Gå til innhold

cpu på 85-100 % hele tiden

spetwols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, igjen!

Da var jeg og kjøpte kjølepasta i dag, men det hjalp ingenting. Fyker rett opp til 100 & prosent med engang jeg åpner chrome, og da merker jeg godt at pcen, henger seg, og det hakker. Går fint når jeg ikke rører musa, men i full aktivitet på nette, så ligger den på 85-100 % hele tiden. Jeg har sjekket tempraturen og cpu'n ligger på 41 grader. Da har jeg egentlig prøvd det meste, så vist ikke det er cpu'n det er noe galt med, aner jeg ikke. Når jeg spiller cs, så går den helt rent, og hakker hvert ca 5 sekund, men det går rent. Det lagger ikke, men det hakker liksom, når cpu'n når 100%....

Lenke til kommentar

Nei, ser ikke det verd å drive feilsøking i all evighet. Bestill nytt, siden det virket som om at det var et alternativ.

Ang. AMD vs Intel-saken, som ALT for ofte oppstår (alle har hørt det før)... AMD har ikke top-lista, det tilsvarer ikke at intel har mer å gi om en tenker ytelse/krone. Når forskjellene er så små som de er på det puktet, så går man for det en "føler for". MÅ man ha siste-skrik av utstyr så går man for det beste, men det virker som om at det stort sett bare er 14-åringer som bare "MÅ" ha det aller siste, og selvfølgelig beste.

EOD.

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Kan ikke fatte hva som er galt.

Før jeg la bort pcen, var det ikke noe problem. Den var rask, og dro de fleste spill på høy grafikk. Jeg la den bort da jeg kjøpte meg ny, for 2- 3 år siden. Jeg prøvde å starte den for ca 8 mnd siden, og da sa det poff i skjermkortet, og strømforsyninga gikk til dundas. Satt i ny strømforsyning på 500W, en bra jeg hadde liggenes. Satte i et dårlig skjermkort, og da funka den, testa ikke mere.

Da jeg solgte pcen min nå for 4 mnd, så bestemte jeg meg for å bruke denne gamle igjen nå. Da bestilte jeg et nytt skjermkort. Nå har jeg prøvd alt mulig. Jeg har prøvd på 3 forkjellige hardisker, reformarter, både xp, og w7. Testet uten noe drivere, og med drivere. Koblet ut alt av hardware, kun det nødvendig, og prøvd med som det var før. Å i dag kjøpte jeg kjølepasta, men det hjalp ingenting. Cpu'n ligger på ca 39 grader.

Jeg har ikke så mye penger nå, derfor litt dumt å bestille nye deler, da denne egentlig fungerer helt utmerket til mitt brukt. Det er så irriterenes bare... Jeg har prøvd alt nå, og akuratt som det var før da det ikke var noe problem. Jeg har kun 2 gb ram på den, men det har jeg alltid hatt, og var ikke noe problem da. hmmm.....

Lenke til kommentar

Vel, jeg synes jo det er feilsøkinga som er artig, men ikke alle er enige da. Hva er den opptatt med er det store spørsmålet. Det ser du om du trykker Ctrl+Alt+Del og velger fanen som viser den langa lista over prosesser (husker ikke hva den heter i W7/XP) Der finner du den som har mest % og melder det her, så er det bedre å hjelpe mer konstruktivt.

Lenke til kommentar

Vel, jeg synes jo det er feilsøkinga som er artig, men ikke alle er enige da. Hva er den opptatt med er det store spørsmålet. Det ser du om du trykker Ctrl+Alt+Del og velger fanen som viser den langa lista over prosesser (husker ikke hva den heter i W7/XP) Der finner du den som har mest % og melder det her, så er det bedre å hjelpe mer konstruktivt.

Dette har jeg sjekket, og alle ligger på 0.. Får de samme visningene som på prosessorytelse. Åpner jeg chrome fyker den opp til 100 % og ligger der gjerne en stund. Å med at den er reformatert på 2 hardisker ,så kan det vel ikke være noe der som bruker cpu da? Tenker på programmer osv, eller virus som kan foresake det, men det kan ikke være tilfelle når det ikke finnes noe på hardisken, og er akuratt reformatert... Da jeg brukte også samme xp cden den gangen, som nå....

Lenke til kommentar

Har du sjekka lit på MC config ?Start/kjør/skriv msconfig i linja der og trykk OK. Du kan jo luske litt rundt der å se hva du kan finne ut. På servicetaggen kan du hake av for "gjem alle MS-programmer" (noe sånnt) da får du opp de som kjører og ikke kjører. Ikke sikkert du finner noe særlig. - Du kan også sjekke i hendelseslista om det er noen røde merker der. Det kan skape loop. Feil på hardisk kan også det og hva vet jeg om andre ting. Er litt vondt å tru på virus med den oppførslen der. Iallfall enda. Hendelseslista finner du ved h.klikke på min datamakin/behandle/hendelsesliste. Utvid/utvid vidows logger, klikk på system. Da kommer det ei fæl liste over de du har drivi med die siste 20 åra. Se om noe lugger der.

Endret av finnipinni
Lenke til kommentar

Vil anta trådstarter enten har Celeron D, Pentium 4 eller AMD Sempron X1 begge er så dårlig i både windows vista/windows 7 som trådstarter beskriver.

Man bør ikke gå under core 2 duo E6600 eller AMD Athlon 64 X2 4200+ i dag på windows vista eller nyere.

Lenke til kommentar

Jeg har en nesten maken Pc som kjører utmerket på W7 (EPOX 9NPA+) Den kjører også UBUNTU utmerket, men det er for så vidt som å lære seg et nytt språk. Det går velig greit hvis man har et enkelt bruksmønster. Det er for eksempel ingen forskjell på å surfe med Windows og UBUNTU, men kan være verre hvis man skal installere spesielle programmer man er avhengig av. Det går det, men krever mer kunnskap. (min erfaring) - Jeg er blitt litt usikker på hva du mener med høyt prosessorbruk. Den skal jo opp i 100% når den gjør noe, i starten, men skal jo ikke bli værende der. Jeg stusser fordi at hvis den jobber 100% lenge, vil CPU-temp stige mye over de 42grader som nevnes. Crome er kanskje heller ikke noen ideell nettleser for en EN-prosessorPc. Den har et høyt minneforbruk. Og minne er plassert i de to stripene som er nærmest prosessoren håper jeg ?

Lenke til kommentar

Så på tuben din : i bilder\t for oppgavebehandling, hak av for "vis prosesser for alle brukere" prøv å finne hvilken som bruker så jævlig mye. - I bilde av hendelseslista har du ikke åpnet denne. Klikk på trekanten foran hendelseslista. Klikk så på trekanten foran System. - Om du ser røde merker kan du klikke der å få mer info.

Lenke til kommentar

Det kan også være lurt å se i Device manager lista. h.klikk min datamaskin, velgegenskaper/ Enhetsbehandling. Se etter gule eller røde merker. Du kan også se hva slags deler som finnes i maskinen der. For eksempel prosessor, skjermkort osv. Der kan du også hente inn drivere om de ligger på MS da. Klikk på trekanten og h.klikk på den du vil undersøke, for eksempel driver/oppdater driver - velg over nett og vent litt på svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...