Gå til innhold

Islam og vold. Voldelige vers fra koranen? Kilder følger med!


Anbefalte innlegg

Her var det virkelig mye rart... Baltazar94; Tror du på det du selv skriver her inne? Hvor er det du får alt dette fra? Her var det så mange feil og mangler at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne... Og jeg har vokst opp i samme verden som deg? Det er nesten ikke til å tro... Det virker jo nesten som om du kommer fra en annen planet, og at du akkurat har vært her lenge nok til å gjøre deg opp noen kjappe meninger etter å ha skumlest rundt på ulike internett-forum. =)

 

Ja du har nok vokst opp i samme verden som meg, en verden som ikke er som vi tror, men hvor vi alle er blitt foret hele livet med en lang rekke løgner og hidtorieforfalskninger av dm som kalles ledere og politikere i denne verden.

 

Forskjellen på oss er at du er ateist og sitter fast i løgnene, mens jeg er en døpt kristen og følger Jesus.

Og derfor så har Gud åpenbart en del sannheter for meg som ikke engang den norske kirke har noen anelse om.

 

Dette betyr imidlertid ikke at jeg ikke har studert disse tingene selv, for det har jeg også gjort, både gjennom online og offline kilder.

 

Det er ingen feil og mangler i det jeg skriver så vidt jeg vet, men finner du noen så må du gjerne si fra.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her var det virkelig mye rart... Baltazar94; Tror du på det du selv skriver her inne? Hvor er det du får alt dette fra? Her var det så mange feil og mangler at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne... Og jeg har vokst opp i samme verden som deg? Det er nesten ikke til å tro... Det virker jo nesten som om du kommer fra en annen planet, og at du akkurat har vært her lenge nok til å gjøre deg opp noen kjappe meninger etter å ha skumlest rundt på ulike internett-forum. =)

 

Ja du har nok vokst opp i samme verden som meg, en verden som ikke er som vi tror, men hvor vi alle er blitt foret hele livet med en lang rekke løgner og hidtorieforfalskninger av dm som kalles ledere og politikere i denne verden.

Det er du som driver med historie-forfalskninger. Om våre ledere bedrev slik aktivitet, så ville din versjon likevel vært helt bak mål, og på alle måter feil... Du er også politiker, og ytrer dine forskudde politiske syn på politikk og samfunnsdelen, der du fremstår som en slags blanding mellom en nazist og en kristen. Det er jo også derfor du feilaktig påstår at jødene ikke fulgte det gamle testamentet, men den babylonske talmud etc.

Og at Israelittene bibelen omtaler ikke var Jøder... Det passer ikke med ditt jødefiendtlige syn...

 

Forskjellen på oss er at du er ateist og sitter fast i løgnene,

For det første, så er jeg ikke ateist, men gnostiker, og det viser i grunn at det bare er en løgner her, og det er deg. For det andre: Når du peker på at ateister sitter fast i løgner, så er det jo bare å bevise at de gjør dette. Komme med beviser som underbygger den mytologiske skapelsesberetningen i bibelen, og som gjør evolusjonsteorien tvilsom.... Det klarer du ikke. Fordi evolusjonsteorien er en vitenskaplig teori som i aller høyeste grad er blitt bevist. Den er bare ikke helt komplett på den måten at man stadig finner flere ting som underbygger sannhetsgehalten i den. Teorien har sterkere og mer beviser enn hva tyngdekraften har... Og vi vet i dag mer om evolusjon enn om hvordan tyngdekraften fungerer...

 

 

mens jeg er en døpt kristen og følger Jesus.

En kristen som hater jøder... En kristen som nærmest ingen andre kristne er enige med.

Du følger en oppdiktet Jesus tillagt overnaturlige evner, og tror blindt på ham...

 

Og derfor så har Gud åpenbart en del sannheter for meg som ikke engang den norske kirke har noen anelse om.

Ja, det tror jeg på... Din Gud er et produkt av din egen forestilling av Gud, og når Gud er dette, og du er så skeptisk til alt som er i samfunnet, og lager deg konspirasjoner om alt man kan lage konspirasjoner om, så er det jo klart at din Gud har åpenbart alt dette til deg. Gud er jo bare en refleksjon, et speilbilde av dine egne forestillinger om Gud, og den verden du lever i.... Derfor vil din Gud støtte deg i alle dine konklusjoner uansett hvor vannvittig tåpelige de enn måtte være for alle oss andre, kristne, som ikke kristne (...)

 

Dette betyr imidlertid ikke at jeg ikke har studert disse tingene selv, for det har jeg også gjort, både gjennom online og offline kilder.

Hvor da? Det ser jo ut som om dette bare er en personlig guddommelig åpenbaring som du har fått?

Eller som jeg velger å kalle det, noe du har dratt ut av di ega ræv?

 

Det er ingen feil og mangler i det jeg skriver så vidt jeg vet, men finner du noen så må du gjerne si fra.

Jo. I alt det du skriver, finner man noe som er galt, og helt på jordet...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Her var det virkelig mye rart... Baltazar94; Tror du på det du selv skriver her inne? Hvor er det du får alt dette fra? Her var det så mange feil og mangler at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne... Og jeg har vokst opp i samme verden som deg? Det er nesten ikke til å tro... Det virker jo nesten som om du kommer fra en annen planet, og at du akkurat har vært her lenge nok til å gjøre deg opp noen kjappe meninger etter å ha skumlest rundt på ulike internett-forum. =)

 

Ja du har nok vokst opp i samme verden som meg, en verden som ikke er som vi tror, men hvor vi alle er blitt foret hele livet med en lang rekke løgner og hidtorieforfalskninger av dm som kalles ledere og politikere i denne verden.

Det er du som driver med historie-forfalskninger. Om våre ledere bedrev slik aktivitet, så ville din versjon likevel vært helt bak mål, og på alle måter feil... Du er også politiker, og ytrer dine forskudde politiske syn på politikk og samfunnsdelen, der du fremstår som en slags blanding mellom en nazist og en kristen. Det er jo også derfor du feilaktig påstår at jødene ikke fulgte det gamle testamentet, men den babylonske talmud etc.

Og at Israelittene bibelen omtaler ikke var Jøder... Det passer ikke med ditt jødefiendtlige syn...

 

Forskjellen på oss er at du er ateist og sitter fast i løgnene,

For det første, så er jeg ikke ateist, men gnostiker, og det viser i grunn at det bare er en løgner her, og det er deg. For det andre: Når du peker på at ateister sitter fast i løgner, så er det jo bare å bevise at de gjør dette. Komme med beviser som underbygger den mytologiske skapelsesberetningen i bibelen, og som gjør evolusjonsteorien tvilsom.... Det klarer du ikke. Fordi evolusjonsteorien er en vitenskaplig teori som i aller høyeste grad er blitt bevist. Den er bare ikke helt komplett på den måten at man stadig finner flere ting som underbygger sannhetsgehalten i den. Teorien har sterkere og mer beviser enn hva tyngdekraften har... Og vi vet i dag mer om evolusjon enn om hvordan tyngdekraften fungerer...

 

 

mens jeg er en døpt kristen og følger Jesus.

En kristen som hater jøder... En kristen som nærmest ingen andre kristne er enige med.

Du følger en oppdiktet Jesus tillagt overnaturlige evner, og tror blindt på ham...

 

Og derfor så har Gud åpenbart en del sannheter for meg som ikke engang den norske kirke har noen anelse om.

Ja, det tror jeg på... Din Gud er et produkt av din egen forestilling av Gud, og når Gud er dette, og du er så skeptisk til alt som er i samfunnet, og lager deg konspirasjoner om alt man kan lage konspirasjoner om, så er det jo klart at din Gud har åpenbart alt dette til deg. Gud er jo bare en refleksjon, et speilbilde av dine egne forestillinger om Gud, og den verden du lever i.... Derfor vil din Gud støtte deg i alle dine konklusjoner uansett hvor vannvittig tåpelige de enn måtte være for alle oss andre, kristne, som ikke kristne (...)

 

Dette betyr imidlertid ikke at jeg ikke har studert disse tingene selv, for det har jeg også gjort, både gjennom online og offline kilder.

Hvor da? Det ser jo ut som om dette bare er en personlig guddommelig åpenbaring som du har fått?

Eller som jeg velger å kalle det, noe du har dratt ut av di ega ræv?

 

Det er ingen feil og mangler i det jeg skriver så vidt jeg vet, men finner du noen så må du gjerne si fra.

Jo. I alt det du skriver, finner man noe som er galt, og helt på jordet...

 

Jeg driver ikke med historieforfalskning, jeg er ikke politiker og jeg er ikke medlem i noe politisk parti, jeg er helle ikke interessert i politikk, og har ingen politiske sympatier i noen retning.

 

Og ja , våre politiske ledere har lenge drevet med bla historieforfalskning.

 

Om du er ateist eller gnostiker spiller ingen rolle, du sitter fast i en rekke politiske løgner uansett. Jeg vil dermed ikke kalle deg løgner, slik du kaller meg, jeg sier bare at du tror på en rekke løgner.

 

Og siden du ikke vil tro det jeg sier, og heller ikke akseptere noe dokumentasjon jeg legger ut, ja, så får du bare sitte der og tro på de politisk korrekte løgnene, for jeg kan likevel ikke gjøre noe mer for deg.

 

Jeg kan bare gjenta at det du tror er galt, er riktig likevel. Du tror bare at det er galt fordi det ikke er politisk korrekt, og dermed sannhet.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Har dere legget merke til at, når man leser Koranen så forteller den på en måte direkte til (leseren) deg? Og det var fordi det fortalte direkte til Muhammed, fordi Koranen er Guds ord, og Koranen kom i form av åpenbaringer til profeten Muhammed. Og når man finner vers der det står "drep dem". Å drepe, er tidsbegrenset, stedsbegrenset, og om hvem som skulle drepes.

 

Det finner dere hvis dere leser konteksten, Muhammed fikk ikke beskjed om å drepe hvem han ville, de han drepte var kun i SELVFORSVAR.

Fordi i Koranen står det flere ganger, "..men hvis de angriper, så drep dem" (Koran 2:191)

 

Noen spurte meg om Muhammed var kriger: Men hva slags kriger var Mohammed? Han kriget når det var noen som angrep han. Han forsvarte rett og slett seg selv. Han sendte noen for å spre budskapet til Islam til folk i andre land. Det var helt fredelig og han gjorde ingen ting annet enn å misjonere i fred, når tyranner på den siden ville ha sin posisjon, var de redde av å miste sin plass, hvorfor? jo fordi Islam frigjør mennesker og vil ikke at de skal være slaver for tyranner. Islam vil utslette urettferdighet. Så Tyrannene drepte disse misjonærene eller ambassadørene som ble sendt fra profetens side. og når disse ambassadørene blir drept er det en indikasjon på krigføring. Dette er gjeldende i dag også.. hva skjer tror du dersom Russland f.eks. dreper Norske folk. Vil ikke Norge ta retten sin? Vil de ikke føre krig?

 

Så hvis han ikke forsvarte seg selv, så var det kun det som skjedde. Altså, la oss ikke være naive (nå mener jeg ikke om dere altså :D) men denne mannen (profeten) ledet et stort rike. Han kan jo ikke sitte å si: "Vær så god, kom igjen, bare ta mitt land."

 

 

Også vil jeg legge til noe ang. verset: "...gjør dere ikke skyldige i aggresjon. Gud liker ikke aggressive” (Koran: 2:190)

Sinne kommer dessverre av at folk ikke klarer å svare for seg. Derfor er kunnskap den største makten man har. fordi da føler man at man klarer å svare riktig.

Vi må huske på å skille mellom Islam som en religion og muslimer som individer. Samtidig er det også viktig å påpeke at muslimer og andre mennesker må ikke generaliseres. F. eks hvis en eller flere muslimer begår en gal handling, da er det ikke dermed sagt at MANGE muslimer støtter slike holdninger.

Jeg må innrømme at enkelte såkalte muslimer har dårlig holdninger og har veldig lite kunnskap om Islam, men sånn er det med noen etniske norske også.

 

Det er flere årsaker til at de oppfører seg på denne måten. For det første, som nevnt tidligere, de har mangel på kunnskap om sin egen religion. For det andre, personene har kanskje ikke blitt oppdratt riktig og ikke lært seg folkeskikk.

 

 

Jeg håper mange av dere reflekterer over svarene mine. Vi må lære av hverandre.

Endret av Freestyle1985
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Baltazar94, I hvilket kapittel og vers står det at man kan lyve for å forsvare Islam?

Jeg har fortalt deg flere ganger hva Taqiya er, og hva det går ut på. Men det viser seg at du ikke har forstått hva Taqiya er. Det er ikke alle muslimer som lyver, og heller ikke alle som lyver er muslimer.

 

Jeg finner mye fornuftig og riktig i dine beskrivelser av muslimer og deres måte å leve etter troen på - slik har jeg opplevd at mine muslimske venner og kollegaer/naboer også har vært og er. Men du bør være forberedt på at noen av de du henvender deg til, ikke vil tro på slike sannheter, og vil tviholde på sine egne oppfatninger og fordommer.

 

Peace out!

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg ligger med litt for mye feber til å ta diskusjonen ikveld men til imorra gir jeg deg følgende lekse:

 

gå hit: http://www.bibel.no/ og hit: http://quran.com/ og hit: http://www.torah.org/\http://www.sacred-te.../jud/talmud.htm og demonstrer kildehenvisning som backer opp dine påstander, (spesielt hva Jesus skal ha sagt om jødene). Bevis for meg at du har rett i dine utsagn!

 

les denne: http://www.britannic...pic/15965/Allah, og innse at "Allah" er ikke navnet på en gud men det arabiske ordet "Gud". Hvis du er uenig demonstrer det!

 

Sjekk etymologien til "lucifer" slik at du kan slutte å dumme deg, for det er bare trist når du påstår det du gjør om lucifer, og hvertfall påstanden om at han tilbes av jødene da Lucifer er den falne engel, og en klart og tydelig ikke samme personlighet som "gud". Igjen er du uenig, bevis din påstand"

 

-frank

 

Les Bibelen selv, og du vil se hvor Jesus kritiserer jødene.

 

Jeg vet at allah er det arabiske ordet for gud, men det er også brukt som navnet på måneguden allah som var en av arabernes avguder. Ropet allahu akhbar betyr "allah er størst" og henger igjen fra den tiden.

Navnet allah kommer fra "

al-ilah" som var det opprinnelige navnet på denne guden.

 

 

Det er funnet statuer over hele midtøsten som forestiller denne guden

 

http://veggavisen.wo.../03/24/demoner/

 

Jeg vet også godt hvem lucifer er, han er en fallen engel som nå er Guds fiende og kalles satan.

Når Jesus kritiserer jødene og kaller dem satans synagoge, så sier han også at de tilber satan, eller Lucifer som jødene kaller ham i dag.

 

Du skjønner det at jeg HAR lest bibelen, jeg har bibelen som lydbok og har i helhet vært igjennom den gjenntatte ganger, både skriftlige versjonen, og jeg kan ikke huske at Jesus har sagt dette om jødene.

 

Her er et kjapt tekstsøk av alle referanser til "satan" i bibelen:

post-147562-0-33295700-1348899063_thumb.png

Hvilket av disse versene henviser du til? hvis det ikke er her hvilket er det?? det som omhandler Jesus er de fire bøkene:

- Metteus

- Markus

- Lukas

- Johannes

Jesus blir ikke sitert i disse bøkene å trekke slutninger mellom jødene og satan, heller ei sier han noe stygt, han sier at alle er like i guds øyne, og alle er guds barn og fortjener barhjertig behandling. Han forkynner til og med barmhjertighet mot sine overgripere når han henger på et kors! Og jeg tok meg tid til å lese overnevnte bibelbøker før jeg skrev dette!

 

Så min gode mann, (anntar jeg), gi meg bibelhenvisninger så jeg kan argumentere dems betydning, for du henviser til en sak hvor noen symboler er funnet i land som ikke er tilknyttet de tre omdiskuterte religionene her, hvor til og med nettsidens brukere skjeller personen ut for vrøvel og hat-tale, og hvor personens "kilder" er link til et google-bilde og 1000mistakes.com (ikke akkurat en annerkjent side for fakta om noe som helst).

 

Jeg sier ikke at du tar feil, jeg ber deg bevise at du har rett,

 

Appropos allah, wisste du at allah har 99 andre navn/titler?

Disse oversettes til titler som "den barmhjertige", "den vise", osv osv...

Lett å bli forvirret når dette er navnene kristne og gir gud. Og rope Allahu akhbar

 

Dette med "månegud" er en teori som er spunnet opp av en person: Robert Morey. Han siterer ingen kilder i boken sin hvor han essensielt trekker slutningen om at siden symbolet til Islam er halvmånen er det en "månegud" som tilbes. Han siterer koranvers som ikke finnes. Hans bok er ikke særlig kjent men hans påstand er kjent og er til og med en meme.

 

Så jeg vil at du henviser til ting i skriftene! IKKE komme med påstander hvor kilden er lett tilgjengelig og kan sjekkes for da ser jeg løynen/feilen i dine utsagn. Vis at du er en mann av ærlighet, av ære, og hederlighet som kan bygge påstander på sannhet, sannhet alle kan se, og ikke dine egne meninger eller en predikant/missionær/broder/pater/prest/eldre sine ord!

 

VIS MEG AT DU HAR RETT! VIS MEG! VIS MEG!

Jeg trygler på mine knær om at du kan vise hvor i bibelens 66 bøker dine påstander om hva bibelen sier, står!

 

Kilder:

Navn på gud i koranen (EN)

allah; månegud-teorien (EN)

Bibelen (NO)

Korane (EN)

 

(noen kilder er wikipedia.org da man finner videre kilder til kildematerialet der; det sparer plass og tid istede for at jeg leter opp og skriver 100 kildereferanser)

Lenke til kommentar

Baltazar94, I hvilket kapittel og vers står det at man kan lyve for å forsvare Islam?

Jeg har fortalt deg flere ganger hva Taqiya er, og hva det går ut på. Men det viser seg at du ikke har forstått hva Taqiya er. Det er ikke alle muslimer som lyver, og heller ikke alle som lyver er muslimer.

 

Jeg vet hva tagiya er, og jeg vet også at tagiya brukes av muslimer.

Men det er to måter å lyve på, den ene er bevisst løgn, og den andre er å gjengi en løgn man selv er blitt fortslt og tror på.

Jeg kan ikke vite hvem som lyver bevisst, og hvem som bare gjengir en løgn han selv er blitt forført til å tro på, derfor kan jeg ikke direkte kalle noen en løgner, men jeg kan advare mot islam og være skeptisk til muslimer.

 

Pga at koranen inneholder to typer vers, fredelige mekkasurer og krigerske medinasurer, så kan både de muslimene som følger de fredelige mekkasurene og de som følger de krigerske medinasurene, påberope seg å følge islam.

 

Men siden de krigerske medinasurene overstyrer mekkasurene, så kan vi risikere at dette kan forandre seg når muslimene blir mange og sterke.

 

Vi ser jo også at muslimene allerede føler seg sterke nok til å kreve forskjellige særrettigheter.

 

Jeg ve hva tagiya er,og jeg har også lagt ut fokumentasjo for å dokumentere mine påstander om hva det er. Du har derimot bare kommet med påstander om at det er ikke slik, uten noen som helst dokumentesjon.

Du mener nok at alle skal tro deg bare fordi du er muslim, men det er ikke slik det virker.

 

Jeg har tidligere lagt ut denne siden ttp://www.voiceofth...com/taqiyah.htm

 

Hvis du er uenig i hva som står der om tagiya, så må du bevise hva som er galt.

Selv om du er muslim så kan du ikke bare komme med påstander om at dette er galt, du må også bevise at dine påstander er riktige.

For det er jo nettopp for å forsvare islam at tagiya brukes. Og ja det er også tillatt i følge koranen.

 

Konklusjonen er at enten lyver du eller så vet du ikke hva tagiyah er.

 

 

003.028

YUSUFALI:

Let not the believers Take for friends or helpers Unbelievers rather than believers: if any do that, in nothing will there be help from Allah: except by way of precaution, that ye may Guard yourselves from them. But Allah cautions you (To remember) Himself; for the final goal is to Allah.

 

PICKTHAL:

Let not the believers take disbelievers for their friends in preference to believers. Whoso doeth that hath no connection with Allah unless (it be) that ye but guard yourselves against them, taking (as it were) security. Allah biddeth you beware (only) of Himself. Unto Allah is the journeying.

 

SHAKIR:

Let not the believers take the unbelievers for friends rather than believers; and whoever does this, he shall have nothing of (the guardianship of) Allah, but you should guard yourselves against them, guarding carefully; and Allah makes you cautious of (retribution from) Himself; and to Allah is the eventual coming

 

 

009.003

YUSUFALI: And an announcement from Allah and His Messenger, to the people (assembled) on the day of the Great Pilgrimage,- that Allah and His Messenger dissolve (treaty) obligations with the Pagans. If then, ye repent, it were best for you; but if ye turn away, know ye that ye cannot frustrate Allah. And proclaim a grievous penalty to those who reject Faith.

PICKTHAL: And a proclamation from Allah and His messenger to all men on the day of the Greater Pilgrimage that Allah is free from obligation to the idolaters, and (so is) His messenger. So, if ye repent, it will be better for you; but if ye are averse, then know that ye cannot escape Allah. Give tidings (O Muhammad) of a painful doom to those who disbelieve,

SHAKIR: And an announcement from Allah and His Messenger to the people on the day of the greater pilgrimage that Allah and His Messenger are free from liability to the idolaters; therefore if you repent, it will be better for you, and if you turn back, then know that you will not weaken Allah; and announce painful punishment to those who disbelieve.

 

 

002.225

YUSUFALI:

Allah will not call you to account for thoughtlessness in your oaths, but for the intention in your hearts; and He is Oft-forgiving, Most Forbearing.

 

PICKTHAL:

Allah will not take you to task for that which is unintentional in your oaths. But He will take you to task for that which your hearts have garnered. Allah is Forgiving, Clement.

 

SHAKIR:

Allah does not call you to account for what is vain in your oaths, but He will call you to account for what your hearts have earned, and Allah is Forgiving, Forbearing

 

 

 

066.002

YUSUFALI: Allah has already ordained for you, (O men), the dissolution of your oaths (in some cases): and Allah is your Protector, and He is Full of Knowledge and Wisdom.

PICKTHAL: Allah hath made lawful for you (Muslims) absolution from your oaths (of such a kind), and Allah is your Protector. He is the Knower, the Wise.

SHAKIR: Allah indeed has sanctioned for you the expiation of your oaths and Allah is your Protector, and He is the Knowing the Wise.

 

 

003.054

YUSUFALI: And (the unbelievers) plotted and planned, and Allah too planned, and the best of planners is Allah.

PICKTHAL: And they (the disbelievers) schemed, and Allah schemed (against them): and Allah is the best of schemers.

SHAKIR: And they planned and Allah (also) planned, and Allah is the best of planners.

 

 

Fra hadith

 

Volume 4, Book 52, Number 269:

Narrated Jabir bin 'Abdullah:

The Prophet said, "War is deceit."

Volume 3, Book 49, Number 857:

Narrated Um Kulthum bint Uqba:

That she heard Allah's Apostle saying, "He who makes peace between the people by inventing good information or saying good things, is not a liar."

Book 032, Number 6303:

Humaid b. 'Abd al-Rahman b. 'Auf reported that his mother Umm Kulthum daughter of 'Uqba b. Abu Mu'ait, and she was one amongst the first emigrants who pledged allegiance to Allah's Apostle (may peace be upon him), as saying that she heard Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: A liar is not one who tries to bring reconciliation amongst people and speaks good (in order to avert dispute), or he conveys good. Ibn Shihab said he did not hear that exemption was granted in anything what the people speak as lie but in three cases: in battle, for bringing reconciliation amongst persons and the narration of the words of the husband to his wife, and the narration of the words of a wife to her husband (in a twisted form in order to bring reconciliation between them).

 

Volume 5, Book 59, Number 369:

Narrated Jabir bin 'Abdullah:

Allah's Apostle said, "Who is willing to kill Ka'b bin Al-Ashraf who has hurt Allah and His Apostle?" Thereupon Muhammad bin Maslama got up saying, "O Allah's Apostle! Would you like that I kill him?" The Prophet said, "Yes," Muhammad bin Maslama said, "Then allow me to say a (false) thing (i.e. to deceive Kab). "The Prophet said, "You may say it." Then Muhammad bin Maslama went to Kab and said, "That man (i.e. Muhammad demands Sadaqa (i.e. Zakat) from us, and he has troubled us, and I have come to borrow something from you." On that, Kab said, "By Allah, you will get tired of him!" Muhammad bin Maslama said, "Now as we have followed him, we do not want to leave him unless and until we see how his end is going to be. Now we want you to lend us a camel load or two of food." (Some difference between narrators about a camel load or two.) Kab said, "Yes, (I will lend you), but you should mortgage something to me." Muhammad bin Mas-lama and his companion said, "What do you want?" Ka'b replied, "Mortgage your women to me." They said, "How can we mortgage our women to you and you are the most handsome of the 'Arabs?" Ka'b said, "Then mortgage your sons to me." They said, "How can we mortgage our sons to you? Later they would be abused by the people's saying that so-and-so has been mortgaged for a camel load of food. That would cause us great disgrace, but we will mortgage our arms to you." Muhammad bin Maslama and his companion promised Kab that Muhammad would return to him. He came to Kab at night along with Kab's foster brother, Abu Na'ila. Kab invited them to come into his fort, and then he went down to them. His wife asked him, "Where are you going at this time?" Kab replied, "None but Muhammad bin Maslama and my (foster) brother Abu Na'ila have come." His wife said, "I hear a voice as if dropping blood is from him, Ka'b said. "They are none but my brother Muhammad bin Maslama and my foster brother Abu Naila. A generous man should respond to a call at night even if invited to be killed." Muhammad bin Maslama went with two men. (Some narrators mention the men as 'Abu bin Jabr. Al Harith bin Aus and Abbad bin Bishr). So Muhammad bin Maslama went in together with two men, and sail to them, "When Ka'b comes, I will touch his hair and smell it, and when you see that I have got hold of his head, strip him. I will let you smell his head." Kab bin Al-Ashraf came down to them wrapped in his clothes, and diffusing perfume. Muhammad bin Maslama said. " have never smelt a better scent than this. Ka'b replied. "I have got the best 'Arab women who know how to use the high class of perfume." Muhammad bin Maslama requested Ka'b "Will you allow me to smell your head?" Ka'b said, "Yes." Muhammad smelt it and made his companions smell it as well. Then he requested Ka'b again, "Will you let me (smell your head)?" Ka'b said, "Yes." When Muhammad got a strong hold of him, he said (to his companions), "Get at him!" So they killed him and went to the Prophet and informed him. (Abu Rafi) was killed after Ka'b bin Al-Ashraf."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en muslim som skal presentere en grundig tolkning av versene fra koranen som oppfattes som voldlige. Og jeg skal med bevis/kilder vise hva Islam sier om vold. Deretter skal vi finne ut hva disse versene menes og hvem det var ment for. Det er viktig at man setter seg inn i det, ellers kan man lett misforstå.

Før man analyserer en vers er det viktig å sette seg i disse punktene nedenfor (for å danne seg større bildet av hva som menes):

- Se konteksten

- Se meningen

- Se om versene er ”generelle” eller ”private”

- Se om det er tilskrekkelig/ fornuftig grunn eller ei

- Ikke misforstå/ misbruk

 

1. vers: ”Drep dem hvor dere påtreffer dem, og driv dem ut fra det sted (Mekka) som de har drevet dere ut. For prøvelser for troen og forfølgelse er verre en drap. Men bekjemp dem ikke ved den hellige moske, før de angriper dere der. Men hvis de angriper, så drep dem. Det er vantros lønn” (Koran 2:191)

 

Kommentar til verset: Konteksten: Forrige vers forklarer hvem er de som skal drepes.

”Kjemp for Guds sak mot dem som bekjemper dere, men gjør dere ikke skyldige i aggresjon. Gud liker ikke aggressive” (Koran: 2:190)

Verset er ikke generell: ”...Men bekjemp dem ikke ved den hellige Moske...” (Koran 2:191)

”Men hvis de gir seg, så er Gud tilgivende og nåderik” (Koran 2:192)

”Bekjemp dem til det ikke lenger finnes prøvelser for troen, og forfølgelser, og religionen tilhører Gud. Hvis de gir seg, skal det ikke være fiendskap mer, unntatt overfor dem som gjør urett” (Koran 2:193)

 

2. vers: ”...Så pågrip dem og drep dem der dere finner dem, og ta ingen av dem til venn eller hjelper...” (Koran 4:89)

 

Kommentar til verset: Konteksten: Forrige vers forklarer hvem er de som skal drepes.

”Hva er i veien med dere, at dere deler dere i to i synet på hyklerne? Når Gud har forstøttdem for det de har pådratt seg?...De (hyklerne) vil at dere skal være vantro som de selv er vantro, slik at dere blir like...”

(Koran 4:88-9)

 

Verset er ikke generell: ”Unntatt dem som drar hen til et folk dere har sluttet forbund med, eller de kommer til dere fordi de føler seg beklemt i hjerte ved å stride mot dere eller mot sitt eget folk...

”...Men hvis de holder seg unna dere og ikke kjemper mot dere, og tilbyr fred, så har Gud ikke anvist dere noe fremgansmåte overfor dem” (Koran 4:90)

 

” Dere vil finne andre som ønsker å leve i fred med dere og med sine egne. Hver gang de forledes til strid, bringes de til fall. Hvis de ikke holder seg unna, tilbyr fred, og legger bånd på seg, pågrip dem og drep dem der dere finner dem. Overfor disse har Vi gitt dereklar fullmakt” (Koran 4:91)

 

Folk som var ute etter å drepe Muhammed, ville at han skulle bli lik dem, og de aksepterte ikke at han var profet/troende. Profeten Muhammed fikk slike vers fordi han ble stadig angrepet i hans tid, og her menes at han skulle KUN forsvare seg. Og ikke gå rundt å drepe de han ville. Å drepe, er tidsbegrenset, stedsbegrenset, og om hvem som skulle drepes.

 

 

Flere vers som sier noe om saken:

” Gud forbyr dere bare ikke å vise respekt og rimelighet mot dem som ikke bekjemper dere for religionens sak, og ikke drev dere bort fra deres hjem. Gud liker dem som viser rimelighet” (Koran 60:9)

”Men ønsker de fred, så skal du gjøre det samme. Forlat deg på Guds! Han hører,-ser” (Koran 8:61)

Når man skal løse et problem, så bør den alltid løses fredelig.

 

”Dere som tror, søk hen til fred og harmoni alle sammen. Følg ikke satans fotspor. Han er deres erklærte fiende” (Koran 2:208)

Koranen oppfordrer alle troende mennesker til å være fredelige.

 

”En god og en ond gjerning er ikke like. Vis (det onde) tilbake med det som bedre er, og se den du lever i fiendeskap med blir som en varm venn!” (Koran 41:34)

Koranen oppfordrer oss til å kjempe for rettferdighet.

 

”… Den som dreper et menneske, med mindre det er for mord (på et annet menneske) eller straff for forbrytelse, skal det anses som han hadde drept hele menneskeheten…” (Koranen 5:32)

 

“Si, Sannheten kommer fra Herren! La den tro som vil, og den være vantro som vil!...” (Koran 18:29)

 

"Det er ingen tvang i religionen..." (Koran 2:256)

“Så minn dem på! Du er bare en formaner. Du har ingen makt over dem” (Koran 88:21-22)

 

 

Hva har Muhammed sagt om vold?

Profeten Muhammed (fvmh) sa: "En muslim er den som andre lever i fred av hans tunge og hånd"

Kilder: bukhari og muslim, og i usul al-kafi bind 2 (Profetens fortellinger og tradisjon)

 

Det er veldig viktig å legge merke til at Profeten (fvmh) sa ikke "en muslim er den som andre MUSLIMER lever..."

Han sa "som andre" og det betyr at det kan være hvem som helst uansett kjønn, religion, livssyn, hudfarge, nasjonal eller etnisk opprinnelse.

"hans tunge" betyr det psykiske. Psykisk mishandling: all bruk av ord,stemme, handling som kontrollerer, skader eller krenker andre, som inkluderer: utskjelling, truing, sårende kritikk, mobbing, osv.

 

"hans hånd" betyr det fysiske. Fysisk mishandlig: skade eller kontrollere et annet menneske, som inkluderer slag, sparking, dytting, angrep med ulike gjenstander, drepe, osv.

Seksuell og familie vold er andre typer vold som går under fysisk og psykisk vold.

Konklus

Du glemte et par vers. For å nevne noen eksempler:

 

 

Koranen 9:5

"Så når de hellige måneder er gått bort, så drep og bekjemp de vantro hvor enn du finner dem, og ta dem til fange og omring dem og ligg i bakhold og lur dem i hver en krigsmetode, men hvis de omvender seg og ber regelmessige bønner og betaler skatt, så er Allah barmhjertig og tilgivende".

 

Koranen 9:29

Bekjemp de som ikke tror på Allah inntil den siste dag, for de holder heller ikke forbudt det som er blitt forbudt av Allah og hans budbringer, og som heller ikke erkjenner religionens sannhet, selv om de er et folk av boken(Bibelen) [ Kristne og Jøder ] , før de betaler Jizya (skatt til muslimer) og føler seg kuet til å underlegge seg under islamsk styre.

 

Koranen 2:193;

"Og bekjemp dem intil det ikke er mer Fitnah ( ikke er mer vantro tro systemer - som betyr utrydding av [ikke muslimer] og alle våres tro systemer ) og alle og enhver tilber Allah alene. Men viss disse avslutter, skal det ikke være noe fiendskap, bortsett fra mot og islamsk sharia lov brytere osv."

 

Koranen 8.65;

"O profet. Hiss opp de troende til kamp. Viss det er 20 trofaste blant dere, vil de beseire to hundre, viss dere er 100 trofaste blant dere, så vil disse beseire tusen [ikke muslimer], for dette er mennesker uten intelligens."

 

Koranen 9:123;

"O dere som tror. Bekjemp som er i nærheten av deg, og behandle dem strengt, og dere vet at Allah er med dem som frykter han."

 

Koranen 9:12 -14;

"Og viss de bryter sine løfter [til å tro på islam], og [dermed] håner din religion,så bekjemp mot lederne av [ikke muslimene], og Allah vil straffe og ydmyke

dem i dere[muslimer's] hender, og gi dere[muslimer] seier over dem, og han vil gi dere helbrede sjelen til de som tror[på Allah].

 

Koran vers. 17:53:

"Si til Mine tjenere(muslimer) at de skal ordlegge seg på beste måte. For Satan vil skape strid mellom dem".

 

Koranen 47:35:

"Så ikke bli bløte eller svake og be om fred når dere er overlegne eller sterke, og Allha er med dere og vill aldri frarøve deres belønning for deres handlinger".

 

Koranen 2:106:

"Vi opphever ingen av våre åpenbaringer eller ønsker at de skal bli glemt,men vi erstatter de med noe bedre eller lignende."

 

Koranen 3:85:

Og den som ønsker å tilbe en annen ideologi enn islam, skal aldri bli godtatt, og i livet etter døden skal han være en av taperne.

 

Koranen 1.6 - 7;

Vis oss den rette vei. Veien for de som du[Allah] har skjenket nåde. Ikke veien til de som fortjener vrede slik som Jødene eller av dem som gikk seg vill, slik som de Kristne.

 

Koranen 9:28;

"O du som tror på Allah. Vantro [ikke muslimer] er urene, så la dem ikke komme nær Al-Masjid-al-Haram moskeen i Mekka etter dette året, viss dere er redde for inntekter[fattigdom], Allah vil berike dere om han ønsker det ut fra hans egen belønning...."

 

Koranen 61:4;

"Se! Allah elsker dem som kjemper i mengder, som om de er en solid mur struktur."

 

Koranen 33:67 - 68;

"Og de sier: Vår Herre! Se! vi adlød våre sjefer og ledere, men de førte oss på villspor. Vår Herre!, gi dem dobbelt straff og forbann dem med en kraftig forbannelse."

 

Koranen 18:102 - 103;

"Tror de vantro virkelig at de kan bytte ut meg [Muhammad eller hans Allah] med mine slaver. Se!. Vi har forberedt helvete som oppholdsted for de vantro. Si, skal vi fortelle om hvem som er de største taperne med hensyn på deres gjerninger."

 

Koranen 5:51:

"O du som tror ! ikke ta jødene og de kristne til venner, de er venner av hverandre, og de blant dere som tar dem som en venn, er garantert en blant dem ; Det er sikkert at Allah ikke leder det uberettigede folk."

 

Koranen 2.286;

"....Du[Allah] er vår beskytter, så gi oss derfor seier over de vantro nasjoner...."

 

Dette er faan meg så ignorant at det er helt kvalmt!!

 

Tenk å påberope seg intelligens å tro på disse påstandene mens man påberoper at alle andre ikke har intelligens... Er det mulig å bli mer... intolerant enn dette søppelet her?

 

 

Jeg er ferdig med å diskutere med deg! Jeg har flere ganger forsøkt å forklare deg mine meninger, men du har hele tiden sett bort fra det og har ikke respektert det. Grunnet gjentatte sterke/harde ord mot meg. Jeg aksepterer kritikk, men du har hele tiden vært opptatt av å ta meg som person.

Jeg håper at du tenker litt over det...

jon: all slags vold er uakseptabelt i Islam :-)

jeg forstår ingenting i denne tråden. men hva er meningene dine om Islam da? Hater du Islam på en måte for di du sier at Islam er voldelig?

 

PS: Jeg snakker til Freestyle1985

Endret av Abdulaziz
Lenke til kommentar

Jeg ligger med litt for mye feber til å ta diskusjonen ikveld men til imorra gir jeg deg følgende lekse:

 

gå hit: http://www.bibel.no/ og hit: http://quran.com/ og hit: http://www.torah.org/\http://www.sacred-te.../jud/talmud.htm og demonstrer kildehenvisning som backer opp dine påstander, (spesielt hva Jesus skal ha sagt om jødene). Bevis for meg at du har rett i dine utsagn!

 

les denne: http://www.britannic...pic/15965/Allah, og innse at "Allah" er ikke navnet på en gud men det arabiske ordet "Gud". Hvis du er uenig demonstrer det!

 

Sjekk etymologien til "lucifer" slik at du kan slutte å dumme deg, for det er bare trist når du påstår det du gjør om lucifer, og hvertfall påstanden om at han tilbes av jødene da Lucifer er den falne engel, og en klart og tydelig ikke samme personlighet som "gud". Igjen er du uenig, bevis din påstand"

 

-frank

 

Les Bibelen selv, og du vil se hvor Jesus kritiserer jødene.

 

Jeg vet at allah er det arabiske ordet for gud, men det er også brukt som navnet på måneguden allah som var en av arabernes avguder. Ropet allahu akhbar betyr "allah er størst" og henger igjen fra den tiden.

Navnet allah kommer fra "

al-ilah" som var det opprinnelige navnet på denne guden.

 

 

Det er funnet statuer over hele midtøsten som forestiller denne guden

 

http://veggavisen.wo.../03/24/demoner/

 

Jeg vet også godt hvem lucifer er, han er en fallen engel som nå er Guds fiende og kalles satan.

Når Jesus kritiserer jødene og kaller dem satans synagoge, så sier han også at de tilber satan, eller Lucifer som jødene kaller ham i dag.

 

Du skjønner det at jeg HAR lest bibelen, jeg har bibelen som lydbok og har i helhet vært igjennom den gjenntatte ganger, både skriftlige versjonen, og jeg kan ikke huske at Jesus har sagt dette om jødene.

 

Her er et kjapt tekstsøk av alle referanser til "satan" i bibelen:

post-147562-0-33295700-1348899063_thumb.png

Hvilket av disse versene henviser du til? hvis det ikke er her hvilket er det?? det som omhandler Jesus er de fire bøkene:

- Metteus

- Markus

- Lukas

- Johannes

Jesus blir ikke sitert i disse bøkene å trekke slutninger mellom jødene og satan, heller ei sier han noe stygt, han sier at alle er like i guds øyne, og alle er guds barn og fortjener barhjertig behandling. Han forkynner til og med barmhjertighet mot sine overgripere når han henger på et kors! Og jeg tok meg tid til å lese overnevnte bibelbøker før jeg skrev dette!

 

Så min gode mann, (anntar jeg), gi meg bibelhenvisninger så jeg kan argumentere dems betydning, for du henviser til en sak hvor noen symboler er funnet i land som ikke er tilknyttet de tre omdiskuterte religionene her, hvor til og med nettsidens brukere skjeller personen ut for vrøvel og hat-tale, og hvor personens "kilder" er link til et google-bilde og 1000mistakes.com (ikke akkurat en annerkjent side for fakta om noe som helst).

 

Jeg sier ikke at du tar feil, jeg ber deg bevise at du har rett,

 

Appropos allah, wisste du at allah har 99 andre navn/titler?

Disse oversettes til titler som "den barmhjertige", "den vise", osv osv...

Lett å bli forvirret når dette er navnene kristne og gir gud. Og rope Allahu akhbar

 

Dette med "månegud" er en teori som er spunnet opp av en person: Robert Morey. Han siterer ingen kilder i boken sin hvor han essensielt trekker slutningen om at siden symbolet til Islam er halvmånen er det en "månegud" som tilbes. Han siterer koranvers som ikke finnes. Hans bok er ikke særlig kjent men hans påstand er kjent og er til og med en meme.

 

Så jeg vil at du henviser til ting i skriftene! IKKE komme med påstander hvor kilden er lett tilgjengelig og kan sjekkes for da ser jeg løynen/feilen i dine utsagn. Vis at du er en mann av ærlighet, av ære, og hederlighet som kan bygge påstander på sannhet, sannhet alle kan se, og ikke dine egne meninger eller en predikant/missionær/broder/pater/prest/eldre sine ord!

 

VIS MEG AT DU HAR RETT! VIS MEG! VIS MEG!

Jeg trygler på mine knær om at du kan vise hvor i bibelens 66 bøker dine påstander om hva bibelen sier, står!

 

Kilder:

Navn på gud i koranen (EN)

allah; månegud-teorien (EN)

Bibelen (NO)

Korane (EN)

 

(noen kilder er wikipedia.org da man finner videre kilder til kildematerialet der; det sparer plass og tid istede for at jeg leter opp og skriver 100 kildereferanser)

 

Jeg synes det er underlig at så mange har lest Bibelen uten å ha sett hvordan Jesus kritiserte jødene, men jeg regner med at de fleste er blinde for dette, fordi de tror at de som nå bor i Israel, og som er kalt "jøder" er Israels stammer og "Guds utvalgte folk", men det er de ikke, de er hverken Israels

stammer eller Judah stamme, de er ikke engang i slekt med Israels stammer.

 

John 8:39

 

King James Version (KJV)

 

39 They answered and said unto him, Abraham is our father. Jesus saith unto them, If ye were Abraham's children, ye would do the works of Abraham

 

40 But now ye seek to kill me, a man that hath told you the truth, which I have heard of God: this did not Abraham.

41 Ye do the deeds of your father. Then said they to him, We be not born of fornication; we have one Father, even God.

42 Jesus said unto them, If God were your Father, ye would love me: for I proceeded forth and came from God; neither came I of myself, but he sent me.

 

Luke 3:8

 

King James Version (KJV)

 

8 Bring forth therefore fruits worthy of repentance, and begin not to say within yourselves, We have Abraham to our father: for I say unto you, That God is able of these stones to raise up children unto Abraham.

 

Matthew 12:27

 

King James Version (KJV)

27 And if I by Beelzebub cast out devils, by whom do your children cast them out? therefore they shall be your judges.

 

Matthew 23

 

23 Then Jesus spoke to the multitudes and to His disciples, 2 saying: “The scribes and the Pharisees sit in Moses’ seat. 3 Therefore whatever they tell you to observe,[a]that observe and do, but do not do according to their works; for they say, and do not do. 4 For they bind heavy burdens, hard to bear, and lay them on men’s shoulders; but they themselves will not move them with one of their fingers. 5 But all their works they do to be seen by men. They make their phylacteries broad and enlarge the borders of their garments. 6 They love the best places at feasts, the best seats in the synagogues, 7 greetings in the marketplaces, and to be called by men, ‘Rabbi, Rabbi.’ 8 But you, do not be called ‘Rabbi’; for One is your Teacher, the Christ,[b] and you are all brethren. 9 Do not call anyone on earth your father; for One is your Father, He who is in heaven. 10 And do not be called teachers; for One is your Teacher, the Christ. 11 But he who is greatest among you shall be your servant. 12 And whoever exalts himself will be humbled, and he who humbles himself will be exalted.

13 “But woe to you, scribes and Pharisees, hypocrites! For you shut up the kingdom of heaven against men; for you neither go in yourselves, nor do you allow those who are entering to go in. 14 Woe to you, scribes and Pharisees, hypocrites! For you devour widows’ houses, and for a pretense make long prayers. Therefore you will receive greater condemnation.[c]

15 “Woe to you, scribes and Pharisees, hypocrites! For you travel land and sea to win one proselyte, and when he is won, you make him twice as much a son of hell as yourselves.

16 “Woe to you, blind guides, who say, ‘Whoever swears by the temple, it is nothing; but whoever swears by the gold of the temple, he is obliged to perform it.17 Fools and blind! For which is greater, the gold or the temple that sanctifies[d] the gold? 18 And, ‘Whoever swears by the altar, it is nothing; but whoever swears by the gift that is on it, he is obliged to perform it.19 Fools and blind! For which is greater, the gift or the altar that sanctifies the gift? 20 Therefore he who swears by the altar, swears by it and by all things on it. 21 He who swears by the temple, swears by it and by Him who dwells[e] in it. 22 And he who swears by heaven, swears by the throne of God and by Him who sits on it.

23 “Woe to you, scribes and Pharisees, hypocrites! For you pay tithe of mint and anise and cummin, and have neglected the weightier matters of the law: justice and mercy and faith. These you ought to have done, without leaving the others undone. 24 Blind guides, who strain out a gnat and swallow a camel!

25 “Woe to you, scribes and Pharisees, hypocrites! For you cleanse the outside of the cup and dish, but inside they are full of extortion and self-indulgence.[f]26 Blind Pharisee, first cleanse the inside of the cup and dish, that the outside of them may be clean also.

27 “Woe to you, scribes and Pharisees, hypocrites! For you are like whitewashed tombs which indeed appear beautiful outwardly, but inside are full of dead men’s bones and all uncleanness. 28 Even so you also outwardly appear righteous to men, but inside you are full of hypocrisy and lawlessness.

29 “Woe to you, scribes and Pharisees, hypocrites! Because you build the tombs of the prophets and adorn the monuments of the righteous, 30 and say, ‘If we had lived in the days of our fathers, we would not have been partakers with them in the blood of the prophets.’

31 “Therefore you are witnesses against yourselves that you are sons of those who murdered the prophets. 32 Fill up, then, the measure of your fathers’ guilt. 33 Serpents, brood of vipers! How can you escape the condemnation of hell? 34 Therefore, indeed, I send you prophets, wise men, and scribes: some of them you will kill and crucify, and some of them you will scourge in your synagogues and persecute from city to city, 35 that on you may come all the righteous blood shed on the earth, from the blood of righteous Abel to the blood of Zechariah, son of Berechiah, whom you murdered between the temple and the altar. 36 Assuredly, I say to you, all these things will come upon this generation

 

Matthew 3

 

 

7 But when he saw many of the Pharisees and Sadducees come to his baptism, he said unto them, O generation of vipers, who hath warned you to flee from the wrath to come?

8 Bring forth therefore fruits meet for repentance:

9 And think not to say within yourselves, We have Abraham to our father: for I say unto you, that God is able of these stones to raise up children unto Abraham.

 

John 8:44

 

King James Version (KJV)

 

44 Ye are of your father the devil, and the lusts of your father ye will do. He was a murderer from the beginning, and abode not in the truth, because there is no truth in him. When he speaketh a lie, he speaketh of his own: for he is a liar, and the father of it.

 

 

Revelation 2:9

 

King James Version (KJV)

 

9 I know thy works, and tribulation, and poverty, (but thou art rich) and I know the blasphemy of them which say they are Jews, and are not, but are the synagogue of Satan

 

 

 

Revelation 3:9

 

King James Version (KJV)

 

9 Behold, I will make them of the synagogue of Satan, which say they are Jews, and are not, but do lie; behold, I will make them to come and worship before thy feet, and to know that I have loved thee.

 

 

Når det gjelder måneguden allah, så er det grundig bevist vd arkeologiske utgravninger, og den islamske månesigden er også brukt i andre kulturer som symbol for måneguden.

https://sites.google...g/avguden-allah

 

Jeg la også ut to koranvers som omhandlet månegudens døtre, de var flere men de fleste er fjernet fra koranen i ettertid.

Salman Rushdie skrev en bok om det.

 

053.019

YUSUFALI: Have ye seen Lat. And 'Uzza,

PICKTHAL: Have ye thought upon Al-Lat and Al-'Uzza

SHAKIR: Have you then considered the Lat and the Uzza,

 

053.020

YUSUFALI: And another, the third (goddess), Manat?

PICKTHAL: And Manat, the third, the other?

SHAKIR: And Manat, the third, the last?

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Ja du har nok vokst opp i samme verden som meg, en verden som ikke er som vi tror, men hvor vi alle er blitt foret hele livet med en lang rekke løgner og hidtorieforfalskninger av dm som kalles ledere og politikere i denne verden.

 

Forskjellen på oss er at du er ateist og sitter fast i løgnene, mens jeg er en døpt kristen og følger Jesus.

Og derfor så har Gud åpenbart en del sannheter for meg som ikke engang den norske kirke har noen anelse om.

 

Dette betyr imidlertid ikke at jeg ikke har studert disse tingene selv, for det har jeg også gjort, både gjennom online og offline kilder.

 

Det er ingen feil og mangler i det jeg skriver så vidt jeg vet, men finner du noen så må du gjerne si fra.

 

Et par-tre spørsmål for å forstå hvor du befinner deg i form av logikk.

 

1. Hvorfor tror du at akkurat det du har blitt fortalt er sannheten, hva enn du har blitt fortalt? Hva gjør dine kilder så troverdige?

 

2. Hva skiller troverdigheten til Islam og Kristendommen?

 

3. Har det falt deg inn at den eneste grunnen til at du er døpt og innført i Kristendommen er at du er født i et land som praktiserer denne religionen. Hadde du vært født i en annen verdensdel, så hadde du sagt det samme om f.eks. Islam, Hinduismen etc. og etter all sannsynlighet kalt andre religioner inkludert Kristendommen for løgn. Er ikke det et lite tankekors i forhold din overlegne sikkerhet om Kristendommen?

 

 

Freestyle1985:

 

Var det jeg skrev til deg i forrige post greit? Har ikke fått noe respons fra deg på det jeg etterspurte i forhold til sitater.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

.

 

 

1. Hvorfor tror du at akkurat det du har blitt fortalt er sannheten, hva enn du har blitt fortalt? Hva gjør dine kilder så troverdige?

 

2. Hva skiller troverdigheten til Islam og Kristendommen?

 

3. Har det falt deg inn at den eneste grunnen til at du er døpt og innført i Kristendommen er at du er født i et land som praktiserer denne religionen. Hadde du vært født i en annen verdensdel, så hadde du sagt det samme om f.eks. Islam, Hinduismen etc. og etter all sannsynlighet kalt andre religioner inkludert Kristendommen for løgn. Er ikke det et lite tankekors i forhold din overlegne sikkerhet om Kristendommen?

 

 

Det første spørsmålet har jeg allerede svart på.

 

Når det gjelder islams troverdighet, så har jeg vel svart på det også i det at jeg har dokumentert hva tagiya er og at tagiya er støttet av koranen og hadith.

 

Så hvorfor fortsetter du å spørre når jeg har vist hvorfor islam ikke har noen troverdighet ?

 

Du bekrefter jo bare her at uansett hva jeg legger t av beviser så blir det oversett, og du vil fortsette å spørre etter beviser.

 

Når det gjelder spørsmålet om dåp, så mente jeg faktisk ikke den dåp som den norske kirke utfører, men en dåp jeg gikk gjennom mye senere i livet.

Lenke til kommentar

Det første spørsmålet har jeg allerede svart på.

 

Når det gjelder islams troverdighet, så har jeg vel svart på det også i det at jeg har dokumentert hva tagiya er og at tagiya er støttet av koranen og hadith.

 

Så hvorfor fortsetter du å spørre når jeg har vist hvorfor islam ikke har noen troverdighet ?

 

Du bekrefter jo bare her at uansett hva jeg legger t av beviser så blir det oversett, og du vil fortsette å spørre etter beviser.

 

Når det gjelder spørsmålet om dåp, så mente jeg faktisk ikke den dåp som den norske kirke utfører, men en dåp jeg gikk gjennom mye senere i livet.

 

Jeg sitter ikke og leser igjennom alle dine poster. Så interessert er jeg ikke. Jeg spør heller ikke etter bevis. Jeg spør etter din mening og uttalelse. Jeg har ikke kartlagt dine meninger eller fulgt deg av interesse, så derfor spør jeg nå. Hva du har diskutert med andre i fortiden er meg helt ukjent. Jeg har derimot fått med meg at dine meninger ikke helt representerer gjennomsnittet og at mange gidder ikke lenger å diskutere med deg. Jeg prøver bl.a. å forstå hvorfor.

 

Jeg spurte derfor om svar på noen spørsmål slik at jeg kort og greit kunne få en forståelse av hva du egentlig ønsker å formidle. Kall det gjerne en enkel redegjørelse for å sette meg inn i tankegangen din.

 

Hvis du ikke gidder å gi et noenlunde kort og greit svar, så drit i det. Min interesse for fundamentet av det du er her for å spre av meninger og synspunkter kan lett legges vekk.

 

Jeg spurte heller ikke bare om Islams troverdighet. Jeg etterspurte også Kristendommens troverdighet i forhold til Islams troverdighet. Skal det så lite til for å fjerne all troverdighet til en religion som det du har presentert, så henger dessverre Kristendommen i en syltynn tråd. Hvis du ikke ser problemet med å totalt slakte en religion som lite troverdig og samtidig bedyre en annen som en fundamental sannhet, så er du, med all respekt, helt ute å kjøre.

 

P.s: Ha det også i bakhodet at alle "beviser" ikke alltid fremstår som like troverdige og vil utfordres.

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg spurte heller ikke bare om Islams troverdighet. Jeg etterspurte også Kristendommens troverdighet i forhold til Islams troverdighet. Skal det så lite til for å fjerne all troverdighet til en religion, så henger dessverre Kristendommen i en syltynn tråd.

P.s: Ha det også i bakhodet at alle dine "beviser" ikke alltid er like troverdige og vil utfordres.

 

Krisendommen har ikke noe konsept som tagiya, det er heller ikke noen vers elle skrifter som støtter noe slikt i Bibelen, og kristendommen har heller ikke noe å skjule.

Det kristne skal følge er Jesu budskap i NT, Og det kristne budskap er summert sammen i dette

" You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind.’[d] 38 This is the first and great commandment. 39 And the second is like it: ‘You shall love your neighbor as yourself.’[e] 40 On these two commandments hang all the Law and the Prophets.”

Matthew 22-37-40

 

Jeg vet at det jeg legger frem vil "utfordres" For mange her tror at om de selv ikke liker den som legger fram informasjonen eller websiden den fins på, så er informasjonen feil.

 

Jeg har testet dette flere ganger ved å legge fram en ikke godkjent webside med info, og deretter en webside fra offisiell media med samme informasjonen.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Jeg spurte heller ikke bare om Islams troverdighet. Jeg etterspurte også Kristendommens troverdighet i forhold til Islams troverdighet. Skal det så lite til for å fjerne all troverdighet til en religion, så henger dessverre Kristendommen i en syltynn tråd.

P.s: Ha det også i bakhodet at alle dine "beviser" ikke alltid er like troverdige og vil utfordres.

 

Krisendommen har ikke noe konsept som tagiya, det er heller ikke noen vers elle skrifter som støtter noe slikt i Bibelen, og kristendommen har heller ikke noe å skjule.

Det kristne skal følge er Jesu budskap i NT, Og det kristne budskap er summert sammen i dette

" You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind.’[d] 38 This is the first and great commandment. 39 And the second is like it: ‘You shall love your neighbor as yourself.’[e] 40 On these two commandments hang all the Law and the Prophets.”

 

 

Jeg vet at det jeg legger frem vil "utfordres" For mange her tror at om de selv ikke liker den som legger fram informasjonen eller websiden den fins på, så er informasjonen feil.

 

Jeg har testet dette flere ganger ved å legge fram en ikke godkjent webside med info, og deretter en webside fra offisiell media med samme informasjonen.

 

Glem mine spørsmål til deg.

 

Adjø!

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har dere legget merke til at, når man leser Koranen så forteller den på en måte direkte til (leseren) deg? Og det var fordi det fortalte direkte til Muhammed, fordi Koranen er Guds ord, og Koranen kom i form av åpenbaringer til profeten Muhammed. Og når man finner vers der det står "drep dem". Å drepe, er tidsbegrenset, stedsbegrenset, og om hvem som skulle drepes.

 

Det finner dere hvis dere leser konteksten, Muhammed fikk ikke beskjed om å drepe hvem han ville, de han drepte var kun i SELVFORSVAR.

Fordi i Koranen står det flere ganger, "..men hvis de angriper, så drep dem" (Koran 2:191)

 

Noen spurte meg om Muhammed var kriger: Men hva slags kriger var Mohammed? Han kriget når det var noen som angrep han. Han forsvarte rett og slett seg selv. Han sendte noen for å spre budskapet til Islam til folk i andre land. Det var helt fredelig og han gjorde ingen ting annet enn å misjonere i fred, når tyranner på den siden ville ha sin posisjon, var de redde av å miste sin plass, hvorfor? jo fordi Islam frigjør mennesker og vil ikke at de skal være slaver for tyranner. Islam vil utslette urettferdighet. Så Tyrannene drepte disse misjonærene eller ambassadørene som ble sendt fra profetens side. og når disse ambassadørene blir drept er det en indikasjon på krigføring. Dette er gjeldende i dag også.. hva skjer tror du dersom Russland f.eks. dreper Norske folk. Vil ikke Norge ta retten sin? Vil de ikke føre krig?

 

Så hvis han ikke forsvarte seg selv, så var det kun det som skjedde. Altså, la oss ikke være naive (nå mener jeg ikke om dere altså :D) men denne mannen (profeten) ledet et stort rike. Han kan jo ikke sitte å si: "Vær så god, kom igjen, bare ta mitt land."

 

 

Også vil jeg legge til noe ang. verset: "...gjør dere ikke skyldige i aggresjon. Gud liker ikke aggressive” (Koran: 2:190)

Sinne kommer dessverre av at folk ikke klarer å svare for seg. Derfor er kunnskap den største makten man har. fordi da føler man at man klarer å svare riktig.

Vi må huske på å skille mellom Islam som en religion og muslimer som individer. Samtidig er det også viktig å påpeke at muslimer og andre mennesker må ikke generaliseres. F. eks hvis en eller flere muslimer begår en gal handling, da er det ikke dermed sagt at MANGE muslimer støtter slike holdninger.

Jeg må innrømme at enkelte såkalte muslimer har dårlig holdninger og har veldig lite kunnskap om Islam, men sånn er det med noen etniske norske også.

 

Det er flere årsaker til at de oppfører seg på denne måten. For det første, som nevnt tidligere, de har mangel på kunnskap om sin egen religion. For det andre, personene har kanskje ikke blitt oppdratt riktig og ikke lært seg folkeskikk.

 

 

Jeg håper mange av dere reflekterer over svarene mine. Vi må lære av hverandre.

Veldig bra skrevet Freestyle1985 :thumbup:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

.

1. Hvorfor tror du at akkurat det du har blitt fortalt er sannheten, hva enn du har blitt fortalt? Hva gjør dine kilder så troverdige?

 

2. Hva skiller troverdigheten til Islam og Kristendommen?

 

3. Har det falt deg inn at den eneste grunnen til at du er døpt og innført i Kristendommen er at du er født i et land som praktiserer denne religionen. Hadde du vært født i en annen verdensdel, så hadde du sagt det samme om f.eks. Islam, Hinduismen etc. og etter all sannsynlighet kalt andre religioner inkludert Kristendommen for løgn. Er ikke det et lite tankekors i forhold din overlegne sikkerhet om Kristendommen?

 

 

Det første spørsmålet har jeg allerede svart på.

 

Når det gjelder islams troverdighet, så har jeg vel svart på det også i det at jeg har dokumentert hva tagiya er og at tagiya er støttet av koranen og hadith.

 

Så hvorfor fortsetter du å spørre når jeg har vist hvorfor islam ikke har noen troverdighet ?

 

Du bekrefter jo bare her at uansett hva jeg legger t av beviser så blir det oversett, og du vil fortsette å spørre etter beviser.

 

Når det gjelder spørsmålet om dåp, så mente jeg faktisk ikke den dåp som den norske kirke utfører, men en dåp jeg gikk gjennom mye senere i livet.

 

Du sier: "Når det gjelder islams troverdighet, så har jeg vel svart på det også i det at jeg har dokumentert hva tagiya er og at tagiya er støttet av koranen og hadith"

 

Du har IKKE dokumentert hva taqiya er, som er støttet av koranen. Du ga meg vers som du påsto at den hadde blitt "fjernet" fra koranen i ettertid. Når jeg spurte deg om vers og kapitel om Taqiya så mente jeg fra selve koranen som er i dag.

Hvorfor jeg sier fra koranen? Fordi koranen er den bete og sannferdige kilden! Og husk at hvis hatdih som er i strid mot koranen, så er den IKKE sannferdig. Og husk at det er mange hadith om Taqiya, som jeg skal finne etter hvert, og bevise at det ikke er i strid mot koranen. Hvis du ikke tror meg, så spør lovskolene for muslimer, vi har 5 lovskoler.

Endret av Freestyle1985
  • Liker 1
Lenke til kommentar
les denne: http://www.britannic...pic/15965/Allah, og innse at "Allah" er ikke navnet på en gud men det arabiske ordet "Gud". Hvis du er uenig demonstrer det!

 

"lā ʾilāha ʾillà l-Lāh, Muḥammadur rasūlu l-Lāh", ikke "lā ʾilāha ʾillà ilā, Muḥammadur rasūlu ilā".

 

"Det finnes ingen gud utenom Allah, og Muhammed er Allahs sendebud", ikke "Det finnes ingen gud utenom Gud, og Muhammed er Guds sendebud".

 

Allah er et navn, ikke et ord for Gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...