Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefaling skjermkort for morro skyld

James Bond

Anbefalte innlegg

Hey! :)

Jeg bare lurte siden det nå snart kommer en del nye spill som jeg liker.. Ser fram til Far Cry 3 og Hitman Absolution.

Jeg lurer på om jeg skal oppgradere skjermkortet mitt..

Det er ett GIGABYTE GTX580 SOC.

http://www.bjorn3d.com/2011/08/gigabyte-gtx-580-soc/#.UGMZMtTPxYA

Er ett kort som yter litt bedre enn vanlige GTX580.

Problemet mitt er at jeg aner ikke hva som er bra AKKURAT NÅ.

Jeg ville tro det var Nvidia GTX680 eller AMD 7970..

Ønsker max å bruke 5500,- kroner skal det være aktuelt.

Mitt oppsett er:

i7 920, 2,66ghz

ASUS P6T

Corsair Vengeance 1600mhz CL9 DDR3 8GB

GTX580 SOC

120GB SSD Fra HyperX

1GB Barracuda

Jau det var vel det viktigste.. Men uanz så skjønner dere at jeg trenger ikke oppgradere noe mer enn skjermkortet.. Ting er veldig bra sånn som det er ellers.. Kunne tenkt å bytta strømforsyning ettersom det er en Corsair 750X ellernoe og den er IKKE modulær..

Takk på forhånd! :)

Anbefalinger mottas med stor kjærlighet, Og en fot innenfor gaming :love: :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent til neste generasjon med skjermkort, det er ikke verdt å oppgradere til et 670 eller 7970 i dag når forbedringen fra et 580 er på omlag 30%

Seriøst? Er det ikke noe vits?

Men hva med 2 av samme skjermkorte da?

Men uansett for å sette ting på spissen med kniven.. Hva ville isåfall være beste kjøp hvis jeg skulle ha idag bare rent hypotetisk? :)

Lenke til kommentar

Vent til neste generasjon med skjermkort, det er ikke verdt å oppgradere til et 670 eller 7970 i dag når forbedringen fra et 580 er på omlag 30%

Seriøst? Er det ikke noe vits?

Men hva med 2 av samme skjermkorte da?

Men uansett for å sette ting på spissen med kniven.. Hva ville isåfall være beste kjøp hvis jeg skulle ha idag bare rent hypotetisk? :)

GTX 670 SLI eller HD 7970 CFX.

Overgangen til et enkelt 670 går du fra 60 til 80 fps, med to 670 ser du på noe slikt som 60 til 150 fps.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Ikke akkurat snakk om skjermkort, men å overklokke cpu'en din vil gi deg ganske mye for pengene.

Det begynner vel å komme bort i at cpu'en din er flaskehals ved flere anledninger hvis den kjører på standar clock.

Ja og jeg ser du har samme CPU i signaturen din.

Jeg kjøpte en gang sånn Noctua Kjøler, Men første gangen da jeg faktisk bygde PCen så fikk jeg ikke det til å virke fordi den bare mente at CPUen ble for varm og kjølte ikke.. Enda jeg hadde montert utrolig bra.

Lenke til kommentar

Da er det nok en feilmontering. Nå har jeg customloop vannkjøling, men jeg kjørte 4 ghz på luft med noctua u12p se.

Tingen med en god kjøler er ikke at den får ned idle temp, men at du kan presse på mye mere varme uten at den blir for varm.

Vanskelig å si hvorfor du ikke fikk kjølt cpuen din, men noe feil er det i alle fall, da det er en knallflott kjøler!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...