Marius_1337 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Hei! Jeg har et lite problem. Jeg ønsker følgende: Hver gang jeg skriver et tall i f.eks. A1 eller en boks eller hva som helst, så blir tallet lagt til under hverandre i f.eks. C1, C2, C3 også. Altså at jeg kan fylle inn i A1 hver eneste gang, også kommer de underhverandre et annet sted. Det beste hadde vært en egen liten boks jeg kan fylle inn i. Håper noen kan hjelpe! Mvh Marius Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Det må jo bli noe slik som dette (celle og formel) C1 = SUMMER($A$1:A1) Og så drar du ned C1 --> C2, C3, osv. $A$1 vil ikke endre seg men forbli det samme hele veien "nedover". Lenke til kommentar
SolidFloyd Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Eller du kan mekke en macro... Slang sammen en kjappt her... sikkert mange bedre måter å gjøre det på, men tror den funker slik du ønsker.. Skriver du inn en verdi i celle A1 så kopieres denne til første ledige celle i kolonne C nå du trykker enter... Du kan laste ned fila her: https://dl.dropbox.c...c_clm_test.xlsm 1 Lenke til kommentar
Marius_1337 Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Eller du kan mekke en macro... Slang sammen en kjappt her... sikkert mange bedre måter å gjøre det på, men tror den funker slik du ønsker.. Skriver du inn en verdi i celle A1 så kopieres denne til første ledige celle i kolonne C nå du trykker enter... Du kan laste ned fila her: https://dl.dropbox.c...c_clm_test.xlsm Tusen hjertelig takk! Skal se litt på denne! Lenke til kommentar
Marius_1337 Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Eller du kan mekke en macro... Slang sammen en kjappt her... sikkert mange bedre måter å gjøre det på, men tror den funker slik du ønsker.. Skriver du inn en verdi i celle A1 så kopieres denne til første ledige celle i kolonne C nå du trykker enter... Du kan laste ned fila her: https://dl.dropbox.c...c_clm_test.xlsm Hmm.. Var litt kjapp til å svare her.. Jeg får det fortsatt ikke til. Altså jeg får ditt dokument til å virke akkurat sånn som jeg vil ha det, men jeg trenger at A1 går til B, A2 går til C, A3 går til D, A4 går til E og at A5 går til F. Jeg forsøker å kopierer den makroen du har brukt, og endrer der det er naturlig å endre, men det hjelper ikke. Hadde vært herlig om du hadde kunnet hjulpet meg! Mvh Marius Lenke til kommentar
SolidFloyd Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 prøv denne: https://dl.dropbox.com/u/7354244/Stac_clm_test_v2.xlsm Tror den funker slik du vil... dog er koden sikkert ikke den beste... hehehe 1 Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Hei. Ser ut som om du har forandret litt på hva du er ute etter, men her en macro som gjør det du beskriver i tråden. Dim MinVerdi As Integer MinVerdi = InputBox("Skriv Verdi") Range("C1").Select Do Until ActiveCell.Value = "" ActiveCell.Offset(1, 0).Select Loop ActiveCell.Value = MinVerdi MVH Torbjørn Endret 26. oktober 2012 av Bigelk Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Tok en kjapp titt på de andre svarene her, lagde en makro som jeg tror gjør det du vil. i kolonne A setter du verdiene du vil ha da vil verdien som står i A1 stå i neste ledige celle i kolonne B, A2 i neste ledige celle i kolonne C også videre, har satt opp makroen så du kan utvide til hvor mange verdier du vil ha. Dim R As Integer, i As Integer Range("A1").Select Do Until ActiveCell.Value = "" R = R + 1 ActiveCell.Offset(1, 0).Select Loop Range("B1").Select Do Until ActiveCell.Value = "" ActiveCell.Offset(1, 0).Select Loop For i = 1 To R ActiveCell.Value = Cells(i, 1).Value ActiveCell.Offset(0, 1).Select Next i MVH Torbjørn Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Hei. Må bare bøye meg i støvet for solidfloyd, jeg så bare i modulen på arbeidsboken du hadde lagt ut, ikke i Objects. Jeg synes du har laget en bedre løsning enn det jeg har,det eneste jeg ville ha gjort annerledes er alle if setningene i " Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) " Det kan gjøres om til en if setning, da kan også listen "A" utvides uten at man trenger og legge til flere if setninger i koden Dim i As Integer i = ActiveCell.Row - 1 If Target.Address = "$A$" & i & "" Then ClmNo = i + 1 Call StackToClm End If Endret 26. oktober 2012 av Bigelk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå