Sunos Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Hei Fant ingen andre steder som passet til mitt problem :\ Jeg er da en uheldig eier av OCZ agillity3 SSD 240GB, jeg har for øyeblikket windows7 kjørendes på denne, jeg skulle nå prøve å få oppdatert firmware til den nyeste (har ikke veldig peiling på slike ting) siden denne kjører fortsatt på gammelt firmware som var på når jeg fikk den V2.11, mens V2.22 er den nyeste. Jeg innstalerte en ny Win7 på en annen disk og leste at disken måtte stå i AHCI mode for at update toolen skulle fungere (står for øyeblikket på IDE og har fungert fint) For det første så visste jeg ikke engang at AHCI var raskere, siden jeg aldri rører slikt i bios til vanlig. Men når jeg skal starte opp maskinen i AHCI mode så kommer den bare til windows logoen starter å loader og det kommer en bluescreen i 0.1 sec før den restarter av seg selv, så jeg rekker ikke å se hva som står der engang. Har testet å skifte SSD'n rundt i hovedkortet til ingen nytte. Hovedkort: Corsair p7p55d-e Finnes det en løsning på dette?, har fått en del random bluescreens i det siste, selv med fresh windows installeringer. på forhånd takk for svar Lenke til kommentar
johome Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Kan du sjekke denne tråden som handler om IDE/AHCI Jeg viser hvordan man gjør det i #5 Lenke til kommentar
Sunos Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 kjempe takk for raskt svar! jeg leste om "i did the ahci hack" flere steder men fant ingen som faktisk fortalte hvordan man gjorde det. Veldig enkel å forstå så jeg kjører på Lenke til kommentar
Wresc Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 http://go.microsoft.com/?linkid=9741862 enkelt og greit Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Hovedkort: Corsair p7p55d-e Asus HK, antar jeg? Og bruker du Marwell-controller(porten) ang. disken? Hvilken BIOS-versjon har du? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 http://www.asus.com/...P55DE/#download Dette HK? I tilfelle last ned nyeste BIOS. Først bør du ha et stabilt system opp å gå før du gjør noe mer.(compatible) Asus har online-oppdatering. Etterpå velger du AHCI-mode i BIOS og installerer alt på nytt. Lenke til kommentar
Sunos Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Takk for alle svar, jeg fikk AHCI til å fungere etter regedit løsningen men jeg fikk en error code når jeg skulle oppdatere firmware, dette ble fikset enten med at jeg oppdaterte biosen, eller at jeg ikke hadde latt windows oppdatere endringene på begge diskene (den innstallerte driverene på nytt etter jeg skiftet til AHCI, noe jeg ikke gjorde første gangen på begge "windowsene", who knows? men alt fungerer som det skal nå hvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå