FiskePinna Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Når jeg er på LAN pleier jeg å låne en eldre data (15') da jeg ikke gidder å dra på "hjemme-skjermen" min, som forøvrig er en 19'. Hjemme pleier jeg å ha 1024*786 @ 100 Hz, men det takler ikke den gamle 15'. Hvordan booter jeg å får skjermkortet til åkjøre på default? Har prøvd sikkermodus, men får ikke bytta Hz og slikt der. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 du må gå i sikkerhetsmodus og sette ned oppløsningen til 800*600 eller hva det er da pleier hz og justere seg ned eller så får du gjøre det selv. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Fonker dessverre ikke å sette ned Hz i sikkermodus. Det minste jeg får satt ned oppløsningen er 800*600 @ 100 Hz, og det takler ikke skjermen. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Sprø idé: Sette ned oppløsning og vertikal oppdateringsfrekvens (som det jo heter, ikke "Hz") mens du fortsatt er hjemme, før du går? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Lenge siden jeg drev med skjermbytting. Men mener bestemt det fungerte om jeg forandra skjermen fra "et-eller-annet-merke" til PlugAndPlay-monitor. Justere oppfrisking og oppløsning kan du gjøre etter at du "har fått bilde". Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Sette ned oppløsning og vertikal oppdateringsfrekvens (som det jo heter, ikke "Hz") mens du fortsatt er hjemme, før du går? Fin ide det der, men når u er på lan og har glemt det så sitter du i gjørma uansett. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hvis skjermen kke klarer slv den minste oppløsningen på den opp.frekvensen'en du vanigvis har, så kan du å bare avinstallere driverene til skjermkortet i safe-mode, og reinstallere dem atter du har flyttet over tl den nye skjermen. Da vil du ihvertfall starte på en oppdateringsfrekvens og oppløsning som skjermen kan takle. Eneste problem er at du må ha internetttilgang, eller ha driverene på harddisk hvis du skal på LAN med dette for eksempel... men det er jo ikke noe uoverkommelig om du bare husker det =) -Stigma PS: Får du ikke tilgant til å stille opp.frekvens i safe-mode i det hele tatt, eller er det bare sånn at når du stiller det i safe-mode så resettes det når du starter i normal modus igjen? Mener da å huske at jeg har gjort dette selv, men det kan ha vært under litt eldre OS en du har kanskje... Tilbake i de gyldne LAN-party dagene ^_^ Lykke til -Stigma Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Den beste er løsningen er nok som Stigma sier å legge inn skjermkortdriverne på nytt. Rart jeg ikke tenkte på det før. Problem solved. Thx for gode tips. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Kan du ikke bare spøre nærmeste nabo der du er og låne skjermen hans i 2 sekunder gjøre om hz og så bruke din egen skjerm Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Kan du ikke bare spøre nærmeste nabo der du er og låne skjermen hans i 2 sekunder gjøre om hz og så bruke din egen skjerm HAr hatt problemer med å finne skjermer som klarer p starte på 1024 @ 100 hz, men somsagt er problemet løst nå. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 FLott at selv jeg kommer til nytte en gang i blant *ler* -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå