spetwols Skrevet 28. september 2012 Forfatter Del Skrevet 28. september 2012 Hei! hTror jeg legger hele dritten på hylla, og kjøper nye deler. Høyt cpu forbruk ja, mener jeg med at den har et veldig høyt cpu bruk. Uansett om pcen er reformatert, og ikke noe som helst er intstalert, heller ikke chrome. Åpner på kontroll panel, og da fyker den opp til 78 ca, og åpner jeg kabal og spiller, så ligger den på 84-100 % konstant! Det er rett og slett bare udregelig. Å den pcen her var så grisa stappa før av VIRUS og alt dritt. 1000 programmer, chrome, sony vegas, photoshop osv... Alikevel var den rask da! Jeg kunne fint dra både Sony Vegas, høre på musikk, og bruke chrome på engang, uten problemer. Nå kan jeg ikke spille kabal engang når den er helt refortamert og tom. Jeg vet at det er noe som er galt, så det er jeg ikke i tvil om, men nå har jeg egentlig gitt opp. Prøvde ubuntu også, men fikk bare error melding. Prøvde både og installere rett på datamskinen, og restarte. Fikk bare opp en error melding, og lilla skjerm. Når jeg prøvde og boote fikk jeg også feilmelding... Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Du bør nok laste UBUNTU ned på maskinen og brenne en ISO-fil på en DVD for å få det til. Hvis den har vært full av virus før, som du sier, så kan den også ha hatt et boot-virus, altså ett som legger seg i BIOS. Det vil da ligge der uansett hva du installer. Jeg kan ikke noe særlig om det, annet enn at man får det bort ved åp installere ny BIOS. Og det er litt knasent på denne maskinen. Du må laste det ned (tror jeg har BIOS til denne), legge det inn på en FLOPPY, ha floppyen i når du starter og trykke på F2. Da kommer det opp et program som er greitt å følge. menmen..... Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 28. september 2012 Forfatter Del Skrevet 28. september 2012 Prøvde og brenne ISO-fil på dvd, og boote, men fikk error melding da også. tror jeg bare legger opp det prosjektet her, så kjøper jeg meg nye deler. Tusen hjertelig takk for all hjelp og svar! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Mistenker at du har brent feil, klassikeren er å slenge ISO fila på DVDen også boote, det vil si å ikke brenne den som bootbar CD / DVD. Du må også sette den til boot fra DVD, Som sagt, Step by Step guidene finnes på nettsiden, du kan også installere Ubuntu fra Windows også hvis ønskelig. http://www.ubuntu.com/download/help/burn-a-cd-on-windows Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 28. september 2012 Forfatter Del Skrevet 28. september 2012 Mistenker at du har brent feil, klassikeren er å slenge ISO fila på DVDen også boote, det vil si å ikke brenne den som bootbar CD / DVD. Du må også sette den til boot fra DVD, Som sagt, Step by Step guidene finnes på nettsiden, du kan også installere Ubuntu fra Windows også hvis ønskelig. http://www.ubuntu.co...a-cd-on-windows Hei! Prøvde og installere fra windows også, men error melding... Neida, jeg kan å brenne som boot'bar^^ Gjort det alt for mange ganger, så det er ikke problemet. Fordi den booter, og kommer inn på instalasjonen, men så en error melding, og kun den lilla skjermen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå