Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm fryser, lyd hakker/henger seg opp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ett problem med laptoppen min. Skjermen fryser og lyden hakker/henger seg opp. Dette skjer i ca 20-60 sekunder.

Jeg har lagt ved en feilmelding som dukker opp etter at problemet har blitt løst. Jeg lurer på hva som er problemet? Jeg regner med skjermkortet har problemer, men hvorfor henger lyden? Sitter lydkortet på skjermkortet?

post-91008-0-50327400-1348684707_thumb.jpg

Endret av PreN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Regner med at det er en krasj som forårsaket en ytelsespeak og at maskinen manglet ressurser til å spille lyd.

Ville sjekket hvilken grafikkprosessor som var i maskinen din, lastet ned riktig driver fra AMD http://www.amd.com/uk/Pages/AMDHomePage.aspx (øverst til høyre, velg grafikk og notebook).

Så hadde jeg avinstallert gammel driver og lagt inn den nye.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Feilen er jo knyttet til skjermkort driveren, så det er jo der feilen ligger. Mulig din maskin er inkompatibel med driveren, eller at annen programvare blokkerer noe.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Feilmeldingen som vises, viser jo helt klart at problemet er skjermkortdriveren.

Har vært borti endel laptoper, spesielt med nvidiakort, som krasjer når skjermkortdriveren oppdateres fordi den spesifikke laptopen ikke er kompatibel med driveren. Har også forsøkt ALT og til tider har ingenting virket.

Jeg har også vært borti at bl.a AVG blokkerer nvidia drivere, eller at antivirus skaper problemer med installasjonen av driveren. Aner ikke om det er det som er DITT problem, sier bare at det har skjedd med meg noen ganger.

Noen ganger kan det hjelpe å legge inn en eldre skjermkortdriver, men det burde ikke vært nødvendig om du henter den ned fra acer til din spesifikke laptopmodell.

Nesten umulig å si hvorfor det skjer. I verste fall må den inn på service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...