Nala Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Hei! Har nå hatt moped lappen siden mars 2012, begynner og bli rimelig lei av moped nå. Vurderer faktisk til og ta lett lappen i 2013. Men hvilke fordeler har jeg av og ta lett lappen til senere? Er det verdt og ta lett lappen når jeg egentlig bare har bruk for den en sommer? Og ligger prisen på rundt 15k? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Hvilke fordeler? Hvis du skal ta klasse A2/A senere? Per i dag er det eneste som er felles for A1 og A, det innledende MC-kurset (koster typisk rundt en tussing). Alt annet er obligatorisk for A selv om du har A1 fra før. Eneste fordelen sånn sett er naturlig nok kjøreerfaringen om du har A1 fra før. Nå kommer det jo nye regler fra 13. januar (som blant annet innfører A2-klassen), og jeg vet ikke om det også medfører endringer i opplæringsplanen for A2/A. 1 Lenke til kommentar
Nala Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Ok, har hørt at man bare trenger banekjøringa hvis man skal ta A2(mellomtung) og har A1. Men da er det ikke så mye og spare alikevell? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Det kan være, A2 er en ny klasse og det kan som sagt være nye regler for opplæringen for alt jeg vet. Frem til nå, om du har hatt A1 fra før og skullet ta A, har du måttet tatt sikkerhetskurs vei, sikkerhetskurs bane, obligatoriske veiledningstimer og evt nødvendige ordinære kjøretimer. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Jeg tok A1 så A med dagens regler, ga meg ikke noen fordeler uten om erfaringen. Men det ga meg fordeler på klasse B, en kjøretime så var læreren fornøyd og kun det obligatoriske måtte taes. Hva betyr bruk for en sommer? Blir du 18 så fort? / kan ta klasse A ( A2) Endret 26. september 2012 av War Lenke til kommentar
Nala Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Ok! Ja, har kjørt moped en sommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå