objorkum Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Trenger en grei og enkel SMTP server for Linux, som Windows-klienter skal bruke til å sende mail. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 sendmail og postfix er de eneste jeg har erfaring med. Sendmail er grei å konfigurere fra webmin (www.webmin.com), postfix er lett å konfigurere fra tekstfiler... er endel som har noe imot sendmail, på grunn av endel store bugs i det tidligere, men det er vel bare fordi sendmail i lang tid var den mest brukte SMTP-server'n..... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 qmail er genialt, men den er ikke under GPL. Den er kjapp og sikker. Uansett er den iallefall OpenSource. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 qmail er genialt, men den er ikke under GPL.Den er kjapp og sikker. Uansett er den iallefall OpenSource. Den er ikke Open Source. Ettersom man ikke kan «forke» (lage egne versjoner av kildekoden), er dette et brudd på punkt 3 av Open Source Definition (http://www.opensource.org/docs/definition.php). Fordi Open Source er et registrert, beskyttet navn, kan produkter som bryter med definisjonen IKKE kalles Open Source. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Andre gangen i dag du har rettet meg i lisenser, slime mold... Jaja, men det jeg mente var at man kan lese sourcen og sende patcher til opphavsmannen, men man kan ikke modde den uten å "godsnakke" med fyren. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Andre gangen i dag du har rettet meg i lisenser, slime mold... Og med så korte mellomrom! Jaja, men det jeg mente var at man kan lese sourcen og sende patcher til opphavsmannen, men man kan ikke modde den uten å "godsnakke" med fyren. Vet hva du mente ... men litt gøy skal man jo ha det på en fredags kveld. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Jeg har brukt postfix i over ett aar naa uten noe som helst problemer.. Brukte sendmail foer det men ble "hacket" 1 dag etter ett hull ble funnet og dermed ble serveren min brukt som open spam relay. Ble rett og slett lei av aa patche sendmail hver eneste mnd for aa holde den sikker saa jeg gikk over til Postfix. Der har jeg installert 2 patcher paa ett aar og har aldri hatt problemer med den.. Bruker postfix sammen med spamassassin og F-Prot. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Bruker qmail sammens med qmailscanner som igjen bruker f-prot. Nå skal det sies at qmail er passe "anal" og ikke akkurat den servern med mest funksjonaliteter, men den følger filosofien til han som har programert den til punkt og prikke. (Nå er han karen passe "anal" selv.. =) Men poenget er at der er flere å velge mellom, hold deg til de mer brukte, og oppdater sjiten. Styr unna sendmail. Selv om man må jobbe litt for å få det til fungere, så blir det verdt det. -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå