Huggslangen2 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Hva sier Tafsir av Ibn Kathir om vers 5:51 i koranen? "You may show friendship twoard the infidels outward, but never inward." Koranen sier også at muslimer kan ta vantro som venner, dersom hensikten er å beskytte seg mot dem. Om det ikke er svik så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) . Du sier: "Når det gjelder islams troverdighet, så har jeg vel svart på det også i det at jeg har dokumentert hva tagiya er og at tagiya er støttet av koranen og hadith" Du har IKKE dokumentert hva taqiya er, som er støttet av koranen. Du ga meg vers som du påsto at den hadde blitt "fjernet" fra koranen i ettertid. Når jeg spurte deg om vers og kapitel om Taqiya så mente jeg fra selve koranen som er i dag. Hvorfor jeg sier fra koranen? Fordi koranen er den bete og sannferdige kilden! Og husk at hvis hatdih som er i strid mot koranen, så er den IKKE sannferdig. Og husk at det er mange hadith om Taqiya, som jeg skal finne etter hvert, og bevise at det ikke er i strid mot koranen. Hvis du ikke tror meg, så spør lovskolene for muslimer, vi har 5 lovskoler. Nå må du slutte å lyve. Jeg har lagt ut en side som beskriver hva tagiya er, og jeg har også beskrevet det selv , med egne ord. Og jeg har lagt ut vers fra koranen som støtter tagiya. Muslimske lærde innrømmer også at tagiya brukes. Muslimer er så arrogante og selvrettferdige at de i fullt alvor tror at vi er så dumme at vi uten videre vil godta deres løgner, selv om muslimske skriver, hele islams hisorie og muslimenes egen oppførsel forteller oss noe annet. Nemlig at islam er en ytterst voldelig religion, og lærer opp muslimene til å bli løgnaktige og svikefulle. Og blir de trengt opp i et hjørne og ikke lenger kan forsvare islam med siine løgner, så blir de aggressive og kommer med drapstrusler som det jeg opplevde for noen år siden. De koranversene du etterlyser stå lenger opp på denne siden, og likevel er du altså frekk nok til å prøve deg med ren løgn. Det sier også litt om deg selv,din taktikk, og om din bruk av tagiya. Og du tror altså at siden du er muslim så skal de dumme vantro tro på deg uansett hva du sier, og uansett hva vi kan kan lese i muslimske skrifter, inkl koranen. Jeg er lei av svikefulle og løgnaktige muslimer, jeg trodde nesten en stund at muslimene i Norge er litt bedre enn som så, men etter å ha diskutert med muslimer over lengre tid, og også sett muslimenes oppførsel i media, demonstrasjoner osv, så vet jeg nå med 100 % sikkerhetat muslimene i Norge er like løgnaktige,arrogante og svikefulle som alle andre muslimer, dette fordi de følger koranen og islams skrifter som lærer dem opp til å bli slik. Mao det er en naturlig tilstand for muslimer å gå frem med løgn og svik mot ikke-muslimer.Så naturlig at de selv tror det skal være slik. Og hvor kommer så alt dette fra ? Det kommer så visst ikke fra Gud, for ærlighet mot alle er en verdi som Gud setter høyt Muslimenes svikefulle og løgnaktige og tildels aggressive oppførsel kommer fra satan selv, som følgelig er islams virkelige "gud" og som muslimene bøyer seg i støvet for og ber til fem ganger om dagen. Satans natur er løgn og svik, og denne naturen har muslimene overtatt,slik at løgn og svik også er blitt muslimenes natur. Gud er kjærlighet, Guds natur er kjærlighet, og med kjærlighet kommer rettferdghet.. Men dette er begreper som muslimene ikke engang forstår, de vet ikke om noe slikt for de har aldri opplevd det, og vil heller ikke oppleve det så lenge de er muslimer og fortsetter å tilbe satan. Muslimene tilber satan, og følger satans minste vink og ønsker, slik vi også nå ser i midtøsten og i alle muslimske land, hvor muslimene driver med forfølgelser, massakre kidnappinger og tvangskonvertering av minoriteter, og siden muslimene tilber satan og villlig jobber for ham, så vil de også lide samme skjebne som satan når denne verden er slutt. Dine påstander om at du og dine venner tar avstand fra muslimenes massakre på kristne i midtøsten tror jeg forøvrig ikke på lenger, at du påsto det tidligere er ganske sikkert løgn det også. Endret 30. september 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 . Du sier: "Når det gjelder islams troverdighet, så har jeg vel svart på det også i det at jeg har dokumentert hva tagiya er og at tagiya er støttet av koranen og hadith" Du har IKKE dokumentert hva taqiya er, som er støttet av koranen. Du ga meg vers som du påsto at den hadde blitt "fjernet" fra koranen i ettertid. Når jeg spurte deg om vers og kapitel om Taqiya så mente jeg fra selve koranen som er i dag. Hvorfor jeg sier fra koranen? Fordi koranen er den bete og sannferdige kilden! Og husk at hvis hatdih som er i strid mot koranen, så er den IKKE sannferdig. Og husk at det er mange hadith om Taqiya, som jeg skal finne etter hvert, og bevise at det ikke er i strid mot koranen. Hvis du ikke tror meg, så spør lovskolene for muslimer, vi har 5 lovskoler. Nå må du slutte å lyve. Jeg har lagt ut en side som beskriver hva tagiya er, og jeg har også beskrevet det selv , med egne ord. Og jeg har lagt ut vers fra koranen som støtter tagiya. Muslimske lærde innrømmer også at tagiya brukes. Muslimer er så arrogante og selvrettferdige at de i fullt alvor tror at vi er så dumme at vi uten videre vil godta deres løgner, selv om muslimske skriver, hele islams hisorie og muslimenes egen oppførsel forteller oss noe annet. Nemlig at islam er en ytterst voldelig religion, og lærer opp muslimene til å bli løgnaktige og svikefulle. Og blir de trengt opp i et hjørne og ikke lenger kan forsvare islam med siine løgner, så blir de aggressive og kommer med drapstrusler som det jeg opplevde for noen år siden. De koranversene du etterlyser stå lenger opp på denne siden, og likevel er du altså frekk nok til å prøve deg med ren løgn. Det sier også litt om deg selv,din taktikk, og om din bruk av tagiya. Og du tror altså at siden du er muslim så skal de dumme vantro tro på deg uansett hva du sier, og uansett hva vi kan kan lese i muslimske skrifter, inkl koranen. Jeg er lei av svikefulle og løgnaktige muslimer, jeg trodde nesten en stund at muslimene i Norge er litt bedre enn som så, men etter å ha diskutert med muslimer over lengre tid, og også sett muslimenes oppførsel i media, demonstrasjoner osv, så vet jeg nå med 100 % sikkerhetat muslimene i Norge er like løgnaktige,arrogante og svikefulle som alle andre muslimer, dette fordi de følger koranen og islams skrifter som lærer dem opp til å bli slik. Mao det er en naturlig tilstand for muslimer å gå frem med løgn og svik mot ikke-muslimer.Så naturlig at de selv tror det skal være slik. Og hvor kommer så alt dette fra ? Det kommer så visst ikke fra Gud, for ærlighet mot alle er en verdi som Gud setter høyt Muslimenes svikefulle og løgnaktige og tildels aggressive oppførsel kommer fra satan selv, som følgelig er islams virkelige "gud" og som muslimene bøyer seg i støvet for og ber til fem ganger om dagen. Satans natur er løgn og svik, og denne naturen har muslimene overtatt,slik at løgn og svik også er blitt muslimenes natur. Gud er kjærlighet, Guds natur er kjærlighet, og med kjærlighet kommer rettferdghet.. Men dette er begreper som muslimene ikke engang forstår, de vet ikke om noe slikt for de har aldri opplevd det, og vil heller ikke oppleve det så lenge de er muslimer og fortsetter å tilbe satan. Muslimene tilber satan, og følger satans minste vink og ønsker, slik vi også nå ser i midtøsten og i alle muslimske land, hvor muslimene driver med forfølgelser, massakre kidnappinger og tvangskonvertering av minoriteter, og siden muslimene tilber satan og villlig jobber for ham, så vil de også lide samme skjebne som satan når denne verden er slutt. Dine påstander om at du og dine venner tar avstand fra muslimenes massakre på kristne i midtøsten tror jeg forøvrig ikke på lenger, at du påsto det tidligere er ganske sikkert løgn det også. Du sier: "Muslimene tilber satan" Er du Gud eller? Hvis ikke, så må du slutte å tenke slik: min gud er sterkere enn din. Nei, vet du hva dette blir for dumt. Jeg skjønner ikke hvorfor du tror at du har rett hele tiden! Jeg sier det igjen og igjen ingen er perfekte, og man lærer av hverandre! Du sier: "også sett muslimenes oppførsel i media, demonstrasjoner osv" Det er bekreftet hvor du har fått informasjon fra, media! Jeg skal fortelle deg noe: Flertallet av media prøver å få frem er at det finnes noen små grupperinger som gjør umenneskelige handlinger mot andre uskyldige og fremstiller dette som om det er Islam. Dette, er kun overdrivelser av media. Du må huske på at de fleste av media vil tjene penger og de publiserer kun nyheter som er spennende eller som inneholder frykt. For da blir folk interessert og kjøper de avisene. Vi som individer må være kritiske, og vi er nødt til å prøve og undersøke selv. Baltazar94, jeg håper du forstår poenget mitt, men uansett så er jeg ferdig med å diskutere med deg! Det er bare stae og arrogante mennesker (som ignorer sannheten). 1 Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 For at vi skal leve et fredelig samfunn så er vi nødt til å respektere hverandre, uansett religion, tro, hudfarge, bakgrunn og kjønn 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Freestyle 1985: 1. Gå inn på Profil 2. Gå inn på Ignorerte Brukere 3. Finn "Legg til ny bruker i din liste" og tast inn "Medlemmets navn" 4. Hak av: "Ignorer innlegg", "Signatur" og "Ignorer personlige samtaler" 5. Trykk så "Lagre endringer" Problemet løst! Endret 30. september 2012 av LiamH Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Freestyle 1985: 1. Gå inn på Profil 2. Gå inn på Ignorerte Brukere 3. Finn "Legg til ny bruker i din liste" og tast inn "Medlemmets navn" 4. Hak av: "Ignorer innlegg", "Signatur" og "Ignorer personlige samtaler" 5. Trykk så "Lagre endringer" Problemet løst! Da er det gjort, tusen takk 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 . Du sier: "Når det gjelder islams troverdighet, så har jeg vel svart på det også i det at jeg har dokumentert hva tagiya er og at tagiya er støttet av koranen og hadith" Du har IKKE dokumentert hva taqiya er, som er støttet av koranen. Du ga meg vers som du påsto at den hadde blitt "fjernet" fra koranen i ettertid. Når jeg spurte deg om vers og kapitel om Taqiya så mente jeg fra selve koranen som er i dag. Hvorfor jeg sier fra koranen? Fordi koranen er den bete og sannferdige kilden! Og husk at hvis hatdih som er i strid mot koranen, så er den IKKE sannferdig. Og husk at det er mange hadith om Taqiya, som jeg skal finne etter hvert, og bevise at det ikke er i strid mot koranen. Hvis du ikke tror meg, så spør lovskolene for muslimer, vi har 5 lovskoler. Nå må du slutte å lyve. Jeg har lagt ut en side som beskriver hva tagiya er, og jeg har også beskrevet det selv , med egne ord. Og jeg har lagt ut vers fra koranen som støtter tagiya. Muslimske lærde innrømmer også at tagiya brukes. Muslimer er så arrogante og selvrettferdige at de i fullt alvor tror at vi er så dumme at vi uten videre vil godta deres løgner, selv om muslimske skriver, hele islams hisorie og muslimenes egen oppførsel forteller oss noe annet. Nemlig at islam er en ytterst voldelig religion, og lærer opp muslimene til å bli løgnaktige og svikefulle. Og blir de trengt opp i et hjørne og ikke lenger kan forsvare islam med siine løgner, så blir de aggressive og kommer med drapstrusler som det jeg opplevde for noen år siden. De koranversene du etterlyser stå lenger opp på denne siden, og likevel er du altså frekk nok til å prøve deg med ren løgn. Det sier også litt om deg selv,din taktikk, og om din bruk av tagiya. Og du tror altså at siden du er muslim så skal de dumme vantro tro på deg uansett hva du sier, og uansett hva vi kan kan lese i muslimske skrifter, inkl koranen. Jeg er lei av svikefulle og løgnaktige muslimer, jeg trodde nesten en stund at muslimene i Norge er litt bedre enn som så, men etter å ha diskutert med muslimer over lengre tid, og også sett muslimenes oppførsel i media, demonstrasjoner osv, så vet jeg nå med 100 % sikkerhetat muslimene i Norge er like løgnaktige,arrogante og svikefulle som alle andre muslimer, dette fordi de følger koranen og islams skrifter som lærer dem opp til å bli slik. Mao det er en naturlig tilstand for muslimer å gå frem med løgn og svik mot ikke-muslimer.Så naturlig at de selv tror det skal være slik. Og hvor kommer så alt dette fra ? Det kommer så visst ikke fra Gud, for ærlighet mot alle er en verdi som Gud setter høyt Muslimenes svikefulle og løgnaktige og tildels aggressive oppførsel kommer fra satan selv, som følgelig er islams virkelige "gud" og som muslimene bøyer seg i støvet for og ber til fem ganger om dagen. Satans natur er løgn og svik, og denne naturen har muslimene overtatt,slik at løgn og svik også er blitt muslimenes natur. Gud er kjærlighet, Guds natur er kjærlighet, og med kjærlighet kommer rettferdghet.. Men dette er begreper som muslimene ikke engang forstår, de vet ikke om noe slikt for de har aldri opplevd det, og vil heller ikke oppleve det så lenge de er muslimer og fortsetter å tilbe satan. Muslimene tilber satan, og følger satans minste vink og ønsker, slik vi også nå ser i midtøsten og i alle muslimske land, hvor muslimene driver med forfølgelser, massakre kidnappinger og tvangskonvertering av minoriteter, og siden muslimene tilber satan og villlig jobber for ham, så vil de også lide samme skjebne som satan når denne verden er slutt. Dine påstander om at du og dine venner tar avstand fra muslimenes massakre på kristne i midtøsten tror jeg forøvrig ikke på lenger, at du påsto det tidligere er ganske sikkert løgn det også. Du sier: "Muslimene tilber satan" Er du Gud eller? Hvis ikke, så må du slutte å tenke slik: min gud er sterkere enn din. Nei, vet du hva dette blir for dumt. Jeg skjønner ikke hvorfor du tror at du har rett hele tiden! Jeg sier det igjen og igjen ingen er perfekte, og man lærer av hverandre! Du sier: "også sett muslimenes oppførsel i media, demonstrasjoner osv" Det er bekreftet hvor du har fått informasjon fra, media! Jeg skal fortelle deg noe: Flertallet av media prøver å få frem er at det finnes noen små grupperinger som gjør umenneskelige handlinger mot andre uskyldige og fremstiller dette som om det er Islam. Dette, er kun overdrivelser av media. Du må huske på at de fleste av media vil tjene penger og de publiserer kun nyheter som er spennende eller som inneholder frykt. For da blir folk interessert og kjøper de avisene. Vi som individer må være kritiske, og vi er nødt til å prøve og undersøke selv. Baltazar94, jeg håper du forstår poenget mitt, men uansett så er jeg ferdig med å diskutere med deg! Det er bare stae og arrogante mennesker (som ignorer sannheten). Når det gjelder dette med at muslimer tilber satan, så er dette et faktum, og det ser vi også på muslimenes oppførsel, selv om noen er forholdsvis fredelige, dvs ikke bruker vold. At jeg påpekte det, har ikke noe med krangel om guder ol som du sier, det er en hersketeknikk fra din side for å dekke over sannheten, og fremheve deg selv som overlegen og ufeilbarlig. Jeg har ikke fått infrmasjon om muslimenes massakre på kristne og andre minoriteter i muslimske land fra norsk media, for norsk media bryr seg ikke om dette, og de skriver ikke om det. Men med din uttalelse om "overdrivelse av media" så viser du samtidig at jeg hadde rett da jeg sa at du ikke tar avstand fra dette, men du støtter det og fornekter hva som skjer. Og din uttalelse er typisk for muslimer. Muslimer er svikefulle inntil beinmargen, og fornekter og prøver å bortforklare alt negativt om islam, eller som andre muslimer driver med i islams navn. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) For at vi skal leve et fredelig samfunn så er vi nødt til å respektere hverandre, uansett religion, tro, hudfarge, bakgrunn og kjønn Kunne ikke sagt det så mye mer presist selv. Muslimer er svikefulle inntil beinmargen, og fornekter og prøver å bortforklare alt negativt om islam, eller som andre muslimer driver med i islams navn. Jeg velger å reagere på dette du skriver her - kunne reagert på mye annet du skriver, og måten du svarer folk på, men har ikke følt for det, sterkt nok før nå. Du kan si at grenser nåes ... Hvordan du klarer å forene din tro på frelseren og det som i så fall helt naturlig følger etter, med din konsekvent hysteriske motvilje, på grensen til hat mot eks. muslimer, er for meg rene magien, eller jeg vet i hvert fall ikke hva?!? Siden jeg selv mener å ha blitt så nådesett at jeg gjenopprettet kontakten med det som etter all fornuft er det samme som du bekjenner deg til, vil jeg her og nå si at det MÅ finnes mer enn bare en enkelt gud - og ferdig med det. Å spre mistro, slik som du har for vane, gjør at andre troende blir oppfattet som ekstreme baltazarske skrullinger, og det tjener ingen som jeg kjenner til, kjenner du noen? Håper at du klarer å oppfatte dette konstruktivt Endret 30. september 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) For at vi skal leve et fredelig samfunn så er vi nødt til å respektere hverandre, uansett religion, tro, hudfarge, bakgrunn og kjønn Kunne ikke sagt det så mye mer presist selv. Muslimer er svikefulle inntil beinmargen, og fornekter og prøver å bortforklare alt negativt om islam, eller som andre muslimer driver med i islams navn. Jeg velger å reagere på dette du skriver her - kunne reagert på mye annet du skriver, og måten du svarer folk på, men har ikke følt for det, sterkt nok før nå. Du kan si at grenser nåes ... Hvordan du klarer å forene din tro på frelseren og det som i så fall helt naturlig følger etter, med din konsekvent hysteriske motvilje, på grensen til hat mot eks. muslimer, er for meg rene magien, eller jeg vet i hvert fall ikke hva?!? Siden jeg selv mener å ha blitt så nådesett at jeg gjenopprettet kontakten med det som etter all fornuft er det samme som du bekjenner deg til, vil jeg her og nå si at det MÅ finnes mer enn bare en enkelt gud - og ferdig med det. Å spre mistro, slik som du har for vane, gjør at andre troende blir oppfattet som ekstreme baltazarske skrullinger, og det tjener ingen som jeg kjenner til, kjenner du noen? Håper at du klarer å oppfatte dette konstruktivt Min kritikk går ikke på muslimer som individer, men på islam, og det muslimene driver med i islams navn.Og det de driver med er svik og og løgn, for islam er slk at selve grunnlaget som islam er bygget på er vold, svik og løgn, som brukes for å spre islam. At muslimene påstår at islam er en "fredelig" religion, er bare sprøyt, men de sier det for å lure folk til å akseptere islam, og de vrir også på Bibelen for å få det som de vil, og lure uskyldige ungdommer til å konvertere til islam. Jeg sprer heller ikke mistro, men det gjør muslimene selv ved å lyve for oss, og de politisk korrekte som gir blaffen i sitt eget folk og i kristendommen, og omfavner islam. Disse politisk korrekte som kryper for islam, de er nøye med å ikke "fornærme " muslimene, men de bryr seg ikke om muslimenes forfølgelser og massakre i muslimske lanmd, de bryr seg heller ikke om alle de naive ungdommene som blir lurt av muslimene til å konvertere til islam og dermed bli ødelagt. Når det gjelder min kristne tro så er det en velkjent oppfatning at kristne liksom skal omfavne islam, og jeg vet jo at bla den norske kirke gjør det. Men islam er avgudsdyrklse, og bak den muslimske avguden så står satan. Når det nå også viser seg at muslimene gjør alt for å lure folk til å akseptere islam, og/eller kovertere, de til og med bruker Bibelen, og vrir på innholdet slik at det skal se ut som at den perverse såkalte profeten deres er nevnt i Bibelen, og de bruker også møtet hvor apostlene mottok den Hellige ånd, som "bevis" på at morderprofeten deres er nevnt i Bibelen. Jesus snakker om talsmannnen, som er den Hellige ånd, og disse muslimene påstår at dette var deres perverse morderprofet muhammed som ble nevnt. Og alt dette mener du altså at vi skal akseptere, og fortsette å slikke muslimene oppetter ryggen ? Det var dette som var dråpen. All fornektelsen, alle løgnene og alle fornærmelsene som muslimene mener at det er naturlig at vi skal godta, har jeg lenge bare oversett, Men når de går så langt som å vri på skriftsteder i Bibelen, og til og med påstå at da Jesus nevne talsmannen, den Hellige ånd, så snakket Han om morderen muhammed, ja da sier jeg stopp, og dette er grensen. De sålalte "krenkelser" muslimene har opplevd, er ingenting i forhold. Jeg aksepterer ikke noe av det de gjør, og har ingen respekt for hverken islam eller muslimer. Skal de få respekt, så må de fortjene det, og det gjør de ikke. De kan ikke komme her og dolke oss i ryggen, lyve for oss på det groveste, samt vri på Guds ord i Bibelen for å lure folk til å konvertere til islam og samtidig forlange at vi skal ha "respekt" for dem. Om muslimene forlater islam og brenner koranen, så skal de få min respekt. Ikke før. Gud sier ikke at vi skal ha respekt for avgudsdyrkere, eller at vi skal omfavne og akseptere deres religion, eller legge forholdene tilrette slik at de kan fortsette med sin avgudsdyrkelse Menneskene skal vi ha tålmodighet med, men når de begynner å vri på Guds ord til og med bruker Guds ord i Bibelen for å bruke det til fordel for islam, ja da er det stopp på godviljen fra meg. Ingen kristne skal godta eller akseptere avgudsdyrkelse, og ingen kristne skal godta og akseptere løgn, ingen kristne skal akseptere muslimenes myrderier, selv om det pågår i andre land, og ingen kristne skal godta og akseptere at muslimene vrir på Guds ord i Bibelen for å lure folk til å akseptere og konvertere til islam. Vi skal ikke bruke vold for å stoppe dette, men vi skal heller ikke godta det og bare stilltiende akseptere det. Den såkalte "freden" i islam skal forøvrig oppstå når muslimene har drept alle vantro, og hele verden er muslimsk. Men det sier de ikke noe om. Endret 30. september 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) For at vi skal leve et fredelig samfunn så er vi nødt til å respektere hverandre, uansett religion, tro, hudfarge, bakgrunn og kjønn Kunne ikke sagt det så mye mer presist selv. Muslimer er svikefulle inntil beinmargen, og fornekter og prøver å bortforklare alt negativt om islam, eller som andre muslimer driver med i islams navn. Jeg velger å reagere på dette du skriver her - kunne reagert på mye annet du skriver, og måten du svarer folk på, men har ikke følt for det, sterkt nok før nå. Du kan si at grenser nåes ... Hvordan du klarer å forene din tro på frelseren og det som i så fall helt naturlig følger etter, med din konsekvent hysteriske motvilje, på grensen til hat mot eks. muslimer, er for meg rene magien, eller jeg vet i hvert fall ikke hva?!? Siden jeg selv mener å ha blitt så nådesett at jeg gjenopprettet kontakten med det som etter all fornuft er det samme som du bekjenner deg til, vil jeg her og nå si at det MÅ finnes mer enn bare en enkelt gud - og ferdig med det. Å spre mistro, slik som du har for vane, gjør at andre troende blir oppfattet som ekstreme baltazarske skrullinger, og det tjener ingen som jeg kjenner til, kjenner du noen? Håper at du klarer å oppfatte dette konstruktivt Min kritikk går ikke på muslimer som individer, men på islam, og det muslimene driver med i islams navn.Og det de driver med er svik og og løgn, for islam er slk at selve grunnlaget som islam er bygget på er vold, svik og løgn, som brukes for å spre islam. At muslimene påstår at islam er en "fredelig" religion, er bare sprøyt, men de sier det for å lure folk til å akseptere islam, og de vrir også på Bibelen for å få det som de vil, og lure uskyldige ungdommer til å konvertere til islam. Jeg sprer heller ikke mistro, men det gjør muslimene selv ved å lyve for oss, og de politisk korrekte som gir blaffen i sitt eget folk og i kristendommen, og omfavner islam. Disse politisk korrekte som kryper for islam, de er nøye med å ikke "fornærme " muslimene, men de bryr seg ikke om muslimenes forfølgelser og massakre i muslimske lanmd, de bryr seg heller ikke om alle de naive ungdommene som blir lurt av muslimene til å konvertere til islam og dermed bli ødelagt. Når det gjelder min kristne tro så er det en velkjent oppfatning at kristne liksom skal omfavne islam, og jeg vet jo at bla den norske kirke gjør det. Men islam er avgudsdyrklse, og bak den muslimske avguden så står satan. Når det nå også viser seg at muslimene gjør alt for å lure folk til å akseptere islam, og/eller kovertere, de til og med bruker Bibelen, og vrir på innholdet slik at det skal se ut som at den perverse såkalte profeten deres er nevnt i Bibelen, og de bruker også møtet hvor apostlene mottok den Hellige ånd, som "bevis" på at morderprofeten deres er nevnt i Bibelen. Jesus snakker om talsmannnen, som er den Hellige ånd, og disse muslimene påstår at dette var deres perverse morderprofet muhammed som ble nevnt. Og alt dette mener du altså at vi skal akseptere, og fortsette å slikke muslimene oppetter ryggen ? Det var dette som var dråpen. All fornektelsen, alle løgnene og alle fornærmelsene som muslimene mener at det er naturlig at vi skal godta, har jeg lenge bare oversett, Men når de går så langt som å vri på skriftsteder i Bibelen, og til og med påstå at da Jesus nevne talsmannen, den Hellige ånd, så snakket Han om morderen muhammed, ja da sier jeg stopp, og dette er grensen. De sålalte "krenkelser" muslimene har opplevd, er ingenting i forhold. Jeg aksepterer ikke noe av det de gjør, og har ingen respekt for hverken islam eller muslimer. Skal de få respekt, så må de fortjene det, og det gjør de ikke. De kan ikke komme her og dolke oss i ryggen, lyve for oss på det groveste, samt vri på Guds ord i Bibelen for å lure folk til å konvertere til islam og samtidig forlange at vi skal ha "respekt" for dem. Om muslimene forlater islam og brenner koranen, så skal de få min respekt. Ikke før. Gud sier ikke at vi skal ha respekt for avgudsdyrkere, eller at vi skal omfavne og akseptere deres religion, eller legge forholdene tilrette slik at de kan fortsette med sin avgudsdyrkelse Menneskene skal vi ha tålmodighet med, men når de begynner å vri på Guds ord til og med bruker Guds ord i Bibelen for å bruke det til fordel for islam, ja da er det stopp på godviljen fra meg. Ingen kristne skal godta eller akseptere avgudsdyrkelse, og ingen kristne skal godta og akseptere løgn, ingen kristne skal akseptere muslimenes myrderier, selv om det pågår i andre land, og ingen kristne skal godta og akseptere at muslimene vrir på Guds ord i Bibelen for å lure folk til å akseptere og konvertere til islam. Vi skal ikke bruke vold for å stoppe dette, men vi skal heller ikke godta det og bare stilltiende akseptere det. Den såkalte "freden" i islam skal forøvrig oppstå når muslimene har drept alle vantro, og hele verden er muslimsk. Men det sier de ikke noe om. Baltazar94, du er seriøst sprø! Du høres helt gal ut. Ja, det høres ut som om du feiler noe alvorlig mentalt. Hvordan du drar alle muslimer under en kam og hvordan du påstår at du er kristen men ikke viser noen vilje for tilgivelse eller åpenhet er sykt. Du er dum og det er dumme (dum er bare et annet ord for trangsynt, men dum passer bedre her) mennesker slik som deg som skaper krig og hat mellom religioner. Du er faktisk ikke bedre enn slik du beskriver muslimer. Faktisk prater du på en måte som får kristendommen til å høres ond ut, og at muslimene er offere for de gale kristne menneskene som finnes. Endret 1. oktober 2012 av IceBlitz 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 For at vi skal leve et fredelig samfunn så er vi nødt til å respektere hverandre, uansett religion, tro, hudfarge, bakgrunn og kjønn Kunne ikke sagt det så mye mer presist selv. Muslimer er svikefulle inntil beinmargen, og fornekter og prøver å bortforklare alt negativt om islam, eller som andre muslimer driver med i islams navn. Jeg velger å reagere på dette du skriver her - kunne reagert på mye annet du skriver, og måten du svarer folk på, men har ikke følt for det, sterkt nok før nå. Du kan si at grenser nåes ... Hvordan du klarer å forene din tro på frelseren og det som i så fall helt naturlig følger etter, med din konsekvent hysteriske motvilje, på grensen til hat mot eks. muslimer, er for meg rene magien, eller jeg vet i hvert fall ikke hva?!? Siden jeg selv mener å ha blitt så nådesett at jeg gjenopprettet kontakten med det som etter all fornuft er det samme som du bekjenner deg til, vil jeg her og nå si at det MÅ finnes mer enn bare en enkelt gud - og ferdig med det. Å spre mistro, slik som du har for vane, gjør at andre troende blir oppfattet som ekstreme baltazarske skrullinger, og det tjener ingen som jeg kjenner til, kjenner du noen? Håper at du klarer å oppfatte dette konstruktivt Min kritikk går ikke på muslimer som individer, men på islam, og det muslimene driver med i islams navn.Og det de driver med er svik og og løgn, for islam er slk at selve grunnlaget som islam er bygget på er vold, svik og løgn, som brukes for å spre islam. At muslimene påstår at islam er en "fredelig" religion, er bare sprøyt, men de sier det for å lure folk til å akseptere islam, og de vrir også på Bibelen for å få det som de vil, og lure uskyldige ungdommer til å konvertere til islam. Jeg sprer heller ikke mistro, men det gjør muslimene selv ved å lyve for oss, og de politisk korrekte som gir blaffen i sitt eget folk og i kristendommen, og omfavner islam. Disse politisk korrekte som kryper for islam, de er nøye med å ikke "fornærme " muslimene, men de bryr seg ikke om muslimenes forfølgelser og massakre i muslimske lanmd, de bryr seg heller ikke om alle de naive ungdommene som blir lurt av muslimene til å konvertere til islam og dermed bli ødelagt. Når det gjelder min kristne tro så er det en velkjent oppfatning at kristne liksom skal omfavne islam, og jeg vet jo at bla den norske kirke gjør det. Men islam er avgudsdyrklse, og bak den muslimske avguden så står satan. Når det nå også viser seg at muslimene gjør alt for å lure folk til å akseptere islam, og/eller kovertere, de til og med bruker Bibelen, og vrir på innholdet slik at det skal se ut som at den perverse såkalte profeten deres er nevnt i Bibelen, og de bruker også møtet hvor apostlene mottok den Hellige ånd, som "bevis" på at morderprofeten deres er nevnt i Bibelen. Jesus snakker om talsmannnen, som er den Hellige ånd, og disse muslimene påstår at dette var deres perverse morderprofet muhammed som ble nevnt. Og alt dette mener du altså at vi skal akseptere, og fortsette å slikke muslimene oppetter ryggen ? Det var dette som var dråpen. All fornektelsen, alle løgnene og alle fornærmelsene som muslimene mener at det er naturlig at vi skal godta, har jeg lenge bare oversett, Men når de går så langt som å vri på skriftsteder i Bibelen, og til og med påstå at da Jesus nevne talsmannen, den Hellige ånd, så snakket Han om morderen muhammed, ja da sier jeg stopp, og dette er grensen. De sålalte "krenkelser" muslimene har opplevd, er ingenting i forhold. Jeg aksepterer ikke noe av det de gjør, og har ingen respekt for hverken islam eller muslimer. Skal de få respekt, så må de fortjene det, og det gjør de ikke. De kan ikke komme her og dolke oss i ryggen, lyve for oss på det groveste, samt vri på Guds ord i Bibelen for å lure folk til å konvertere til islam og samtidig forlange at vi skal ha "respekt" for dem. Om muslimene forlater islam og brenner koranen, så skal de få min respekt. Ikke før. Gud sier ikke at vi skal ha respekt for avgudsdyrkere, eller at vi skal omfavne og akseptere deres religion, eller legge forholdene tilrette slik at de kan fortsette med sin avgudsdyrkelse Menneskene skal vi ha tålmodighet med, men når de begynner å vri på Guds ord til og med bruker Guds ord i Bibelen for å bruke det til fordel for islam, ja da er det stopp på godviljen fra meg. Ingen kristne skal godta eller akseptere avgudsdyrkelse, og ingen kristne skal godta og akseptere løgn, ingen kristne skal akseptere muslimenes myrderier, selv om det pågår i andre land, og ingen kristne skal godta og akseptere at muslimene vrir på Guds ord i Bibelen for å lure folk til å akseptere og konvertere til islam. Vi skal ikke bruke vold for å stoppe dette, men vi skal heller ikke godta det og bare stilltiende akseptere det. Den såkalte "freden" i islam skal forøvrig oppstå når muslimene har drept alle vantro, og hele verden er muslimsk. Men det sier de ikke noe om. Takk for svaret, og takk for at du fikk til å ta saken på en konstruktiv måte. Jeg har verken nok peiling eller særlig lyst, eller ser absolutt ingen hensikt i å bli enda en ekstremt interressert "mottroende" enkeltperson, som vil fortelle noen om den egentlige sannheten bak tingenes tilstand - jeg har ingen tro på at noen som helst formår å beskrive den situasjonen helt rettferdig og korrekt. Så derfor tyr jeg til min egen tro, og oppfattelsen av hva budskapet egentlig befaler. Slik som jeg ser det er nøkkelen til fredelig sameksistens, at vi alle blir flinkere til å klare å "romme" hverandres forskjeller. Vi er bare helt enkelt feilbarlige mennesker som vandrer rundt på denne bleke glo, og samler på steiner i en pøs. I de forskjellige religioner beskrives stort sett den samme oppskriften for "lykken", og den er veldig enkel - stikkordene er: medfølelse, empati og kjærlighet. Disse enkle ordene og begrepene er i grunnen nok for oss å bale med, fordi det er jaggu ikke så lett å klare å like alle (romme alle), og jeg for min del fikk litt problemer med deg, som gjorde at jeg bare måtte si fra til deg, for å se om du klarer å ta hensyn til at den effekten du for det meste har på meg, er negativ - og hvis jeg nå hadde vært en vanlig "muslim" (og med de ekstra forskjellene det kan bety), kan det fint hende at jeg hadde blitt kraftig irritert over den måten du konsekvent ønsker å sette djevelhorn på min profet og min religion. Kort sagt mener jeg at du med dine holdninger og ditt fokusområde til sakskomplekset, er en bidragsyter som holder konflikter i livet, fremfor å bli en del av løsningen. Og hvis det nå er slik at du virkelig tror at islam er roten til alt vondt, så hvorfor gjør du ikke noe med det, annet enn å sitte her på forumet å skyte verbale fornærmelser i fleisen på folk du slett ikke har annen kjennskap til enn det du får med deg via deres poster. Hvor godt kjenner du våre muslimske brødre og søstre? Har du venner og kollegaer, naboer eller medelever som du i det minste kan spørre til råds når det er noe du tviler på, eller er det nok for deg å sitte bak en mur, og henvende deg til den andre muren? Til slutt vil jeg nevne at jeg fikk sett siste del av en dokumentar (svtv2) om profeten Muhammed. Den hqar gått over tre episoder, og er lagd av BBC. Jeg er veldig fornøyd med akkurat den serien, fordi jeg ,manglet mye informasjon om profetens liv og levned - og skulle jeg hørt på eks. deg, angående den saken, så hadde BBC kastet bort mye ressurser. De trakk frem diverse forskere, både våre og deres - og siden jeg er en person som liker å holde det som holdes kan, på bakkenivå, bet jeg meg særlig merke til konklusjonene. Den var følgende: Hvis profeten skal bedømmes korrekt og rettferdig ut fra kontekst og tiden, er hans siste tale til menigheten sin, det som skal og bør være ettermælet. Jeg antar at du vet hviken tale det er snakk om. Forsøk heller å reflekter over hva den talen inneholder, og hvis ikke effekten av ordene som ble brukt, gir deg positive følelser angående hva det handler om, har jeg ingen ytterligere forslag, og søker heller ikke mer utfyllende debatt og drittslenging om hverken religionen, personene, eller profetene mer. Til slutt vil jeg få nevne at jeg er buddhist, og du vet sikkert at Gud elsker sine buddhister. Han elsker også sine muslimer og kristne, men jeg tipper han facepalmer ofte de ekstreme som ypper seg på hverandre på nettet, og drar religioner inn i sine personlige kamper og problemer. Vi er ikke i religionskrig - så vær grei å slutt med tilsmussingen av det gode budskapet. Ha en fin dag Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Well said, Pencilcase Er rart det der med at ekstreme religionsfanatikere og andre mennesker som gjerne låser seg inn på trosretningen sin, så mye at dem får tunnelsyn og ikke alltid skjønner at mennesket er skapt i Guds bilde. Ved å fordømme andre mennesker på den måten fordømmer man altså Guds skapelser. Og dette er vel ikke sett på som helt positivt hos kristne mennesker. Det kompetanse tar slutt tar religion over. Religion gjør ofte mennesker dumme og trangsynte. Da er det heller bedre å bare tro, og være trofast mot det man tror på, og la de andre detaljene om hvem som sa ditt og hvem som sa datt i år 20 bare ligge. Ergo, man trenger ikke være religiøs for å tro, Gud er vel fornøyd om man bare tror på han og oppfører seg som en snill person såvidt jeg har forstått. Det fremgår hvertfall tydelig at buddister har en helt annen og langt fredeligere instilling til religion enn kristne og muslimer. Det er godt å se at noen religioner har oppfattet budskapet om kjærlighet, tilgivelse og fred som er gjennomgående i Bibelen. Endret 1. oktober 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Jeg merker, om ikke annet, at Baltazar94 får mange troende og mange ateister til å forenes om en ting her inne: Fundamentalister er umulig å diskutere med og de sitter alene og tviholder på sine sannheter som andre bare rister på hodet av. Selv ikke da ringer det en bjelle som forteller at kanskje man bør gjennomgå sine "beviser" en gang til og slutte å skylde på alle andre for at ingen gidder å høre på det man sier. Bare det å dømme alle andre brukere her inne for å "ikke tåle sannheten", fremfor å faktisk innse at de heller kun synes at fundamentalistens "beviser" bare er tull og stort sett bygd på et unyansert, fordomsfullt, bedrevitende, selektivt, benektende, hyklerisk og ulogisk syn på "sannheten". Men neida... "Det er ikke meg. Det er alle andre"... Endret 1. oktober 2012 av LiamH 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå