Gå til innhold

Hvilke tanker har du om privat helseforsikring?

42 stemmer

1. 1. Har du privat helseforsikring?

• Ja
      10
    • Nei, men jeg planlegger å skaffe det
      8
    • Nei
      24

Anbefalte innlegg

Helsevesenet med alt det fører med seg er en het potet i disse dager. Jeg lurer på om du har privat helseforsikring? Begrunn gjerne svaret ditt. Lar du deg påvirke av hva mediene sier om helsevesenet?

Selv har jeg ikke privat helseforsikring. Jeg er student og har derfor ikke råd til det. Derimot, ved mindre det offentlige helsevesenet oppnår en høyere kvalitet i mellomtiden, vil jeg skaffe meg en privat helseforsikring når jeg er ferdig med studiene og får en jobb. Grunnen til det er at jeg har liten tillit til det offentlige helsevesenet og en privat helseforsikring er en liten pris å betale for å slippe å stå i kø for nødvendig behandling, dersom jeg skulle være så uheldig å pådra meg noe alvorlig.

Hvis jeg en dag får meg en familie og barn, vil jeg selvfølgelig forsikre dem også.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helseforsikring er for friske personer. Ingen forsikringsselskaper vil ha noe å gjøre med syke personer da sannsynligheten er stor for at de faktisk må betale forsikringssummen, og det vil ikke tjene dem på sikt. Da helseforsikringer også vil være med på å undergrave et offentlig helsevesen har jeg ingen planer om å skaffe meg helseforsikring. Offentlig helsevesen har flere ganger berget livet til personer som står meg nær, og det er jeg svært takknemlig for. Det har også hjulpet meg selv når jeg har hatt mindre problemer(beinbrudd, kutt, o.l.)

Det betyr ikke at det ikke er problemer i helsevesenet. Det er mange problemer, men helseforsikring og privatisering er ingen løsning på noen av dem, tvert imot.

• Liker 3
Lenke til kommentar