Zepticon Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Det som dog er å merke seg, er hvis det kommer fra Apple, så er det innovativt og nyskapende. det har jeg ikke påstådd. Men det som er saken er at Apple ofte har bra timing, og mye ferdigbygget omkring sin løsning. (de gjorde jo en sak av at de hadde fått med FB i i5 til og med - 2 år etter andre) Kommer endel enheter med NFC, så 'må' tjenester bli iverksatt av store aktører. Som buss, butikk osv - det er uten tvil NFC kommer, men selvfølgelig kommer ikke ting før kundene kan benytte seg av det. Hva er vits i en NFC butikk hvis ingen kan bruke den - det sier seg selv. Samme gjelder andre ting og som iPhone har levert - men da er det snodig nok innovativt og nyskapende ... selv om man ikke får gjort seg den helt store nytten i starten. Når andre kommer med det, så ler man av nytteverdien - morsomt å se tunnelsynet. De Apple produktene som blir hyllet for å være innovative er nettop det fordi de faktisk ahr nytteverdi i starten. Om apple hadde slått seg ut med NFC i denne omgangen hadde de kommet med en hel rekke Keynotes om aktører som støtter NFC, hvordan du kan ta det i bruk samtidig som du kjøper telefonen, og fortalt deg hvordan det gjør livet ditt bedre. Dette er også en annen grunn til at apple får mer buzz. Nettopp fordi det er to iterasjoner av informasjon. Entusiaster, og vanlige folk. Apple er flinke til å enten slå igjennom hos begge samtidig, eller treffe akkurat når folk flest begynner å få øynene opp for NFC. Per i dag så er jeg temmelig sikker på at svært få av "vanlige" S3 kunder er klar over at telefonen har NFC. Dermed er NFC fremdeles en nyhet for dem når noen (her er det gjerne apple som slå igjennom) lanserer et gjenomtenkt og bra system som alle "må bruke". 5 Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 http://www.mobili.no...-du-i-bruk-nfc/ Ahhahahaha. Og dette er det folk som inbiller seg at noen andre en die-fuckings-hard mobilfanatikere kommer til å gjøre? Da er det på tide å åpne øya og ta seg en tur ut fra gutterommet Orker ikke...trist:( 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hvorfor iPhone 5 er bedre enn Galaxy S3: - Bedre skjerm, bedre kamera, bedre ytelse, raskere, bedre batteritid. - Mye mer eksklusiv design, materialbruk og byggekvalitet, likevel tynnere og lettere. Når hørte du noen si at en iPhone føles billig? - Mer avansert trådløs teknologi (HSPA+, DC-HSDPA og LTE/4G) - iCloud - Overlegen integrasjonstøtte mellom iOS og OSX-enheter (PhotoStreams, Notification Center, Find my Phone, back-up) - Gratis telefoni og SMS med FaceTime og iMessage. - Siri, mest en gimmick, men gir MYE bedre svar enn S-Voice på det lille som faktisk er nyttig, les. restaurantanbefalinger o.l. "Hun" fremstår også mer intelligent, spesielt hva angår å forstå flere innfallsvinkler av spørsmål. AppStore er dessuten bedre enn Android Market fordi: - Apples strenge og grundige kvalitetskrav sikrer høyere kvalitet og bedre sikkerhet. - Alle iPhoner har likt grensesnitt og gjør optimaliserings- og oppdateringsjobben enklere for utviklerene. - 90% av alle apper kommer først (og i mange tilfeller kun) til iOS. - iOS ser bedre ut rent estetisk iform av høyere oppløsning på ikoner etc. Svar på motargumenter: "Støtter ikke NFC" - Hva skal du med NFC? Idag er scanning ala QR-koder det som brukes. - Det er uansett i beste fall flere år til NFC eventuelt blir standarden, innen den tid vil det isåfall bli implimentert også i iPhone. - I mellomtiden vil du nok ha adskillig mer nytte av PassBook. "Støtter ikke MicroUSB som alle andre bruker" - Når var du sist i en husstand eller på et kontor uten en iPhone-kabel, helt ærlig? "Støtter ikke minnekort" - Man kan ikke lagre apps på minnekort (inkludert for eks Spotify i offlinemodus), kun mediafiler, nytten er derfor begrenset. - Dessuten har en SVÆRT liten andel av markedet et reelt behov for mer enn 64GB lagringplass. "Ikke tilgang til filstruktur og svak formatstøtte for video" - Streaming- og nettskytjenester som DropBox, Wimp, Spotify, NetFlix, Sumo, ViaPlay er i ferd med å ta over for tradisjonell lagring på mobile enheter. - Og skulle du absolutt ønske å laste ned, kommer alle nye film- og TV-utgivelser i mp4, som iOS støtter. (Sjekk piratebay!) "Maps er elendig" - Ja, det er det! Men ALLE skjønner at det er midlertidig. Dessuten kan man fint lage en egen Google Maps app ved å legge den til i Hjem-skjermen. (Ja, man er da avhengig av dekning/internett, men det er man også for å bruke den tradisjonelle Maps-appen) "Den er dyrere" - For det første kostet Galaxy S3, 4 900kr når den kom ut. iPhone 5 koster til sammenligning 5 190,- (begge 16GB) mao knappe 300kr forskjell. - Idag er forskjellen rundt 1000kr, som kan justifiseres med de bedre spesifikasjonene nevnt ovenfor, især da materialvalget, metall og glass er som kjent dyrere enn plast. - Sist men ikke minst er ikke iPhone laget for å være så billig som mulig, dette er et kvalitetsprodukt for high-end markedet. Mange vil derfor mene at designet i seg selv er verdt 1000kr mer. Individuelle preferanser: - Skjermstørrelse blir ofte dratt frem, men i praksis er dette helt opp til den enkeltes preferanser og det ene kan ikke sies å være bedre eller dårligere enn det andre. - iOS vs. Android blir i samme leia siden begge i bunn og grunn kan begge gjøre det samme. Andriod er gjerne for de som i større grad liker trådstyring og sofistikerte menyer, mens iOS spiller på estetikk og brukervennlighet, uten at det ene nødvendigvis står tilbake for det andre. - Design hører vel også hjemme her, men det er liten tvil om at Apple legger mer sjel i dette enn Samsung... Det at det er flere år til at NFC blir standarden er en sannhet med modifikassjoner. Mange bruker det og har brukt det lenge, enten isteden for idkort, som betaling, på reiser, hoteller og andre steder. Det er en mangel at den ikke har det, og en stor mange for alle som bruker det hver eneste dag. microusb, vel, det er det som brukes i MIN omgangskrets og antallet microusb ladere er nok vesentlig høyere enn den nye iphonepluggen. Det er min erfaring ihvertfall at det er lettere å finne en microusblader enn en iphonelader. Poenget med tilgang til filstruktur handler om mange ting. For min del er det viktig å kunne rydde opp når ting går galt. ALLE telefonene jeg har vært borti har blitt fyllt opp med skrot man ikke får slettet med mindre man går inn i filsystemet og graver frem den enkelte fil. Ett typisk eksempel er om man skal lese en pdf fil. Om man ikke lagrer den, men beholder den i tempmapper osv eller er for kjapp med å slå av så blir ofte slike filer liggende. De fleste telefonene jeg har vært borti mangler slettevalget for slike glemte filer, og de blir liggende inntil man går inn i filsystemet og sletter den manuelt. Driver man og leser mange manualer, informasjon, datablader osv så kan slike filer spise opp hele lagringsplassen til slutt spesielt om det samme skjer med videofilmer også. Formatstøttemessig så tenker vel flere på f.eks mkv og lignende. Det er mindre problem, for det handler vel om å legge inn en ny spiller. iCloud - Overlegen integrasjonstøtte mellom iOS og OSX-enheter http://www.aftenposten.no/digital/Hacker-slettet-alt-via-iCloud-6960104.html Det gjør det jo sååå mye enklere for hackere :-/ - Gratis telefoni og SMS med FaceTime og iMessage. Det gjedler vel kun til andre i appleuniverset? Blir vel ikke gratis til en med f.eks android i andre enden? Sånn sett er vel skype bedre, som både går til pcer, telefoner med ulike os, trådløse telefoner og mye annet. - Man kan ikke lagre apps på minnekort (inkludert for eks Spotify i offlinemodus), kun mediafiler, nytten er derfor begrenset. Kan ikke en iphone det? Virkelig??? - Mye mer eksklusiv design, materialbruk og byggekvalitet, likevel tynnere og lettere. Når hørte du noen si at en iPhone føles billig? Når jeg treffen en med ny S3 :-) Lenke til kommentar
