Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er det lengste du har vært oppe?

Telefonsvarer

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis kjedet oss så vi bestemte oss for å se hvor lenge vi klarte å holde å holde oss våkne. Det holdt i tre døgn med kaffe og tøvprat, til jeg sovnet i timen og da var det over. Jeg var bare 16 år, så det forklarer vel hvorfor vi tenkte det var en god ide.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en veldig rar turnus. Hvor jeg jobber både dag, kveld og natt om hverandre. Tar vakter som blir ledig osv. Aldri en lik uke, bare forskjellig hele tiden.

Det er ikke kult da å jobbe 2-3 nattevakter på rad også jobbe dagvakt. Dagen etter eller en dag til fram. Man får ikke sove for hjernen er i nattmodus. Da hender det at man er våken i over 30 timer. Går greit, men man er nødt til å være våken helt til kvelden igjen da man kommer hjem fra dagvakten ellers får man ikke snudd døgnet.

Men den tabben gjør jeg ikke igjen, så har slutta og ta dagvakter i samme uke som enkelte nattevakter.

Merker jeg blir stressa hvis jeg legger meg i senga tidlig og ser på klokka hvis jeg skal opp klokken 06 feks for da tenker jeg å nei bare så og så timer igjen, liten tid på meg til å sove. B- menneske represent !

Lengste jeg har vært våken er nok ''bare'' 35 timer tror jeg

Endret av Centy88
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan folk klarer å sitte så mye lenger oppe enn det. Klarer jo ikke fungere skikkelig etter 30 timer(Gjelder for meg da).

Nødvendighet. Det er utrolig hva man klarer når man må. Skal sies at da min rekord ble satt kollapset jeg mer eller mindre.

Hallusinasjoner og paranoia er visst vanlige symptomer når man passerer et par døgn.

Kan bekrefte dette.
Lenke til kommentar

3 døgn ca, uten at jeg var spesiellt trøtt, men drakk utelukkende energidrikke.

Sov under 4 timer dagen natten før det.

Sov 16 timer etter det før jeg ble vekket.

Ellers er jeg regelmessig oppe hele dagen og hele natten da jeg jobber turnus, men får da sove lenge etterpå :)

Lenke til kommentar

3-4 timer per natt er noe man klarer i lang tid, så man har ingen problemer egentlig. Eneste utfordringen er om man blir sittende på post(sitte stille og vente på at ingenting skal skje), da kommer ofte trettheten sigende etter 5-6 dager. Når du er ferdig med å sove lite, og får fri, sover du bra lenge, men man er ikke sliten egentlig. Jeg var i alle fall ikke veldig sliten.

Lenke til kommentar

48 timer+ på lanparty da jeg kombinerte jobb på dagtid og lanparty på nattestid

Ellers hadde jeg en mestringsøvelse som jeg var ganske lenge oppe, men aner ikke hvor lenge, fikk jo ikke lov å sove, men at øynene falt igjenn skjedde jo

Halusinasjoner var det mye av, og det var kanskje det gøyeste med hele greia. (i den grad det var gøy :p)

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...