Gå til innhold

Har et litt irriterende problem vedr. skjerm og Hz.

FiskePinna

Anbefalte innlegg

Når jeg er på LAN pleier jeg å låne en eldre data (15') da jeg ikke gidder å dra på "hjemme-skjermen" min, som forøvrig er en 19'.

Hjemme pleier jeg å ha 1024*786 @ 100 Hz, men det takler ikke den gamle 15'. Hvordan booter jeg å får skjermkortet til åkjøre på default? Har prøvd sikkermodus, men får ikke bytta Hz og slikt der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis skjermen kke klarer slv den minste oppløsningen på den opp.frekvensen'en du vanigvis har, så kan du å bare avinstallere driverene til skjermkortet i safe-mode, og reinstallere dem atter du har flyttet over tl den nye skjermen. Da vil du ihvertfall starte på en oppdateringsfrekvens og oppløsning som skjermen kan takle.

Eneste problem er at du må ha internetttilgang, eller ha driverene på harddisk hvis du skal på LAN med dette for eksempel... men det er jo ikke noe uoverkommelig om du bare husker det =)

-Stigma

PS: Får du ikke tilgant til å stille opp.frekvens i safe-mode i det hele tatt, eller er det bare sånn at når du stiller det i safe-mode så resettes det når du starter i normal modus igjen? Mener da å huske at jeg har gjort dette selv, men det kan ha vært under litt eldre OS en du har kanskje... Tilbake i de gyldne LAN-party dagene ^_^

Lykke til

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...