Newton Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Det at det er flere år til at NFC blir standarden er en sannhet med modifikassjoner. Mange bruker det og har brukt det lenge, enten isteden for idkort, som betaling, på reiser, hoteller og andre steder. Det er en mangel at den ikke har det, og en stor mange for alle som bruker det hver eneste dag. http://thenextweb.com/google/2012/09/19/security-researchers-hack-android-via-nfc-samsung-galaxy-s-iii/ NFC gjør det jo sååå mye enklere for hackere :-/ 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 NFC er vel kun selve radiobrikken som kommuniserer med andre NFC enheter. Hackerriskikoen avhenger vel av programvaren rundt. http://www.aftenposten.no/digital/nyheter/Mobilen-skal-erstatte-lommeboken-6747425.html -Sikkerheten er ivaretatt dels fordi simkortet er sikkert og fordi nedlastingen til simkortet går gjennom en kryptert overføring. Beløpsgrensen på kjøpene er foreløpig satt til 200 kroner. I praksis kan det være brukerne selv som setter grensen, for større beløp kan det legges inn pinkode, men dette har vi ikke helt landet ennå, forklarer hun. NFC har vel også kort rekkevidde, i forhold til icloud. http://www.gemalto.com/nfc/myths.html Mobile payment via NFC is as secure as payment with a plastic bankcard. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Når jeg hørte fra en bruker her på forumet at han måtte bruke både pin og signatur for å gjennomføre en NFC betaling så mistet jeg litt troen på NFC slik det ligger ann i dag. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Det at det er flere år til at NFC blir standarden er en sannhet med modifikassjoner. Mange bruker det og har brukt det lenge, enten isteden for idkort, som betaling, på reiser, hoteller og andre steder. Det er en mangel at den ikke har det, og en stor mange for alle som bruker det hver eneste dag. http://thenextweb.co...g-galaxy-s-iii/ NFC gjør det jo sååå mye enklere for hackere :-/ Av forskere på en konferanse om sikkerhet. Exploiten krevde at to mobiler (S3) ble holdt mot hverandre med NFC skrudd på. NFC krever at mobilen er låst opp og skjerm er på. Så med mindre du ofte mottar ting på NFC fra vilt fremmede er dette en relativt liten issue for 99.99% av Adnroid brukerne. Thankfully, Android 4.1 (Jelly Bean) includes several new exploit mitigations as well as full implementation of ASLR and DEP. Kan også nevne at forskere har klart å ta over styring og bremser på biler i fart via Wifi. Man skulle tro det var en litt viktigere sak, men tipper fåtallet har hørt om det? Mange ser ut til å tro at det å bruke NFC er en komplisert affære, fordi de ser noen tukle med tags og whatnot som fester på alle mulige flater i hjemmet. For de aller fleste er ikke dette det man kommer til å bruke det til. Og det er jo heller ikke dette som er bruken. Selve bruken er når du skanner tagen med mobilen. Det blir litt som at du ikke ønsker å bruke Wifi på jobben fordi det er så vanskelig å installere trådløst nett som skal dekke 2000 kvm. 6 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 NFC gjør det jo sååå mye enklere for hackere Tja, det er vel bare du som har tunnelsyn som sagt før. For at man skal bli angrepet, så må man nesten ha enhet mot/ved hverandre. Kjempeproblem for en iPhone bruker forstår jeg på sikkerhet. Vil du de skal ta vekk all annen kommunikasjon på iPhone også? Ja, den kan lettere utnyttes enn NFC, hvis bruker er ansvarsfull og tar vare på tingene sine. Samme er det med klikking på link i e-post osv .... man har tross alt et ansvar å følge med selv som bruker - Eller man kan gjøre som du mener nå - la være å tilby noe nett og tjenester - for det kan utnyttes. Så greit å vite hva en i bruker ønsker da. 4 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 http://thenextweb.co...g-galaxy-s-iii/ NFC gjør det jo sååå mye enklere for hackere :-/ Av forskere på en konferanse om sikkerhet. Exploiten krevde at to mobiler (S3) ble holdt mot hverandre med NFC skrudd på. NFC krever at mobilen er låst opp og skjerm er på. Så med mindre du ofte mottar ting på NFC fra vilt fremmede er dette en relativt liten issue for 99.99% av Adnroid brukerne. Dette var ett eksempel på kompromittering av sikkerheten via NFC, det finnes flere. Det spiller for øvrig liten rolle hvorvidt det er fremmede eller bekjente, du "NFC-klinker" telefonen din med. Det kan jo være at telefonen til kompisen din er kompromittert med ondsinnet programvare som gir deg en liten "gavepakke" via NFC uten at noen av dere vet det... Trenger ikke være to telefoner eller noen avansert hacking involvert heller, det kan være nok med en NFC-tag som du lures til å scanne, så sender Android Beam nettleseren din rett til en webside med skadelig kode... Thankfully, Android 4.1 (Jelly Bean) includes several new exploit mitigations as well as full implementation of ASLR and DEP. Kan også nevne at forskere har klart å ta over styring og bremser på biler i fart via Wifi. Man skulle tro det var en litt viktigere sak, men tipper fåtallet har hørt om det? Android kommer etter på sikkerhet også. Good for you. Jeg skal bekymre meg over hacking av bilens styring og bremser via Wi-Fi den dagen jeg kjøper meg en bil med innebygget Wi-Fi som har forbindelse til styringssystemet som kontrollerer bilens vitale funksjoner...med andre ord, sannsynligvis aldri. Mange ser ut til å tro at det å bruke NFC er en komplisert affære, fordi de ser noen tukle med tags og whatnot som fester på alle mulige flater i hjemmet. For de aller fleste er ikke dette det man kommer til å bruke det til. Og det er jo heller ikke dette som er bruken. Selve bruken er når du skanner tagen med mobilen. Det blir litt som at du ikke ønsker å bruke Wifi på jobben fordi det er så vanskelig å installere trådløst nett som skal dekke 2000 kvm. Tja, ikke vet jeg hvem som tror NFC er "en komplisert affære". Jeg synes det virker banalt nok, men ser ingen grunn til at jeg skulle ønske å ha det i telefonen med det aller første. 1 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Tja, det er vel bare du som har tunnelsyn som sagt før. <snipp> Eller man kan gjøre som du mener nå - la være å tilby noe nett og tjenester - for det kan utnyttes. Så greit å vite hva en i bruker ønsker da. Personangrep og stråmann. Du kan heller spare deg bryet og ganske enkelt si fra hvis du ønsker deg en plass på min lille ignore-liste... Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Dette var ett eksempel på kompromittering av sikkerheten via NFC, det finnes flere. Det spiller for øvrig liten rolle hvorvidt det er fremmede eller bekjente, du "NFC-klinker" telefonen din med. Det kan jo være at telefonen til kompisen din er kompromittert med ondsinnet programvare som gir deg en liten "gavepakke" via NFC uten at noen av dere vet det... Velkommen til internettet. Hyggelig. Skru av wifi'en din og helst GSM'en også så er du sikker på å ikke bli "kompromittert" Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Bluetooth deling, NFC og minnekortstøtte vil alltid være en fordel, men selv om man ikke har det så er det også greit. Det store spørsmålet er om man plutselig treffer noen som f.eks vil ha samme ringetone som deg, eller et bilde du nettopp tok som du kan dele, så er bluetooth den letteste måten å sende til kompisen din right away uten å tenke på å koble til Wifi eller mobilnett. Vil dette da være en fordel for iPhone som ikke støtter bluetooth deling da? Neppe. Ja, man kan vente med å sende bildet eller ringetonen når man kommer hjem, men dette vil jo fortsatt være en ulempe. Minnekortstøtte... La oss begynne å si at når du sliter med lagringsplassen. Fordel med en utvidet lagringsplass? Har man ikke støtte for minnekort nå, da er ulempen at du må begynne å rydde om internminnet for å lagre plass til de nye filene du skal fylle inn. Nettsky er et greit alternativ, men tenkt deg om du er ute og filmer for eksempel, men har ikke plass, da må man nettopp bruke mobildata eller wifi for å frigjøre plass. (Om man ikke sletter med det samme, men da mister jo man den filen. Ergo en ulempe.) NFC brukes kanskje ikke så veldig aktiv i Norge offentlig, men i andre land som Japan gjør de det. Der ser man NFC blir brukt i f.eks brusautomater, T-bane kort og betalingsmuligheter. Om man ikke bruker det, greit, så bruker man ikke det, men ulempen foreligger fortsatt der dersom man ikke har det når NFC bruken er tilgjengelig. Om man er så usikker på sikkerheten, skru det av så er problemet løst inntil videre når en oppdatering dekker hullene. Dette kan jo sammenlignes med Java skandalen forrige måned. iPhone 5 ser ut til å være en bra mobil, men som med de fleste mobiler har den ulemper. Jeg er helt enig med at om iPhone 5 hadde hatt NFC, ville verdenen fokusert på teknologien enda mer. Derfor har den fått så mye kritikk på mangelen på det punktet. Det er selvfølgelig lov å støtte det man liker, men noen motargumentene synes jeg er så tynne som f.eks NFC brukes man ikke uansett, så nytten til den teknologien trenger man ikke. Neida, det er jo sant, men det skader vel ikke at NFC brikken ligger der? Endret 12. oktober 2012 av nKyb 2 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 NFC er vel kun selve radiobrikken som kommuniserer med andre NFC enheter. Hackerriskikoen avhenger vel av programvaren rundt. http://www.aftenpost...en-6747425.html -Sikkerheten er ivaretatt dels fordi simkortet er sikkert og fordi nedlastingen til simkortet går gjennom en kryptert overføring. Beløpsgrensen på kjøpene er foreløpig satt til 200 kroner. I praksis kan det være brukerne selv som setter grensen, for større beløp kan det legges inn pinkode, men dette har vi ikke helt landet ennå, forklarer hun. NFC har vel også kort rekkevidde, i forhold til icloud. http://www.gemalto.com/nfc/myths.html Mobile payment via NFC is as secure as payment with a plastic bankcard. Riktig det, hackerrisikonen avhenger i stor grad av programvaren og miljøet rundt. Jeg tror ikke at Android-brukere bør bli spesielt beroliget av det... De som skal selge betalingstjenester som bruker NFC hevder naturligvis at det er sikkert. Klart det. Hva annet kunne de sagt? Vi har hørt samme leksen før. Vi har blitt fortalt hvor utrolig sikkert Java er, med sandboxing og det hele. Vi har blitt fortalt hvor sikkert BankID som bruker Java er. I virkeligheten har sikkerheten i Java blitt kompromittert så grundig og så ofte i de siste månedene at sikkerhetseksperter ganske unisont anbefaler å avinstallere driten. Nå har allerede sikkerheten i NFC-enheter blitt kompromittert opptil flere ganger, så hvorfor skal vi noe for gitt når det gjelder framtidige "sikre" betalingsløsninger som enda ikke er utviklet for det norske markedet? Sikkert som nettbanken med Java-basert autentisering, kanskje? (Jeg tror egentlig det er like greit å holde iCloud og ett enkelt tilfelle av digitalt hærverk gjennom