adobe Photoshop.

 

Resultatet ble dette.

 

iPhone%205%20New.png

 

Dette ser uendelig mye bedre ut enn det iOS gjør nå i dag. Dem som synes dette ser dårligere ut enn det iOS har av UI nå, har nok definitivt ikke peiling på design og minimalisme.

 

Og ikke minst, sjekk hvor mye bedre sånn totalt sett iPhone 5 ser ut her nå når det ser slikt ut. Dette er som natt og dag.

 

Smoothe animasjoner har jeg hatt siden Android 2.1.

 

Det har du overhode ikke. De er enten direkte løgn, eller så har du aldri sett en iOS device side om side. Jelly Bean er nesten på høyde med iOS. 2.1 var aldri på samme planet engang.

 

Har du noen bevismateriale på at Android 2.1 ikke har smoothe animasjoner?

 

Nei, Android har ikke faste ikonstørrelser på ikonene.Men poenget her er jo at man selv kan forandre på ikonene og selv velge hvordan ikonene skal se ut. Om dem er super duper digre eller knøttsmåe har ingen betydning så lenge man selv kan velge.

 

Noe som gjør ting helt latterlig stygt, og som gjør at OSet fremstår som en barnehagetegning. Hvor "Pent" ditt launcher-ikon fremstår er helt og holdent avhengig av hvilken annet ikon det havner ved siden av.

 

Latterlig stygt når man får ikonene slikt man vil ha det?

 

Så du mener at ikonene er bedre når Apple bestemmer hvordan dem ser ut over hvordan du synes dem skal se best ut?

 

2. Mulig det bildet der er finpolert for deg. Men da er jo stock Android 4.1.1 Jelly Bean definitivt finpolert. Bare se her. Og skal vi gjøre finpoleringer på toppen av det der, så kan du få noe som dette. Android er det beste man kan komme over når det kommer til minimalistiske og enkle oppsett.

 

Jelly Bean stock er helt greit. Men det kommer bare på et mindretall med telefoner. Prøv å kjøp noe fra Samsung eller HTC, da får du med jallapiss på kjøpet, som du må roote for å bli kvitt. Og da kan du likegodt jailbreake iOS og kalle det even.

 

Det andre fra Dandylion er smooth, men du klarer aldri i verden å kjøre den looken igjenom hele OSet. Og der er problemet. Det er ikke abre snakk om at det ser pent ut, det skal føles bra ut i bruk.

 

Android Jelly Bean er mere enn bare helt greit om look'en til iOS er bra.

 

Den modifikasjonen i fra Dandylion er gjort uten root. Og det utsende der føles veldig bra ut i bruk med at jeg har prøvd å sette opp samme oppsett som Dandylion på min Galaxy Nexus. Du må nesten prøvd dette ut selv for å se hva jeg snakker om.

 

3. Du sier du er en Interaksjonsdesigner?

 

Noen bevismaterialer på at du faktisk er det du sier du er?

 

Jeg kan også bare si at jeg er en grafisk / UI designer i Google som utvikler Android. Hadde du trodd meg om jeg sier at jeg faktisk er det?

 

Om du ikke tror på det, hvordan forventer du da at vi skal tro at du er en Interaksjonsdesigner?

 

Ja, det er da lett :)

 

https://www.linkedin...3Fid%3D84044313

 

Gidder ikke å registrere meg på siden for å kunne se en liten tekst med info.

 

4. Android 4.2?

 

Android 4.1.1 er jo silke smooth fra før av. Og mange tester bekrefter at Android 4.1.1 i 98% av tilfellene er like smooth som iOS 5 / 6.

 

Jeg har testet dem side ved side, 4.1 er nesten like smooth, mens 4.0 er lang fra like smooth. Testet da spesifikt å bla horisontalt gjennom appskuffen på android, vs hjem skjermene på iOS.

 

LOL, her går det kun i hjemmeskjermene, som vanlig. Prøv heller alle andre plasser utenom hjemmeskjermene. Kanskje du da våkner opp da og innser på hva jeg snakker om da?

 

5. Kanskje på tide å si sannheten at jeg faktisk eier en iPhone 5 selv. Men det er ikke den eneste mobilen jeg har. Jeg har en Galaxy Nexus i tillegg. Desverre, så vil nok iPhone 5'ern og Galaxy Nexus'en bli solgt i Januar 2013, for da skal jeg gå over til Samsung Galaxy Note II.

 

Jeg kan bekrefte på samme måte som de fleste tester viser at Android 4.1.1 er like silke smooth som iOS 6. Det at iOS 6 skulle ha 1-2 FPS mere enn Android når man navigerer i menuene er ikke noe man legger merke til i det hele tatt uansett, siden begge OS'ene kjører silke smooth fra før av.

 

Som nevnt øverst må det da bety at jeg er mer kresen evt har bedre øye for slikt, da jeg ser forskjell på dem.

 

Ja du mener vel kanskje at du ser forskjell på 200 og 250 FPS også eller?

 

7. Jeg vet ikke hva jeg snakker om?

 

Vet du hva du snakker om når du kan påstå at mobilprodusentene vet best på hvordan jeg kan bruke mobilen raskest og mest effektivt?

 

Jeg påstår ikke at de vet best. Jeg er bare uenig i at "jeg kan tilpasse det slik jeg vil selv, og det er bra" utsagnet

 

Selv om noe er mulig å tilpasse seg etter dine ønsker, så er det INGEN på denne planeten som tvinger deg til å benytte deg av disse tilpasningsmulighetene. Tilpasningsmulighetene vil kun være der for dem som FAKTISK vil benytte seg av dette. iOS med tilpasningsmuligheter er fortsatt det samme som iOS er nå så lenge du ikke benytter deg av disse mulighetene.

 

Så enkelt er det bare.

 

Dem som motsier dette lever ikke på samme planet som vanlige mennesker gjør.

Endret av Lakagígar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

gammalerik: Androidfans har ventet siden iPhone 1 at hysteriet skal gi seg. Salget har ca doblet seg mellom hver modell. Så får vi se hvordan salget av iPhone 5 blir i forhold til 4S blir. Ja, android har vokst seg store, men på bekostning av symbian, dumb phone, windows 6.5. Ikke på bekostning av ios. Ville salget av iphone vært enda høyere om android ikke hadde eksistert? Kanskje, men bare om android ikke hadde blitt erstattet av noe annet.

Apple har gjort iPhone større en de noen gang hadde håpet på, og det har de klart uten å begynne å selge 1000-2000 kr plastleker.

 

Android pre 4.1.1 lagget/hakket ganske så mye til tider. Det er derfor Google lanserte project butter. Synes selv min Galaxy Nexus ble bedre etter at jeg innstallerte 4.1.1, men synes den har litt igjen før den når opp til iphone 5.

 

iPhone har stillstand på ca 18-19% av markedet, mens Android er på ca 64% etter en kraftig økning det siste året, på over 20%. Snakker vi om markedsandeler så er Android størst og på frammars mens iOS står på stedet hvil. Ikke så mye å skryte av det, men greit å ikke miste andeler som WP/RIM/mfl.

 

Ikke så vanskelig å få en iPhone til å ikke være smooth, start en og slide til venstre for å søke etter noe. Hakker som bare det gitt.

Lenke til kommentar

Oh foresten.

 

iPhone 5 fikk dette som + under Konklusjonen: + God byggekvalitet.

 

Aaaaaaaaaaaaaaaahahahahah. Denne kan dere bare sette over til - siden med dårlig byggekvalitet etter å ha sett dette.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rofgMueCOqo

 

Sjekk hvor fort iPhone 5 går i en million biter der mens Galaxy S III fortsatt er så si hel.

Endret av Lakagígar
Lenke til kommentar

Så du mener at default stol og ratt posisjon på en bil alltid er bedre enn ditt eget sete og ratt posisjon?

 

Hurr durr, noe som ikke går i hop her :hmm:

Spar oss for flere dårlige bil-analogier, please....

 

Spar oss for bil-analogier overhodet, må være det verste pisset jeg ser i en tråd. Og denne tråden har sett nok.

Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som IKKE bruker tid på å styre og stelle så veldig med mobilen. Jeg har en S2 og en Galaxy Xcover, begge bruker jeg uten launcher eller root eller noe. Dette er det den gjengse androidbruker gjør. Forskjellen er at jeg vet veldig godt om mulighetene. Det eneste jeg gjør, er å legge inn widgets på hjemmeskjemene og lignende, ellers enn det, gjør jeg lite. Jeg er superfornøyd med TouchWiz, og jeg skjønner ikke hvorfor dere snakker så mye om hvor lite smooth det er. Og jeg ser at det som blir tatt opp om og om igjen, er hvor mye bedre man kan lese tekst imens man scroller fort opp og ned.... Som om noen faktisk leser da..... Jovisst er ikke alt bare fryd og gammen, jeg synes Xcoveren min er drittreig.... Til gjengjeld er det en fryd å bruke S2-en...

 

Ifølge Apple installerer gjennomsnittsbrukeren over 100 apps på iPhonen sin. Det betyr at du, Zepticon, ikke på noen som helst måte kan vise til effektivitet representativt for iOS-brukere. Du har bare 4 skjermer med apps, og minst den ene av disse har bare 4 ikoner.......

 

Som nevnt har jeg så langt ikke brukt launchere og slikt, men når jeg får meg min Galaxy Note II, gleder jeg meg til å endelig prøve en del av mulighetene som ligger der, da i form av for eksempel disse:

 

http://www.youtube.com/watch?v=mOdHTeSq2u4&feature=plcp

 

Denne virker superawsome, og jeg gleder meg til å se om den funker bra for meg. Den har i hvert fall nokkevis av GUI-snacks! Og grunnen til at jeg venter, er fordi det er en stund til jeg kjøper Note II, og jeg håper den er ute av Beta innen den tid.

 

Jeg vurderer også å faktisk bruke en del tid og knote med å få det på en fantastisk deilig måte, slik som feks denne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=hOah6dXYzIY&feature=fvwrel

 

Men den viser veldig godt hvor knotete det er å virkelig gjøre en Android så awsome som du selv vil ha den. På den andre siden er grunnen til at det er SÅ knotete i denne videoen, nettop det at han vet akkurat hvordan han vil ha det, og gjør det slik at det blir akkurat slik han vil ha det. Det er også tydelig at han liker å knote med slike ting, og bruke mye tid på det. Til gjengjeld blir det rett og slett skikkelig bra.

 

Når dette er sagt, vil jeg gjerne understreke at jeg synes TouchWiz er fantastisk, og jeg tviler litt på at jeg kommer til å bruke disse to alternativene, rett og slett fordi jeg er redd for å miste mye TouchWiz-funksjonalitet, og rett og slett hele oppbygninga.

Jeg har prøvd Sense, og to launchere, men jeg ender med å gå tilbake til TouchWiz hver gang.

 

 

Jeg synes det er rart at det blir så mye fokus på at man kan gjøre hva man vil, og blir overlesset med valg i Android. De aller, aller, aller fleste med feks S3, gjør ikke noe spesielt i det hele tatt. De bruker den akkurat som de fikk den, og ferdig med det. Det er ingen grunn til å i det hele tatt vite at du kan gjøre masse modifiseringer, med mindre du faktisk er genuint interessert i det.

S3 fungerer som iPhone, med mindre du vil at den skal tilpasses mer. S3 fungerer fabelaktig ut av boksen, du trenger ikke gjøre noenting. Samme gjelder S2 og Xcover (bortsett fra at Xcoveren er treig, men det er jo under halve prisklassen også). Jeg ser liksom ikke helt hvorfor fokus ligger på hvor komplisert alt er i Android, når det i realiteten er like enkelt som med iPhone, bare at du i tillegg har alt det kompliserte, som de fleste ikke bryr seg om, eller i det hele tatt tenker på/vet om, på samme måte som det er ting med iPhone også som ingen bruker/vet om/bryr seg om.

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar
Lakagígar er utestengt på grunn av tidlegare utestengt konto. Eg vil oppfordre alle her inne til å passe på, og rapportere om de mistenker den slags.

Nokre innlegg er og fjerna.

Ver venleg og ikkje diskuter dette i tråden. Ta kontakt på PM om nokon har spørsmål. Denne tråden har nok avsporingar som det er.
Lenke til kommentar

iPhone har stillstand på ca 18-19% av markedet, mens Android er på ca 64% etter en kraftig økning det siste året, på over 20%. Snakker vi om markedsandeler så er Android størst og på frammars mens iOS står på stedet hvil. Ikke så mye å skryte av det, men greit å ikke miste andeler som WP/RIM/mfl.

 

Ikke så vanskelig å få en iPhone til å ikke være smooth, start en og slide til venstre for å søke etter noe. Hakker som bare det gitt.

Vet ikke hvorfor du kommer skytende inn med dette, forklar meg gjerne det.

Jeg svarte gammelerik på en påstand om at ios folk er dritt lei utseende. Finner ikke det nøyaktige innlegget, slettet mulig?

Jeg mener det ikke er noe som beviser at markedet er dritt lei utseende til ios, faktisk så tror jeg android brukere uten særlig erfaring er mer lei ios enn de som faktisk bruker det. Salget av iphone har doblet seg for hver generasjon, hva som skjer med iphone 5 vet vi ennå ikke.

 

Ellers så må jeg bare få si at det er synd å se forumet gå rett til helvete på grunn av brukere som tydeligvis må ha noen trasige liv, siden de gidder å ta seg bryet om å lage kontoer her kun for å lage helvete. Og når de blir kastet ut så lager de enda en konto... tragiske mennesker.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...