Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rød og hoven forhud + lymfekjertler

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, de tre siste dagene har jeg hatt en influensa. Akkurat samme dagen som jeg begynte å føle meg syk merket jeg om morgenen at tuppen av forhuden var rød og hoven. Jeg hadde også sånne ekle hvite prikker under forhuden, noe som gikk vekk når jeg pisset, men det kommer tilbake hver morgen.

Er sikkert verdt å nevne at jeg har trang forhud og har aldri trukket den tilbake.

Jeg lurer også på en annen ting. Jeg har en hoven lymfekjertel på hver side av lysken. De er begge bevegelige, men den ene er hard og den andre er myk. De ligger vel på rundt én cm diameter. Disse har jeg hatt så lenge jeg kan huske. Har også en i nakken som dukket opp for ca. to måneder siden.

Jeg spurte en eller annen smittevernoverlege om hva den ene lymfekjertelen kunne være, men han sa at jeg i så ung alder ikke trengte å bry meg om den med mindre den begynte å vokse. Jeg sa ikke noe om hvor lenge jeg hadde hatt de(n), men så leste jeg på nettet at hvis de var hovne i lenger enn to uker så burde man gå til lege? Anonym poster: 1f58f2a4d2d577edc8e9dca94bc69127

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hvite du ser er det som blir kalt "kukost" (Svette, hudceller, urin og sæd). Om du aldri har trukket forhuden tilbake er det nokk veldig mye under der. Anbefaler deg og prøve å trekke den tilbake, for det skal vaskes der! Om det er vanskelig og gjør vondt så prøv å trekk den tilbake litt hver dag. Det kommer til og lukte vondt, just so you know... Det er grunnen til at jøder blir omskjært, renslighet.

Om du ikke får det til vil jeg anbefale deg å gå til lege. Jeg skal selv til lege å få kutta strengen (før den ryker av seg selv, noe jeg har lest, og tenker, gjør veldig vondt).

Lenke til kommentar

Det hvite du ser er det som blir kalt "kukost" (Svette, hudceller, urin og sæd). Om du aldri har trukket forhuden tilbake er det nokk veldig mye under der. Anbefaler deg og prøve å trekke den tilbake, for det skal vaskes der! Om det er vanskelig og gjør vondt så prøv å trekk den tilbake litt hver dag. Det kommer til og lukte vondt, just so you know... Det er grunnen til at jøder blir omskjært, renslighet.

Om du ikke får det til vil jeg anbefale deg å gå til lege. Jeg skal selv til lege å få kutta strengen (før den ryker av seg selv, noe jeg har lest, og tenker, gjør veldig vondt).

Jeg kan ikke trekke den tilbake. Det er umulig, uansett hvor mye jeg drar og strekker. Det meste jeg har fått er vel kanskje en 1,5 cm åpning i diameter. Jeg var hos legen for noen uker siden og han henviste meg til urologisk institutt. Der kommer de forhåpnetligvis til å kutte vekk den jævelskapen. Meeen den timen er ikke før om et halvt år, så jeg lurte om det var noe annet jeg kunne gjøre imens?

Forresten, lykke til med inngrepet ditt, kompis. Anonym poster: 1f58f2a4d2d577edc8e9dca94bc69127

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...