Gå til innhold

Bildet treffer skjevt når jeg går i 3d

m-kane

Anbefalte innlegg

Er den stolte (?) eier av et GF3Ti200 64MB kort (creative 3d) og har et problem:

I windoze (98) er bildet fint og sentrert, men når jeg starter spill/3dmarks etc som bruker 3d blir bildet skjeivt, dvs at bildet "går" ut av skjermen på venstre side, høyre blir der den er. Når jeg forsøker å flytte bildet med skjermens innstillingsmetoder skjer ingenting. Bildet som viser innstilling flytter seg, men 3d grafikken blir der den er.

Når jeg avslutter og går tilbake til 2d så er bildet slik det skal være, dvs i midten.

Kjører på 175/400mhz 1280*1024*32 - detonator drivere. 23.11

Kortet gav meg også 4939 i 3dmarks 2001 - MAO ikke særlig mye :? (Kjører på XP1800/256 PC2100)

Har jeg gjordt noe galt ?

Sorry, er ikke no dreven på å optimalisere :lol:

Pragmatisk idealist.....

[ Denne Melding var redigert av: m-kane på 2002-02-11 18:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører sikkert en annen frekvens i 3D enn den gjør på desktop, muligens noe høyere enn det skjermen klarer(?).

Finnes prog. for å tvinge driveren til å kjøre en bestemt frekvens for hver oppløsning.

NB! Bruker du TV-Ut, må du la driveren få kjøre 60Hz på 800x600 ellers blir det bare flimmer :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-11 18:52, Cicero111 skrev:

Kjører sikkert en annen frekvens i 3D enn den gjør på desktop, muligens noe høyere enn det skjermen klarer(?).

Finnes prog. for å tvinge driveren til å kjøre en bestemt frekvens for hver oppløsning.

NB! Bruker du TV-Ut, må du la driveren få kjøre 60Hz på 800x600 ellers blir det bare flimmer :smile:

Takk for svar! Mulig det, satt frekvensen fast nå, fremdeles skjeivt...

Har fått retta inn kantene (gjelder å bruke rett valg - duh! Men hvem pokker trenger å flytte styringsmenyen for skjermen rundt på den?!?) men det stemmer ikke overens med 3d og 2d .... :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...