Tømmerås Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg har mobil hotspot på mobilen en motorola defy, men jeg får ikke internett tilgang når jeg kobler til den bærbare, hva er feil? Lenke til kommentar
jsw Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg rotet med det samme for litt siden. Har en Defy+. Fant litt her og der på nettet som jeg klippet ut og tok vare på. Les litt her, så får du det kanskje til. Det jeg gjorde var kun å føye til ",dun" på API-type (råd 2 nedenfor), så virket det for meg 1: Add ",dun" to the APN Type of your active APN. eg APN Type = "default,supl,dun" ***************************************** 2: Jeg fant en tråd på nettet i dag som forklarte hvordan man fiksa dette. På APN-innstillingene må man sette type til "default,dun" i steden for bare "default". I tillegg måtte jeg sette opp IP-adresse på laptopen manuelt, ser ikke ut til at DHCP-serveren fungerer på Defy+'en min. Etter den lille pirkinga så fungerte alt bra ***************************************** 3: I've just figured out how to fix this problem, and i'll post the solution here because it seems to be a common one. All you need to do is go to your change the APN Type of your "internet" APN from "default" to "". (Settings > Wireless & networks > Mobile network settings > Access point names) 3G Mobile Hotspot now works! Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 29. september 2012 Forfatter Del Skrevet 29. september 2012 Jeg fant telenor DUN og velger det, men den hopper tilbake til telenor igjen??? Lenke til kommentar
jsw Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Mulig Telenor har det annerledes - jeg har One Call. Men er du på riktig sted i oppsettet? Sien den ikke tar det, mener jeg. DUN som du skriver skrev jeg med små bokstaver. Hør med Telenor også - mulig de har innspill / oppsett som løser problemet. Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 29. september 2012 Forfatter Del Skrevet 29. september 2012 Har fyrt av en e-post til telenor. Jeg er inne på "innstillinger, trådløst og nettverk, mobile nettverk, tilgangspunktnavn, N Telenor DUN" Lenke til kommentar
jsw Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Jeg har ikke telefonen min her så jeg får sjekket nøyaktig hvor / hvordan jeg gjorde det. Men tar det på tirsdag om du ikke har løst problemet før dét, da, men da må du fortelle oss det Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Fikk mail fra Telenor om at de ikke har teknisk support på mail, så da venter jeg til i morgen........., har fått tlf til å velge Telenor dun. men den kobler ikke til internett likevel, men tlf. kobler seg til laptopen, men ingen internett! Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg har nå koblet meg opp via blutooth og trenger vel da strengt tatt ikke hotspot, er det noen fordeler/bakdeler med de to teknologiene? Lenke til kommentar
jsw Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Med HotSpot koder du signalene, Bluetooth går vel helt åpent? Og så hastigheten, da. Vil tro HotSåpot leverer andre hastigheter. Ad innstilling: Mener det skal stå "default,dun". Kan du prøve dét? Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Hvor finner jeg "default" ? Lenke til kommentar
jsw Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Det skriver du inn selv. Men fant her et notat jeg laget da jeg holdt på, men er usikker på om det ble akkurat slik. men som sagt - dette får jeg sjekket i morgen. Uansett - her er notatet (bytt ut One Call med Telenor): Konfigurering: Meny / Innstillinger / Trådløst og nettverk / Mobile nettverk / Tilgangspunktnavn / one call internett / APN-type Ordinært nett: default,supl Hotspot: dun Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg orker ikke å trøbble mere med dette, jeg bruker blutooth eller usb. Lenke til kommentar
jsw Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Den er grei :-) Dobbeltsjekket på telefonen nå (jeg har en Defy+). Det var som beskrevet i min forrige post: Du trykker: Meny / Innstillinger / Trådløst og nettverk / Mobile nettverk / Tilgangspunktnavn / (one call) Telenor internett / APN-type Her har jeg skrevet inn default,dun Om du skulle prøve igjen, mener jeg.. :-) Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Nei, virker ikke her....... Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 31. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2012 (endret) Jeg tar opp en gammel tråd. Jeg har nå gått over til onecall, og har fulgt oppsettet ditt til punkt og prikke, men nei ingen internett, men nå virker ikke blutooth oppringing heller.......... Endret 31. desember 2012 av Tømmerås Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 2. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2013 Jeg satte tlf til factory set, og la til det der dun-greiene, og voyla alt virket....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå