NeitherDumbNorCruel Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Problemet nå for tiden er at jo at 15 åringer ser ut som de godt kunne vært 20 år. ...sa han når politiet stormet rommet Seksuell lavalder var 12 år i seks hundre år i store deler av Europa. I løpet av de siste 150 årene, har alder for første menstruasjon sunket med over åtte år. Samtidig som lavalder har steget med fire år. Endret 8. oktober 2012 av NeitherDumbNorCruel Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg har aldri skjønt meg på pedofile. Det er helt ufattelig at de får et kick ut av sånt. Du bør nok droppe å kontakte foreldre direkte - det får eventuelt politiet gjøre. Du kan jo tipse dem. For det virker noe mistenkelig at en som har vært innblandet i pedofili plutselig drifter masse nettsider rettet mot barn. Lenke til kommentar
torrden Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Gjør det DU mener er riktig, som kjenner saken. De fleste i samfunnet er paralysert og handlingsimpotent, så å følge konsensus er vel ikke akkurat noe å strebe etter. Men bruk intelligensen du tydeligvis har. Dytter du han for langt, så han blir til skam i hele bygda, så flytter han gjerne ett annet sted hvor han lettere kan gjøre skade på folk. Så kanskje best å gi han noen sviende stikk så han føler seg som den lille dritten han er, men ikke nødvendigvis i total offentlighet. Men synes det høres veldig riktig ut å varsle foreldre til enhver du anser i fare for at han kan komme i fysisk kontakt med. Det ville nå jeg gjort uten å blunke, med det fakta-grunnlaget du har presentert. Jeg tror det er viktig at han føler seg litt overvåket og gransket. Av politi og også andre. Og om du skulle komme i litt trøbbel, for hva enn du måtte finne på, så er det vel verdt det om det kan beskytte ett potensielt offer. 1 Lenke til kommentar
NeitherDumbNorCruel Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Dytter du han for langt, så han blir til skam i hele bygda, så flytter han gjerne ett annet sted hvor han lettere kan gjøre skade på folk. Så kanskje best å gi han noen sviende stikk så han føler seg som den lille dritten han er, men ikke nødvendigvis i total offentlighet. Men synes det høres veldig riktig ut å varsle foreldre til enhver du anser i fare for at han kan komme i fysisk kontakt med. Det ville nå jeg gjort uten å blunke, med det fakta-grunnlaget du har presentert. Jeg tror det er viktig at han føler seg litt overvåket og gransket. Av politi og også andre. Og om du skulle komme i litt trøbbel, for hva enn du måtte finne på, så er det vel verdt det om det kan beskytte ett potensielt offer. Det er flere problemer med disse forslagene. For det første, bygdedyret. Det blir raskt en høy sjangse for at folk trakasserer ham, og da har vi dette med dobling av risiko for gjentagelser. Annet er dette med ryktemarka. Det finnes ikke offisielle nettsteder som lister opp fakta av hva en person har blitt dømt for, og da blir ei fjær fort til ti høns. Folk kan gå og overbevise seg selv og andre, om at ting er verre enn de faktisk er. Dette kan fort gro mye bra føde, som bygdedyret mesker seg med, og blir stort og sterkt. Jeg anbefaler i den forbindelse filmen "Little Children". Og ordtaket "The road to Hell is paved with..." Good Intentions. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg