InFlamesWeMust Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Hei Jeg har fått i oppdrag av en venn av meg, å oppgradere hans pc. PC'en er av Dell Dimension 5150. Den er orginalkjøpt og har ikke blitt oppgradert siden kjøpedato. Jeg åpnet den og tok en kikk inni. Det meste så veldig greit ut, det er plass til to til RAM brikker. Vet ikke hvor gamle de ordinære er, men de er av typen 512mb. Han synes pcen rett og slett har blitt for treg til å respondere, den henger osv. Jeg tenkte en ny installasjon av operativsystem, samt litt ram og kanskje en harddisk oppgradering holder for hans behov som; internett, youtube, dokumentskriving og presentasjoner. Har dere noen linker dere kunne tilbydt med produkter som passer? Skal lese litt om maskinen i mellomtiden. Med hjertlig takk på forhånd! PS: er ikke en fanboy lenger (flaut) update: Jeg har funnet ut minnebrikke velgeren på komplett sine sider, og har fått opp tre valg: Dell Dimension 5150, Dell Dimenson 5150c og Dell Dimension 5150n. Vet ikke hvilken av de det kan være :S Endret 26. september 2012 av xbox fan Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Du kan gi maskinen et søk med dette programmet: http://www.crucial.com/systemscanner/ Dette lille prgrammet kan muligens også være til nytte: https://www.piriform.com/speccy Lenke til kommentar
otl Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Hei Jeg har fått i oppdrag av en venn av meg, å oppgradere hans pc. PC'en er av Dell Dimension 5150. Den er orginalkjøpt og har ikke blitt oppgradert siden kjøpedato. Jeg åpnet den og tok en kikk inni. Det meste så veldig greit ut, det er plass til to til RAM brikker. Vet ikke hvor gamle de ordinære er, men de er av typen 512mb. Han synes pcen rett og slett har blitt for treg til å respondere, den henger osv. Jeg tenkte en ny installasjon av operativsystem, samt litt ram og kanskje en harddisk oppgradering holder for hans behov som; internett, youtube, dokumentskriving og presentasjoner. Har dere noen linker dere kunne tilbydt med produkter som passer? Skal lese litt om maskinen i mellomtiden. Med hjertlig takk på forhånd! PS: er ikke en fanboy lenger (flaut) update: Jeg har funnet ut minnebrikke velgeren på komplett sine sider, og har fått opp tre valg: Dell Dimension 5150, Dell Dimenson 5150c og Dell Dimension 5150n. Vet ikke hvilken av de det kan være :S Kan du ikke bare plukke ut rammen fra pc'n og lese hvilket minne det er da? 400-MHz and 533-MHz DDR2 unbuffered SDRAM på 512mb, skal vel slite med å finne slike brikker.Kan jo heller ikke være særlig gunstig å kjøpe det brukt. http://www.multicom.no/DDR2-PC5300-512MB-CL5-Unbufferede1e8Ve-64Meg-x-64e-240pin-CRUCIAL/cat-p/c/p932153 Endret 27. september 2012 av otl Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Hej Hvis du sender mig servicetag på maskinen, i en privat besked, vil jeg meget gerne kigge på, hvilke RAM der passer i maskinen. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå