Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor drømmer vi?

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Det er en drøm, den går ikke bokstavelig talt over flere timer/dager, det kan gjerne føles slik, men kom ikke her og fortell meg at du drømmer detaljert en drøm, minutt for minutt, som varer en hel dag.

Ikke som jeg husker når jeg står opp nei. Men er ikke langt ifra bår jeg drømmer, drømmer veldig sjeldent men når jeg først gjør det. Er de veldig virkelighetstro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke som jeg husker når jeg står opp nei. Men er ikke langt ifra bår jeg drømmer, drømmer veldig sjeldent men når jeg først gjør det. Er de veldig virkelighetstro.

Blir litt feil og si at du drømmer sjeldent siden vi alle drømmer hver natt. Derimot å huske drømmen er en annen ting, noe jeg også sliter med.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

I natt drømte jeg at sjefen ga meg sparken fordi de narkomane på senteret hadde fortalt at jeg gikk utenfor butikken under arbeidstiden (Jobber i en liten butikk på et kjøpesenter) Tror jeg bør sove mer jeg...

Ja, i hvert fall til du har fått skaffet deg en ny jobb ... :closedeyes:

Men alvorlig talt; bruker du å vandre utenfor butikken din i arbeidstiden?

;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, men hender jeg går ut en meter fra inngangen for å se hvor mye liv det er.

Så, da lyver du uten problem

Lenke til kommentar

Hvis drømmen er viktig og har et budskap så tror jeg det er mer sannsynlig at man husker den, men de kan også være reaktive som f.eks grunnet en feber-reaksjon.

Mange får også flere tegn i våkenlivet som kan være verdt å vurdere.

Hvis du legger merke til ting er det utrolig hva du kan tolke ut av det, men som alt annet gjelder det å skille på skit og kanel. Det som er viktig for deg er som regel det du ressonerer med.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg har i det siste drømt mye om at jeg blir forfulgt, mye creepy business, mørkledde menn som jeg løper fra, og helt på slutten av drømmen så kjenner jeg en hånd som berører skulderen min, og da våkner jeg plutselig. Har vært varierende versjoner av hva som forfølger meg osv, men det at jeg blir forfulgt er et gjennomgående tema.

Har lest litt om dette (til tross for at jeg er ganske imot det med selv-diagnostikk), og dette skal visst være en veldig vanlig type drømmer, som da går igjen fordi man har en slags angst for noe i livet man prøver å unngå/rømme fra. Noe som gir mening sånn halvveis, uten at jeg skal gå noe dypere innpå det her.

Det er på en måte interessant, men samtidig litt ekkelt, og jeg har en følelse av at jo mer jeg fokuserer på dette, jo verre blir det, så jeg har da valgt å slå fra meg hele greia å heller gå videre med livet. Jeg føler det blir rett og slett for abstrakt til at jeg skal kunne håndtere det på noe som helst vis..

Har også drømt at jeg og en kompis brøyt oss inn på en militærbase. Endte da med at vi sprengte et helikopter med håndgranater, og en hel del annet styr. Skulle kjøpe en sykkel på politiauksjon en gang også, og da kjørte jeg vannscooter til oslo børs (hvor auksjonen var..), og den drømmen endte merkelig nok med at jeg ble forfulgt av politiet fordi oslo børs ble utsatt for en terroraksjon. Det var jævlig merkelig for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...