Gå til innhold

Angående Skjermkort og drivere

o0Hawk0o

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg trinn hvis forklaring hvordan man bytter skjermkort 100% riktig. Da mener jeg når jeg skal avinstalere gamle driver ,og om jeg skal ha i det gammle skjermkorte når jeg gjør det OSV.

....orker ikke å lage to emner så kan noen svare meg på om det er nødvendig å formatere når man bytter cpu?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har XP så er min erfaring at det bare er å slå av, bytte kort og slå på igjen. Så blir drivere installert automatisk.

Men det kommer jo litt an på hvilket skjermkort du setter inn. Kan hende XP ikke har driver til det. Da blir du bedt om å installere driver.

Uansett bør du etterpå sjekke om det finnes nyere drivere.

Nei, det er ingen grunn til å gjøre noe når man bytter CPU.

Lenke til kommentar

Avinstallert alt som har med det gamle skjermkortet å gjøre. Se igjennom mapper på c: og slett alt du ser av skjermkort-filer der. Last gjerne ned en slik DRIVER-cLEANER. Vet ikke helt hvor du finenr det, men det er det man har http://www.gogle.com til (ja det funker med gogle :wink: ).

Slå av maskinen, ta ut strømkabelen og ta på Powersupplyet. Skru ut skruen til skjermkortet forsiktig og bytt skjermkort. Slå på maskinen og for gus skyld, last ned nye drivere til skjermkortet ditt. De som operativsystemene har lagt inn er alltid bare bajs.

- ATi drivere -

Last også ned Controlpanel. Det er kjekt og ha og gir deg flere valg med tanke på å spesialtilpasse skjermkortet til ditt bruk...[/url]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...