tæst alle like mykje da Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 dåkkår kan jo ikkje å teste telefona dåkkår testa dei telefona dåkkår like bæst mæst Iphone he æn litn skjærm ferdi den ska passe bra i handa Den he 1 prossesor som e lika rask som for.eks Samsung S3 som he quad core prosessor. Prøv å test IPhone mot Samsung S3 uten å bruke data i kan hjelpe dåkkår her:http://www.youtube.com/watch?v=MsjtRptXwlk Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Paint er jo som kjent kjappere enn photoshop... Jepp, og de ekstra få prosentene hvor iOS (Paint) er smoothere er ikke nok til å overveie alle de valgmulighetene man har i Android (Photoshop) desverre. Har testet iPhone 5 i går selv og var ikke noe serlig overasket over den utenom at den "føltes" solid i handa. Problemet med iPhone 5 er at den kjører iOS. Hadde Apple lagt like mye energi i å oppdatere og friske opp iOS som dem bruker til å skryte over iOS i sine keynotes, så hadde vi hatt en ekstremt god mobil her. Endret 4. oktober 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Det er greit, men ikke kom å si at iOS faktisk går 100% smooth, fordi den gjør ikke det. Det har jeg da heller ikke påstått. Jeg har for liten erfaring med iPhone til å uttale meg om det. Min S2 er i alle fall fortsatt smooth til det jeg bruker den til. Skal jeg sette % på det, så setter jeg den til 95% - 5% for dårlig, men såpass at jeg nesten ikke merker noe til det. Men forbedringspotensiale er det. BTW: TV2 Test på mobil: http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/derfor-vinner-ikke-iphone-5-mobiltesten-3890507.html Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Resultatet av testen der var ikke akkurat overraskende når man ser hvem som uttaler seg. sier mobilekspert Espen Irwing Swang fra mobilen.no. :wee: :wee: Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 dåkkår kan jo ikkje å teste telefona dåkkår testa dei telefona dåkkår like bæst mæst Iphone he æn litn skjærm ferdi den ska passe bra i handa Den he 1 prossesor som e lika rask som for.eks Samsung S3 som he quad core prosessor. Prøv å test IPhone mot Samsung S3 uten å bruke data i kan hjelpe dåkkår her:http://www.youtube.com/watch?v=MsjtRptXwlk Nå har det seg slik at vi har to offisielle skriftspråk her i Norge... 2 Lenke til kommentar
Duckbear Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Terningkast 5 er bra, uten mye negativt, mange minuser er ikke en 5èr, er vel uansett umulig for en iPhone å få under fem, samme skjedde sist gang. Samsung galaxy fikk fem og et par minuser, IPhone fikk 6 og flere minus. Latterlig. Tester bør være reele. Uansett hadde et terningkast 4 vært fortjent, for kjedelig gammeldags design, lite nytt og bare en liten forandring fra forige modell. 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Uansett hadde et terningkast 4 vært fortjent, for kjedelig gammeldags design, lite nytt og bare en liten forandring fra forige modell. Er ikke enig i dette etter å ha brukt iPhone 5 noen dager. Ser heller ikke poenget med å endre et design som i utgangstidspunktet fungerer bra bare for moroskyld... 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Uansett hadde et terningkast 4 vært fortjent, for kjedelig gammeldags design, lite nytt og bare en liten forandring fra forige modell. Er ikke enig i dette etter å ha brukt iPhone 5 noen dager. Ser heller ikke poenget med å endre et design som i utgangstidspunktet fungerer bra bare for moroskyld... Så du mener det var et kjipt / dårlig valg av Samsung å forandre på utsende på Galaxy S III over hvordan Galaxy S II så ut når man vet hvor mange dem solgte av Galaxy S II? Med tanke på hvor mange Samsung selger av Galaxy S III så sier det selv at forandring fryder av og til selv om et utsende er bra slikt det er. Bare fordi et utsende fungerer bra, så kan fortsatt et annet utsende fungere ENDA bedre. Dette sier jeg bare for å si at ditt poeng her ikke holder grep. Endret 5. oktober 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ser heller ikke poenget med å endre et design som i utgangstidspunktet fungerer bra bare for moroskyld... Dette funket i en årrekke: Lenke til kommentar
Newton Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ser heller ikke poenget med å endre et design som i utgangstidspunktet fungerer bra bare for moroskyld... Dette funket i en årrekke: Godt eksempel, ja. Det funket som fjell som basis for videreutvikling av en serie maskiner, fra 1998 tll 2002: Så ble designet endret radikalt, som resultat av en radikalt teknologiskifte, billedrøret ble skrotet til fordel for LCD, og som vi ser åpenbarte det seg helt andre muligheter for nye, spennende designløsninger. Digger "lampefot"-iMacen Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Må medgi jeg får litt assosiasjoner med 1 Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Oisann, nå har Din Side testet den også. De har noen interessante sammenlikninger av kameraet ift 4s: http://www.dinside.no/903390/apple-iphone-5 Ganske overraskende, rett ut sagt skuffende, at kameraet er blitt markant dårligere enn forgjengeren. Interessant nok er det ikke nevnt som trekk selv om det nå er ganske middels sammenliknet med andre toppmodeller. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Hadde vært en ide om du testet en bra Androidtelefon med siste generasjon av OSet før du uttaler deg. Finnes ikkke antyding tl lag på en S3 med JB, kan vel ikke si jeg la merke til noe særlig med ICS heller. Jeg har nok testet flere Androidtelefoner enn gjennomsnittet, da jeg jobber med brukergrensesnitt i Android apps. Så du trenger ikke å anta noe annet. de Galaxy Nexus, S3 og One-X har vært innom skrivebordet mitt for testing. Jeg har testet interfaceflyt i JB, ICS og iOS side ved side, på Galaxy Nexus og iP4. Dette var faktisk sammen med en av androidutviklerne våre, da han ville vise hvor mye nærmere JB var iOS sin flyt. Og vi testet dette spesifikt i appskuffen for å få satt animasjonene og grid flyten opp mot hverandre. Egentlig litt gøy når eplehuer skal vise hvor galtt interfacet på telefonen deres er, de driver og scroller rundt på hjemmeskjermene. iPhone har jo ike noe annet enn stabler med ikoner å tilby, skal en samnligne må det dermed bli med appskuffene på Android. Til og med svake Androidtelefoner virker glatte når en spinner rundt i appskuffen. Jasså. Da skjønner jeg jo at din definisjon av "glatt" er en helt annen enn den jevne iPhonebruker. Jeg ser stor forskjell på scrollingen på ICS og JB/iOS. Forskjellen mellom iOS og JB er betraktelig mindre, men fremdeles merkbar. Nå skal det sies at dette problemet som Apple nailet allerede med iP1, er noe Google burde fikset lenge lenge før. I steden for å lage støtte for face unlock og annet piss, så burde de fokusert på skjerm-finger interaksjonen og få den perfekt. 5 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Oisann, nå har Din Side testet den også. De har noen interessante sammenlikninger av kameraet ift 4s: http://www.dinside.no/903390/apple-iphone-5 Ganske overraskende, rett ut sagt skuffende, at kameraet er blitt markant dårligere enn forgjengeren. Interessant nok er det ikke nevnt som trekk selv om det nå er ganske middels sammenliknet med andre toppmodeller. (Svarte...trykket feil, så du fikk en ufortjent + fra meg ) Kult, den testen holder samme "kvalitet" som testen denne tråden handler om. Er ikke sikker på om det er nok med bare en klype salt her 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Uansett hadde et terningkast 4 vært fortjent, for kjedelig gammeldags design, lite nytt og bare en liten forandring fra forige modell. Er ikke enig i dette etter å ha brukt iPhone 5 noen dager. Ser heller ikke poenget med å endre et design som i utgangstidspunktet fungerer bra bare for moroskyld... Nei, for moro skyld er det ikke noen vits, men iphone har i mine øyne falt litt tilbake her. Den tar seg bedre ut når den er tynnere, men iphone har sånn jeg ser det falt fra ett (relativt til konkurrentene), godt design, til ett helt middlemådig design. AtW Lenke til kommentar
Rolf Mao Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 "NB! Vi har hatt enkelte midlertidige problemer med karaktersystemet, slik at terningen under artikkelen i noen tilfeller har blitt feil." Den 5'ern som vises nå må jo være feilen da terningkast 1 hørtes mer realistisk ut. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Nei, for moro skyld er det ikke noen vits, men iphone har i mine øyne falt litt tilbake her. Den tar seg bedre ut når den er tynnere, men iphone har sånn jeg ser det falt fra ett (relativt til konkurrentene), godt design, til ett helt middlemådig design. Hvilken andre telefoner kan måle seg da? Tim Cook har jo nettopp økt R&D budsjettet med over 1 miliard dollar i året (!) øremerket til utvikling av fremtidens laserteknologi som de kan bruke til å skjære ut komponenter med. Og dette budsjettet var allerede på flere hundre milioner dollar. Til sammenligning så befinner de fleste androidprodusentene seg fremdeles i steinalderen og benytter seg av sprøytestøping som har ca 0 utviklingskostnader. Apple investerer tungt i design, og det å si at iPhone 5 er et middelmådig design vil sørge for at samtlige av verdens industridesignere og produktutviklere setter kaffen i halsen. Den mengden tankevirksomhet og teknologi som kreves for å lage en telefon med slike designtekniske løsninger som iP5 er helt latterlig. Men så er jo også en av styrkene til god design er at det ikke ser ut som desig, det ser ut som en selvfølgelighet. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ser ingen selvfølge i at større budsjett tilsvarer bedre design. Og som alltid er det (til en viss grad) høyst subjektivt hva som oppfattes som pent design. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ser ingen selvfølge i at større budsjett tilsvarer bedre design. Og som alltid er det (til en viss grad) høyst subjektivt hva som oppfattes som pent design. Pent design er ikke nædvendigvis det samme som bra design. Og iP5 er bra design uansett om folk mener den er pen eller ikke. 2 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Uansett hadde et terningkast 4 vært fortjent, for kjedelig gammeldags design, lite nytt og bare en liten forandring fra forige modell. Er ikke enig i dette etter å ha brukt iPhone 5 noen dager. Ser heller ikke poenget med å endre et design som i utgangstidspunktet fungerer bra bare for moroskyld... Så du mener det var et kjipt / dårlig valg av Samsung å forandre på utsende på Galaxy S III over hvordan Galaxy S II så ut når man vet hvor mange dem solgte av Galaxy S II? Med tanke på hvor mange Samsung selger av Galaxy S III så sier det selv at forandring fryder av og til selv om et utsende er bra slikt det er. Bare fordi et utsende fungerer bra, så kan fortsatt et annet utsende fungere ENDA bedre. Dette sier jeg bare for å si at ditt poeng her ikke holder grep. Igjen så er jo du en fornøyd Android bruker, så hvorfor kan ikke du bare innse at flere av oss er fornøyde iPhone brukere? Du ønsker radikale forandringer av designet og utførlsen av telefonen fra versjon til versjon, jeg derimot syntes det er helt greit at Apple bygger videre på et design de fleste iPhone brukere allerede er godt fornøyde med. Jeg får det jeg vil ha, du får det du vil ha hva er egentlig problemet da? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg