Gå til innhold

BK: Nøtteliten er sulten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget bra komposisjon og positur på ekornet. At du ikke fikk med de øverste halehårene gjør ikke så mye her føler jeg. Skarpt og godt gjengitt.

Jeg vet ikke hva slags program du bruker til etterbehandling, men du kan dra ned highlights en del - litt på hele bildet og en del mer på den overeksponerte rota. Mer kontrast ville også gjort seg sånn jeg ser det.

Litt justering av hvitbalanse/farger kan du også gjøre med hell, det er ett visst blåstikk i bildet.

Endret av TBPhoto
Lenke til kommentar

Ekornet veldig bra eksponert,noe lyst den rota den sitter på..der kunne du justert itt på høylyset;)

.

Takk for tilbakemeldingen, Jan Erik. Prøvde å justere litt på høylyset i Windows Live Fotogalleri som jeg bruker, men

synes ikke jeg fikk fikset det så særlig bedre uten at det ble generelt mye mørkere og større kontraster enn ønskelig. Kan ikke velge område i bildet for justering av høylyset dessverre, har derfor begynt å fable om Lightroom nå :-)

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar

Meget bra komposisjon og positur på ekornet. At du ikke fikk med de øverste halehårene gjør ikke så mye her føler jeg. Skarpt og godt gjengitt.Jeg vet ikke hva slags program du bruker til etterbehandling, men du kan dra ned highlights en del - litt på hele bildet og en del mer på den overeksponerte rota. Merville også gjort seg sånn jeg ser det.Litt justering av fargebalanse/farger kan du også gjøre med hell, det er ett visst blåstikk i bildet.

.

Tusen takk for tilbakemeldingen din, TBPhoto :) Jeg bruker Windows Live Fotogalleri, ett veldig enkelt program, drømmer om Lightroom nå, tror jeg har litt flere muligheter der :-) Skal alikevel tilbake til bildet og leke meg litt rundt de tingene som du nevner, har litt problemer med å se blåstikket, er ikke trenet nok for å detektere dette ennu :)

.

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar
Ekornet veldig bra eksponert,noe lyst den rota den sitter på..der kunne du justert itt på høylyset;)
.Takk for tilbakemeldingen, Jan Erik. Prøvde å justere litt på høylyset i Windows Live Fotogalleri som jeg bruker, mensynes ikke jeg fikk fikset det så særlig bedre uten at det ble generelt mye mørkere og større kontraster enn ønskelig. Kan ikke velge område i bildet for justering av høylyset dessverre, har derfor begynt å fable om Lightroom nå :-)

Du kan jo laste det ned på gratis test i 30 dager vet du. Men da blir du nok solgt, akkurat som jeg ble. Tok meg nøyaktig 20 minutter å innse at dett programmet bare MÅTTE jeg ha. Genialt hjelpemiddel både til etterbehandling og arkivering. En vel så god investering som fysisk utstyr etter min mening.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...