Petter22 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Holdt på å vokse bilen min i går, bestemte meg for å legge på turtle wax magic color + (type blå), da jeg synes denne "fyller" godt inn småriper. Da bilen var ferdig vokset, valgte jeg å vente en dag for å legge på lakkforsegler. Da denne skulle tas av var det et helvete, og samtidig tok den mye av blåfargen fra voksen bort. I tilleg skjoldet den da den var borte. Noen som har vert borti dette før? Irriterende å legge et lag voks på igjen etterpå.... Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Lakkforsegleren skal alltid på før voksen. Voksen er en LSP (Last step produkt). Aller helst legger man på to lag forsegling og deretter på to lag med voks. Slik sikerer en seg at alle områder er dekket. Alle lag skal så klart buffes av før man legger på neste strøk. Anbefaler deg å ta steget ett hakk opp fra bensinstasjonprodukter. En carnubabaser hardvoks og en god sealer vil gjøre en god jobb. Eksempel på butikk og eksempel på forum med masse ekspertise.. Lenke til kommentar
Petter22 Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Lakkforsegleren skal alltid på før voksen. Voksen er en LSP (Last step produkt). Aller helst legger man på to lag forsegling og deretter på to lag med voks. Slik sikerer en seg at alle områder er dekket. Alle lag skal så klart buffes av før man legger på neste strøk. Anbefaler deg å ta steget ett hakk opp fra bensinstasjonprodukter. En carnubabaser hardvoks og en god sealer vil gjøre en god jobb. Eksempel på butikk og eksempel på forum med masse ekspertise.. OK..... På flasken til lakkforsegleren står det at den skal påføres ETTER voks, for å gi en hard beskytte ytterhinne. Dette skal forlenge voksens "levetid". Jeg har alltid brukt maguire produkter... men må si at jeg blir mer imponert av turtle wax' produkter Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Mulig det er annerledes med Turtle. Men sealeren sin oppgave er at den skal ligge under voksen og gjøre slik at voksen holder seg lengre. Begge produktene beskytter lakken. Anbefaler å lese denneover denne guiden. Spesielt siste side gir deg info om voksing av bil. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Begge produktene er ikke akkurat gode... Turtle inneholder silikon "fillere" og det du opplevde var sannsynligvis at sealeren løste opp den forrige "voksen" og tok da vekk en del av fillerne. Gå heller for Meguiars Ultimate Compound som er et lett slipende middel som korrigerer permanent og ikke skjuler ripene. Etterpå kan du se litt på bilnerden.no etter en Collinite voks. Jeg har veldig god erfaring med Collinite 476s. Lett å legge, så lenge man legger tyyynt, lett å tørke vekk igjen og god varighet. Dessuten bruker man nesten ikke noe produkt og den er billig. Lenke til kommentar
Aqulini Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Husk wipedown mellom polish og voks... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå