AndersT2 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Beklager litt rar overskrift. Vet ikke helt hvordan får ned spørsmålet i kortform for overskrif. Her er "problemet", eller irritasjonsmomentet. Når jeg åpner flere Word dokumenter, så åpnes disse hver for seg. Slik at på oppgavelinjen så kommer det f.eks. opp 3 Word faner når jeg åpner 3 dokumenter. Da kan jeg enkelt sette dem opp ved siden av hverandre på skjermen osv. Når jeg bruker Excell så får jeg kun en. Skal jeg ha de opp for å kunne se 2 samtidig, så må jeg fysisk starte ett ekstra excell og hente dokument via excell. Ikke bare dobbeltklikke på filen i utforskeren. Dette er meget irriterende for meg når jeg må ha flere oppe samtidig. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Litt fikling, men ... : How to open Excel files in separate windows in Windows 7 Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Helt enig, sliter med det samme selv på jobben. Må åpne excel på nytt og velge åpne fil manuelt for å få det i 2 separate vinduer. Har søkt på nettet og om jeg ikke husker feil så er dette eneste mulighten ved siden av å evt drive med å tukle i registry, noe jeg ikke har testet pga jobb PC og man risikerer å tryne maskinen og stå uten bruk en stund. Men håper at andre har tips. Kjøre på jobb Office 2007 på Win7 32bits. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Må skuffe deg da. Excel åpner alle dokumenter inne i sitt eget ene vindu, sånn er det bare. To instanser er fine å se på, tungvinte å jobbe med, og umulige å få til å samarbeide. Men har dine to skjermer samme oppløsning kan du jo strekke Excel til å dekke begge skjermene. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. september 2012 Forfatter Del Skrevet 28. september 2012 Bruker ikke 2 skjermer. Kun 1. Trenger heller ikke at de forskjellige filene samarbeider. Det er bare sjekking og kopiering i mellom dem som gjelder Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Da kan du ha Excel fullskjerm og de to filenes vinduer side om side. http://www.dummies.com/how-to/content/arranging-windows-in-excel-2007-workbooks.html Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå