Gå til innhold

Sannheten om profeten Muhammed

Anbefalte innlegg

Jeg risikerer vel å bli steinet, men jeg må først og fremst si at jeg ikke har noe som helst imot islam. Vel, det var ikke helt riktig. Jeg har det samme mot islam som mot absolutt alle andre religioner: Det er utrolig at voksne mennesker fremdeles kan tro på eventyr! ;) Men så tror jo jeg på at det kan finnes intelligent liv i universet (ikke "annet", for menneskene er vel ikke den skarpeste kniven i skuffen når vi ser hvordan vi oppfører oss...) selv om det kanskje ikke er i stand til å treffe oss noen gang på grunn av avstandene. Noen vil nok kalle det eventyr.

Det jeg har noe imot, er ekstremisme og konservativisme. Om det er indremisjonen på Vestlandet, hasidisk jødedom eller ekstrem islamisme, er det akkurat like galt. Jeg kom tilfeldigvis over en svensk blogg som kanskje har vært nevnt her før, men jeg fant ingen henvisninger til den. Det er virkelig god lesning, med tydeligvis godt informerte forfattere (muligens religionsvitere?) og god dokumentasjon. Den som fremdeles støtter konservativ islams kvinnesyn og de andre forstokkede reglene, kunne ha godt av å lese dette. Det burde vært obligatorisk lesning for en del politikere...

http://sanningenommu...en-om-muhammed/

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...