Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sveise sperre. Hvordan unngår å sveise fast stikkakslingene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du føler deg tøff i trynet nå ja! Jeg kan sveise men en annen en som hadde sveist fast stikkakslingene da han sveiste og jeg har kun sveist stivaksel så har dermed aldri sveist sperre med stikkakslinger. Må da kunne gå ann å spørre om hjelp uten att andre slenger kjeften sin overalt...

Endret av Vivarin
Lenke til kommentar

Du føler deg tøff i trynet nå ja! Jeg kan sveise men en annen en som hadde sveist fast stikkakslingene da han sveiste og jeg har kun sveist stivaksel så har dermed aldri sveist sperre med stikkakslinger. Må da kunne gå ann å spørre om hjelp uten att andre slenger kjeften sin overalt...

Nei jeg gjør ikke det, men du er tydeligvis ikke gammel nok til å kjøre bil uansett når du reagerer på den måten.

Lenke til kommentar

Om du er nervøs for å drite deg ut så sett jobben bort til noen andre. For som Hardboiled Rice nevner over her så er ikke dette vanskelig å få til så lenge du kan sveise og tenker i 5 minutter før du begynner å sveise. Når det kommer til han kompisen din så tviler jeg på at han egentlige hadde 100% peiling på hva han drev med siden han sveiset fast akslingene inni der.

Det finnes uhorvelige mange forskjellige måter å unngå å sveise deg fast i dette. Så lenge du KAN å sveise er det på ingen måte noen vanskelig kunst å fylle igjen dette "hullet" (i mangel på bedre ord) uten å legge sveisen ned på disse akslingene.

Et av de enkleste måtene er som TakZa legger et bilde ut av, og det er å skjære til flattjern så du får mindre hull å fylle ut også sveise.

Forøvrig, om du virkelig kan sveise så trenger du bare å punkte kontaktpunktene i mellom drevene. Vet om blant annet en som hadde en 200sx med ca 300-350hk som gjorde dette for noen år tilbake og kjørte så vidt jeg husker to sesonger uten problemer. Så bygde han om til skylinediff, solgte diffen til en annen kar med 200sx og hørte vel aldri noe i fra han.

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...