social engineering utenfor i denne sammenhengen. Ellers må vi ta for oss potensielle konsekvenser i alle mulige tilfeller der passord kan komme på avveie... ) Mobil betaling via NFC kan altså kjøre på usikre Android-enheter, der folk også kan kjøre en "spesialversjon" av Konky Dong 6 som de har lastet ned fra en nettside som kontrolleres av mafiaen i Hviterussland... Da stoler jeg heller på det gode, gamle plastkortet mitt, som er enkelt og robust så det holder for min del. Velkommen til internettet. Hyggelig. Skru av wifi'en din og helst GSM'en også så er du sikker på å ikke bli "kompromittert" Bankkortet mitt har hverken Wi-Fi eller GSM, så det går nok bra... 1 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Med en slik technofobi skjønner jeg nesten ikke hva du gjør her på nettet... 5 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg synes det er latterlig å være redd for sikkerheten på NFC, men bruke bankkort. Jeg antar du bruker cash også? Det er nemlig fryktelig lett at de pengene blir snappet opp i øst og vest. Cash er lettere, men man har gjerne ikke enorme mengder, til gjengjeld er det bare å stå bak noen i en hvilken som helst kø, så tar det ikke mange forsøkene før du er rik. Hvorfor sverger du til en så usikker metode? 1 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Med en slik technofobi skjønner jeg nesten ikke hva du gjør her på nettet... Det er stor forskjell på bevissthet omkring sikkerhet og "technofibi". Lenke til kommentar
Newton Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Jeg synes det er latterlig å være redd for sikkerheten på NFC, men bruke bankkort. Jeg antar du bruker cash også? Det er nemlig fryktelig lett at de pengene blir snappet opp i øst og vest. Cash er lettere, men man har gjerne ikke enorme mengder, til gjengjeld er det bare å stå bak noen i en hvilken som helst kø, så tar det ikke mange forsøkene før du er rik. Hvorfor sverger du til en så usikker metode? Jeg er ikke spesielt redd for sikkerheten på NFC, for jeg bruker det ikke. Bankkort bruker jeg, derimot, vel vitende om at det eksisterer "skimming" og andre uhumskheter, som jeg selvsagt er på vakt mot. Det er altså god grunn til å være "redd for sikkerheten" i de fleste sammenhenger der digitale pengetransaksjoner er involvert. For øvrig går jeg ikke rundt med hundre tusen kroner i cash i lomma, og er litt mer "redd for" tapping av bankkontoen min, enn å miste et par hundrelapper i cash. Trenger jeg da å utsette meg for enda flere potensielle angrepsvektorer, gjennom f.eks NFC, når det ikke tilfører noen reell nytteverdi eller fordeler ut over de betalingsmidler og kommunikasjonsmetoder jeg allerede bruker? Tror ikke det, nei. Og med det tror jeg vi kan legge denne avsporingen død, siden iPhone 5 ikke har NFC - og bankkortet mitt vil være et minst like enkelt og sikkert betalingsmiddel, som fungerer på flere steder enn NFC, og det vil fortsatt fungere helt utmerket i overskuelig framtid. Endret 13. oktober 2012 av Newton Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Minnekort er da vekk på samtlige toppmodeller fra htc, sony, nokia. Er bare å kjøpe riktig versjon Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Gleder meg til min hvite Iphone 5, 64gb kommer, for en som har erfaring med apple produkter( og nokia, samsung, htc etc) så gjør vi det, det er noe ekstra med apple :-) Endret 13. oktober 2012 av Andynator 1 Lenke til kommentar
gwh Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Gleder meg til min hvite Iphone 5, 64gb kommer, for en som har erfaring med apple produkter( og nokia, samsung, htc etc) så gjør vi det, det er noe ekstra med apple :-) Og i disse dager er vel noe ekstra bare prisen..... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg