Niklasp Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Det spiller ingen rolle hvilken Java-versjon du bruker, eller hvilken nettleser du har: Du er utsatt. Nytt kritisk Java-hull funnet Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Nå! er jeg luta! lei dette Java tullet!. 1 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Får vel starte opp VMen til Javabruk igjen da Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Er det mulig ? Nei ikke java tullet men å ha JAVA installert slik at det bare virker på en av 2 nettlesere , som er installert på samme pc ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Omgår hele Java-sandkassen ... Hvis hullet blir utnyttet kan imidlertid hvem som helst ta seg inn på datamaskinen din via nettleseren du bruker, og ta kontroll over den. Det er grunnen til at disse sårbarhetene rammer ulike operativsystemer i varierende alvorlighetsgrad. Sikkerheten må implementeres på bunnivå, ikke lappes på toppen. Funksjonalitet som selinux blir dermed viktig for å beskytte systemet. Er det mulig ? Nei ikke java tullet men å ha JAVA installert slik at det bare virker på en av 2 nettlesere , som er installert på samme pc ? De mener å ha Java aktivert i én nettleser, og deaktivert i en annen. Jeg hadde dette med java og flash før, fyrte opp Opera hvis jeg trengte det. ----- Jeg håper alle disse sårbarhetene gjør at Java etterhvert utfases. Jeg har sagt før at det bare er et tidsspørsmål før noen utnytter denne design-svakheten i java (ja jeg betrakter det som en svakhet i designet), og vi skal ikke se bort ifra at det blir flere slike sårbarheter fremover etterhvert som forskere/angripere og Oracle leker katt og mus. Jeg lurer på hvor lenge det vil gå før det gjøres større inngrep i java-koden. Men som vanlig blir vel konsekvensen av alt dette styret at mediehysteriet produserer mer bullshit om "cyber-krig" og lignende. 1 Lenke til kommentar
Mikkel_E_S Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Siden dette er snakk om java generelt, er det da utrygt å spille Minecraft? 2 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Siden dette er snakk om java generelt, er det da utrygt å spille Minecraft? Hvis du kjører minecrafts jar-fil lokalt skal det ikke være noe problem, problemet er når java kjøres fra nettsider du besøker (f.eks. i reklame), så du bør deaktivere java i nettleseren din. Lenke til kommentar
zulo Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Problemet er ikke større enn om du laster ned en .exe eller et .net program med bakdør. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Problemet er ikke større enn om du laster ned en .exe eller et .net program med bakdør. Exe-filer kjøres ikke i bakgrunnen av noe innebygd i en liten reklame på en nettside. Er du dum nok til å laste ned tilfeldige programmer så får du selvsagt problemer. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Noen som vet om dette rammer Android? (Har lett.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå