Gå til innhold

Nordmenn vil ha mer overvåking

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/ny...norge/1.8329605

VIL HA STERKERE KONTROLL: Nordmenn har veldig høy tillit til myndighetene, og færre motforestillinger mot å gi økte fullmakter til overvåking, viser undersøkelsen til Institutt for samfunnsforskning.

Jeg regner med at forumets brukere er sterkt uenige i dette?

Endret av Magical Mystery Tour Guide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med spørsmålet ditt? Spør du om vi er enige i det som artikkelen legger frem, eller spør du om vi brukere vil ha mer overvåking?

Jeg trur det kan stemme at nordmenn vil overvåkes mer. Vi har lang fartstid med sosialisme, og vi har særdeles lovlyde borgere som godt kan ofre personlig frihet for å ta kriminelle.

Personlig liker jeg ikke overvåking av prinsippielle grunner, selv om jeg tviler på at jeg hadde merket noe forskjell i hverdagen om overvåkingen ble trappet opp.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
I andre land kreves det at avisene kommer med rapporter og videre informasjon av resultatene fra spørreundersøkelsen. Her i Norge skal vi ta det som god fisk, fordi det kommer fra myndighetene. Selvfølgelig vil det rosemale myndighetene.

Hva er det du røyker?

Undersøkelsen er gjort av Institutt for Samfunnsforskning, en privat, uavhengig stiftelse.

Dette er ikke noe som "kommer fra myndighetene".

Hva media rapporterer om dette får stå for medias regning.

Du kan laste ned hele rapporten her: http://www.samfunnsforskning.no/Publikasjoner/Andre-rapporter/2012/2012-0052

Lenke til kommentar
Personlig liker jeg ikke overvåking av prinsippielle grunner, selv om jeg tviler på at jeg hadde merket noe forskjell i hverdagen om overvåkingen ble trappet opp.

3 millioner nordmenn legger ut om alt de driver med på Facebook. Hvorfor skulle de være i mot at noen følger med på hva de driver med på nettet da?

Lenke til kommentar

Hva er det du røyker?

Undersøkelsen er gjort av Institutt for Samfunnsforskning, en privat, uavhengig stiftelse.

Dette er ikke noe som "kommer fra myndighetene".

Tja, jeg vil jo gjerne ha litt av det du røyker ....

NøkkeltallISF omsetter årlig for et beløp på mellom 50 og 60 millioner kroner. Størstedelen av virksomheten ved ISF finansieres ved prosjektmidler og stipendier fra Norges forskningsråd og ved oppdrag for virksomheter i offentlig sektor. Oppdragsgivere i privat sektor og utenlandske kilder utgjør en mindre del. I tillegg mottar ISF en grunnbevilgning fra Norges forskningsråd. Grunnbevilgningen var i 2009 kroner 10.540.000,-. Dette utgjorde 18 prosent av de samlede inntektene.
http://www.samfunnsforskning.no/ISF/For-pressen/Fakta-om-ISF

Snapshot_2012_09_28_22_03_32.png

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å tro undersøkelsen er virkelig. Ved å hele tiden eksponere oss for fiktive fiender og trussler, er det ikke rart at nordmenn også tror det er noe reelt i dette og at de derfor må beskyttes. Særlig 22 juli. er jo et godt eksempel på dette da Breivik gjorde angrepene for å beskytte "oss"(nordmenn) fra en skjult konspirasjon hvor fiender vil utrydde oss. Nå er det staten som skal beskytte oss fra en skjult fiende som ingen vet hvem er, hva "den" vil, hvor den er, eller om den i det hele tatt eksisterer.

Jeg oppfatter det hele som en undergraving av viktige rettsprinsipper, hvor vi alle blir mistenkliggjort og aldri kan renvaske oss. Man skaper et samfunn basert på mistenkliggjøring og mistillit, og det er hvertfall ikke et godt utgangspunkt for et fredligere samfunn. Overvåkning kan ikke legitimeres av gode hensikter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
I andre land kreves det at avisene kommer med rapporter og videre informasjon av resultatene fra spørreundersøkelsen. Her i Norge skal vi ta det som god fisk, fordi det kommer fra myndighetene. Selvfølgelig vil det rosemale myndighetene.

Hva er det du røyker?

Ikke særlig meget behov for å være ruset for å stille seg kritisk til påstander fra et institutt som har mottatt offentlig støtte og som også i hovedsak lever av det offentlige.

Hva har De røkt?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var det ikke akuratt det jeg skrev? Jeg trur ikke nordmenn har noe imot litt overvåking.

De fleste nordmenn er desverre vettskremte etter 22. Juli og godtar ukritisk at Staten MÅ ha virkemidler for å hindre en repetisjon. Videre antar de at det IKKE er dem selv som vil bli overvåket, ettersom de ikke har gjort noe galt.

1984 may be late, but it is arriving! Ettter DLD er allerede overvåkning i Norge langt over det Stasi noensinne klarte å få til.

nsa_cartoon.jpg

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Skatteinnkrever får foten under hjulet på en bil som skal taues inn pga manglende betalt skatt

Og her er det selvfølgelig bileieren som er den stygge ulven trass det er staten som er banditten som raner borgerne. Dette er et godt eksempel på hvor forkvaklet syn på realitetene det er mulig å hjernevaske befolkningen med om du har tilstrekkelig med resurser og makter å få dannet unison enighet om at staten representerer noe godt i samfunnet.

Det er trist at det er mulig å bedra så mange mennesker. Det er ikke mulig å unnslippe konklusjonen som sier en nær altomfattende andel av befolkningen er komplette idioter og som fortjener å dø kun som følge av sitt onde standpunkt etter månedsvis av bestialsk tortur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...