Gå til innhold

- Windows 8 slippes før det er ferdig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Microsoft hadde beholdt grensesnittet fra Win7, så hadde jeg gått over til WIn8.

 

Og da hadde halve vitsen med win 8 vært borte.. Har du i det hele tatt prøvd win 8? Gir man det litt tid tror jeg mange vil like det, det gjør ihvertfall jeg, jeg går aldri tilbake til windows 7 igjen..

Lenke til kommentar

Windows 7 har så vidt jeg kjenner til enda en feil i systemtray-visningen som har en bizarr effekt på at windowsupdate ikke klarer å oppdatere.

 

Windows 7 er nemlig i utgangspunktet levert slik at alle systemtray-ikoner skal flyte opp i en boble som man kan slå opp ved å trykke et samleikon i systemtray. Når en bruker så en gang skulle oppleve at det er umulig å få installert Windows 7 oppdateringer, så må brukeren ty til et meget merkelig grep for å løse det. Nemlig:

 

Slå av den "boble-visningen" av alle ikoner i systemtray som kjører, og vips man kan få installert Windows 7 oppdateringer igjen.

 

Et meget snodig problem, som jeg ikke har sett noen fiks for.

Endret av G
Lenke til kommentar

Og da hadde halve vitsen med win 8 vært borte.. Har du i det hele tatt prøvd win 8? Gir man det litt tid tror jeg mange vil like det, det gjør ihvertfall jeg, jeg går aldri tilbake til windows 7 igjen..

Jeg har prøvd både test versonene og RTM versonen. Joda man kan vende seg til mye. Sier ikke at Win8 er håpløst eller noe slikt, bare at JEG liker ikke grensesnittet. Er bare fornøyd med Win7 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som mange uttaler seg her uten å ha testet windows 8. Jeg har kjørt det siden August nå og for meg virker det omtrent prikklikt som windows 7 sånn rent utseendemessing, ikke at windows har forandret seg utseendemessig særlig mye opp gjennom årene, men folk som mener at windows 8 er dritt, og mener windows 7 er konge, tenker ikke mye.

 

Den nye start menyen kommer opp like kjapt som den gamle, visst ikke raskere, men her kan du legge og ordne alle programmer slik som du vil ha det, mye lettere å finne programmer med musa enn før. Det letteste er jo selvfølgelig bare å trykke start å skrive de første bokstavene i det programmet du vil kjøre, så trykke enter. Visst du vil ha da noe alla den gamle kan du jo alltids trykke Windows + X.

 

De forandringene jeg liker best så langt er de små og de bak kulissene. Endelig kan du ha forskjellige bakgrunn visst du kjører to skjermer, og nydelig forandring av fargene på metro temaet i forhold til bakgrunnens farger. Raskere oppstartstrid. Bedre optimalisert for SSD harddisker, Windows 8 flyter enormt bra på min Samsung 830. Jeg har ikke hatt noen problemer siden jeg gikk over fra Windows 7, stabilt og bra. Kun en ting jeg mangler og det er at Asus får lagd ferdig Windows 8 driveren til mitt lydkort, men heldigivs kan jeg installere windows 7 driverene i windows 7 kompatibilitet modus og få lyd!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ærlig talt ikke noen ubetalt søkeassistent!

Ikke jeg heller, så da ignorerer jeg utsagnet.

Uansett betyr det bare at Vista var det mest testede den gangen, og Windows 8 er det nå..

 

Vista beta/rc var veldig vanskelige å bruke. Mye endringer, masse som ikke virket, spesielt drivere. Ingen problemer med tilsvarende i Windows 8, så lover bra foreløbig.

Lenke til kommentar

Det har litt å gjøre med at folk som har brukt Windows i mange år (jeg har siden Windows 3.11) vet hva dem vil ha, og hva som funker best for dem. Grensesnittet i Win8 er laget for berøringsskjermer først og fremst, og ikke for oss som sitter med f.eks to stk vanlige 24" skjermer. Hva er vitsen med Metro hvis 99% av tiden brukes i Desktop mode? Da kan man likegodt fortsette å bruke Win7 spør du meg...

Lenke til kommentar

Nå skriker de som er så glade i berørings skjermer over seg , fordi ikke aller liker berørings skjermer.

 

Grensesnittet i Windows 7 vil jo funger 90% på berøring skjermer , så hvorfor kan man ikke bruke det hvis man ønsker det

 

Man har jo brukt tidligere versjoner av Windows på mobile enheter. Hadde grensesnittet noen problem da ?

 

 

 

Lenke til kommentar

Nå skriker de som er så glade i berørings skjermer over seg , fordi ikke aller liker berørings skjermer.

 

Grensesnittet i Windows 7 vil jo funger 90% på berøring skjermer , så hvorfor kan man ikke bruke det hvis man ønsker det

 

Man har jo brukt tidligere versjoner av Windows på mobile enheter. Hadde grensesnittet noen problem da ?

"Grensesnittet" i Windows 7 er desktopen, start menyen er bare en måte å åpne programmer på, og i Windows 8 har du den samme desktopen med mange forbedringer når det kommer til funksjoner og "backbone", i tillegg får du en ny og forbedret start meny.

Microsoft er latterlig selskap :xmas: Aldri er det noe som er fullstendig gjennomført.

 

Man får nesten inntrykk av at en vanlig dag hos Microsoft består av å spise donuts og drikke kaffe.

Ett latterlig selskap? Enhver som faktisk har fulgt med på Microsoft de siste årene, kan se at de faktisk har utviklet seg til å bli det modigste, mest spennende og innovative selskapet blant de tre store. Endret av hvakrg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

poenget her er jo at så mange ( her på forumet som har testet eller lest om tester ) klager over at man ikke har helt kontroll over desktoppen , startmenyen o.s.v .

Metro kan finne på dukke opp når det ikke skal gjøre det

 

Problemet var de følte at systemet jobbe mot , ikke med dem.

 

startmenyen inneholder bl.a. disse flisene( som egentlig er metro i forkledd form ) som slet ikke alle liker .

slik jeg har forstått det så kan man ikke slå det helt av

Lenke til kommentar

Og da hadde halve vitsen med win 8 vært borte.. Har du i det hele tatt prøvd win 8? Gir man det litt tid tror jeg mange vil like det, det gjør ihvertfall jeg, jeg går aldri tilbake til windows 7 igjen..

Jeg har prøvd både test versonene og RTM versonen. Joda man kan vende seg til mye. Sier ikke at Win8 er håpløst eller noe slikt, bare at JEG liker ikke grensesnittet. Er bare fornøyd med Win7 :)

 

Da så ;)

 

Ett latterlig selskap? Enhver som faktisk har fulgt med på Microsoft de siste årene, kan se at de faktisk har utviklet seg til å bli det modigste, mest spennende og innovative selskapet blant de tre store.

Microsoft er på vei ned.

 

Tja, Windows vil briljere i mange år fremover til tror jeg, det alltid være folk som ikke er interessert i å kjøpe PCer til 8000++(MAC), og har sine andre grunner også til å forsette med Windows.

 

Selv har jeg troa på Microsoft, og jeg håper det vil få suksess med Windows 8, og grunnen til at de kan få det er så pent beskrevet i en artikkel på Hardware.no:

 

Forskjellig fra Apple og Google

 

- Med Windows 8 har Microsoft lagt til et brukergrensesnitt beregnet på nettbrett i Windows, og forsøker på den måten å bygge ett brukergrensesnitt som skal fungere på tvers av mobiltelefoner, nettbrett og PC.

 

– Microsofts tilnærming er veldig forskjellig fra Apples og Googles, hvor telefoner og nettbrett har mye mer til felles med hverandre enn PC-er og nettbrett, sier Silver. Dette er Microsofts styrke når det kommer til PC-er, og de vil bruke dette til ikke bare å gå inn i nettbrettmarkedet, men også øke sin andel av smartmobilmarkedet.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
– Med over 16 milloner aktive forhåndstestere er Windows 8 det mest testede, anmeldte og ferdige operativsystemet i Microsofts historie, fortalte Mark Martin, en pressetalsmann for Microsoft.
Dette er nesten ordrett samme uttalelse som de sa før lanseringen av Vista.
Kilde?

 

http://www.elektroni...Vista-i-hyllene

 

http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/Ingen-ko-for-Windows-Vista-2226198.html

 

et søk 2 sec..

Endret av TaZ
Lenke til kommentar
– Med over 16 milloner aktive forhåndstestere er Windows 8 det mest testede, anmeldte og ferdige operativsystemet i Microsofts historie, fortalte Mark Martin, en pressetalsmann for Microsoft.
Dette er nesten ordrett samme uttalelse som de sa før lanseringen av Vista.
Kilde?

 

http://www.elektroni...Vista-i-hyllene

 

http://www.aftenblad...ta-2226198.html

 

et søk 2 sec..

Vista: "det meste testede" (i følge de to avisartiklene)

Win8: "det mest testede, anmeldte og ferdige"

 

En av tre rette ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...