Redak Tøren Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Har et snodig problem jeg også har hatt tidligere, men verken husker eller finner løsningen på. Uansett hva jeg laster ned, så er totalhastigheten max 1,1 Mbyte/s. Den går aldri over, og varierer ikke når den først når 1,1. Det er så stabilt, at det må være en slags lås. Laster jeg en fil, når den max 1,1. Laster jeg ned flere filer, når de samlet max 1,1. *Nei, det skyldes ikke uploadhastighet hos leach/seeders. Dette gjelder alle filer uansett. *Internettlinjen min er 40 Mbits opp og ned, noe som burde gi i underkant av 5 Mbyte/s i uTorrent på max. *Er ikke satt noen limit på upload/download - Verdien er satt til 0 som betyr ubegrenset Noen andre som opplever det samme? Synes det er ganske merkelig. Endret 27. september 2012 av Redak Tøren Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Sjekk om det er QoS eller båndbreddebegrensning i router. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 27. september 2012 Forfatter Del Skrevet 27. september 2012 Mange takk, det var en god idé. Det må jeg sjekke med en gang jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 En annen sak er at om du bruker trådløsnett fra PC, så kan det begrense. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 28. september 2012 Forfatter Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Har egen server med 5 TB og uTorrent som er dedikert nedlasting og filkilde for Boxee Boxen. Tilkoblet gigabit-switch med kabel videre i gigabit-ruter med kabel videre i hjemmesentral. Edit: Det er den konstante hastigheten på 1,1 uten variasjon som hinter til at det må være en systemlås et sted. Endret 28. september 2012 av Redak Tøren Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Har du begrenset opplastingshastigheten? Bruker du opp all kapasiteten der, kan ting stoppe opp. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Har fiber fra Lyse, som ikke er ADSL. Derfor skal det ikke være noe problem å ha full trafikk opp og ned samtidig. edit: I dag har jeg plutselig 4,7-4,8 Mbyte/s ned, så det har på mirakuløst vis ordnet seg. Får skylde på min internettleverandør. Endret 2. oktober 2012 av Redak Tøren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå