Gå til innhold

Norge: Langt ifra likestilt?

Anbefalte innlegg

så på nyhetene at menn får kutte i køen på flyplassen. :wee: og nå skriker damene... gi en en finger så tar a hele handa vøtt! likestilling gjelder visst nok ikke begge veier nei

Jepp. Kvinnetaxi, kvinneparkeringsplasser og kvinne-treningssenter er visst greit, men når noen lanserer en mannekø fordi man hadde for få kvinnelige kontrollører til å bemanne alle slusene i sikkerhetskontrollen så varer det EN dag før det blir fjernet pga hylekoret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så på nyhetene at menn får kutte i køen på flyplassen. :wee: og nå skriker damene... gi en en finger så tar a hele handa vøtt! likestilling gjelder visst nok ikke begge veier nei

Jepp. Kvinnetaxi, kvinneparkeringsplasser og kvinne-treningssenter er visst greit, men når noen lanserer en mannekø fordi man hadde for få kvinnelige kontrollører til å bemanne alle slusene i sikkerhetskontrollen så varer det EN dag før det blir fjernet pga hylekoret.

Og dette er et sunnhetstegn og svært godt egnet til å opprettholde kvinners underlegenhet i folkets bevisshet. Vi har et hav av andre viktige samfunnstrekk som medvirker til å gjøre kvinner til hjelpeløse skrullehuer hvis forfengelighet er en overordnet kvalitet. Systematisk markedsføring som henvender seg til kvinner med beskjed om at de ønsker å se bra ut. Dette er en høyst ønskelig påminnelse om at kvinner er underordnet menn og hele samfunnet eksponeres for dette overalt i samfunnet. Dette er en egenskap som det ikke vil være mulig å frigjøre seg fra fordi kvinner trenger å forsøke å ta seg bra ut for å kapre ordentlige menn. Deres behov for slike er genetisk bestemt. Å bable og likeverd og likestilling tilsvarer å forsøke å gjendrive naturlovene. Altså, grenseløs naiv dårskap.

Lenke til kommentar

Faktisk er det folk der ute som hevder at yrkes valg er fordi menn/gutter er LÆRT til at de skal ha "manne-yrker" og samme for jentene.

Og du syns disse klarte seg bra i Harald Eia sitt program "hjernevask" eller?

En av disse var altså Jørgen Lorentzen. Og her er noe fra en rapport han har skrevet:

EN KJERNE I Lorentzens artikkel er at mannskroppen er fysisk hard og dermed fører til et hardt sinn. Han gir mange eksempler. Kvinner er for eksempel dualistiske fordi de har to kjønnslepper. Her bruker Lorentzen faktisk en referanse (Irgaray, 1985). Kvinner er også psykologisk mer åpne fordi de fysisk har et åpent kjønnsorgan, mens mannen av anatomiske årsaker er «forledet til å tro» at han er mer psykisk lukket og har et mer mekanisk kjønnsliv.

http://www.dagbladet...evask/10967639/

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Videre skriver han om at testoseron og østrogen har ingen innvirkning på menn og kvinners seksualdrift, osv. Tull og bullshit fra ende til annen altså.

Relevansen ser jeg ikke helt. men skal sies at disse utsagnene er neo-freudiansk søppel, (altså de du referer til her).

Relevansen er ditt utsagn om at kjønn er en "sosial konstruksjon". Det er bare tull. Og hjernevask programmet til Eia viser det godt.

Og grunnen til at jeg trakk frem Lorentzen var selvsagt at han er en av disse "forskerene" som taler for denne sosial konstruksjon tankegangen og avviser alle former for biologiske forskjeller som kan påvirke vår hjerne forskjellig ut fra kjønn. Og jeg bare demonstrerer at han er fullstendig disskredittert som noe som helst "forsker" og det er alle de andre "kjønnsforskerene" som taler for det samme som han også.

man kan oppdra en gutt til å være en jente men vil han være en jente i alle ikke-fysiologiske ting? tror ikke det er forskning man kunne fått til i praksis da å isolere en person fra utsidestimuli gjennom hele oppvekste vil være temmelig bøst.

Nei det kan man ikke. Og dette eksperimentet er allerede gjort:

http://www.youtube.com/watch?v=3GhbVFjIaN0

(og se resten av filmen også på youtube)

Det er jo litt artig da at man kan være enige i at menn og kvinner er skapt med forskjellige kjønnsorganer, muskelmasse og enkelte mindre trekk, men ikke enig i at forskjellene mellom oss også gjør at vi ofte velger forskjellig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=noqRhuE8_XA&feature=relmfu

(og se resten av filmen også på youtube)

Det er ikke helt uvesentlig å få med seg de resterende episoder:-)

Det er jo litt artig da at man kan være enige i at menn og kvinner er skapt med forskjellige kjønnsorganer, muskelmasse og enkelte mindre trekk, men ikke enig i at forskjellene mellom oss også gjør at vi ofte velger forskjellig.

Uten at det skal forstås som forsøk på å rettferdiggjøre denne galskap, men vi må huske på at samfunnet var sterkt preget av spektakulær forskning fra blandt annet Skinner og gæringer rundt hans radikale behavorism. Her er et sitat: "The basic premise of radical behaviorism is that the study of behavior should be a natural science, such as chemistry or physics, without any reference to hypothetical inner states of organisms as causes for their behavior".

Det forutsettes altså i denne disiplin at mennesket er utelukkende en biologisk masse fritt for åndsliv (forveksle ikke dette med religiøst tullball). Følgelig vil menneskets forståelse av virkeligheten være et ytre anliggende. "Mennesket forstår seg selv utelukkende fra respons fra omgivelsene". Denne sinnsvake galskap som er tilbakevist av ordentlige vitenskapsmenn så mange ganger at disse idag ikke lenger er tellbare, lever likevel i aller beste velgående. Faktisk opplever radikal behaviorisme et populistisk oppsving i våre dager, også i Norge og medvirker til eksempelvis hvordan en skal bli kvitt mobbing, hvilket også er årsaken til at skolen viser seg evneløse i denne målsetning. Lærere over hele landet sendes på seminarer hvor behavioristiske fantaster forsøker å rekruttere flere inn i denne galskap.

Hvis ikke dette fremprovoserer ønske om å drepe så kan du slå deg til ro med at du er en uhelbredelig psykopat faen hvis toleranse overlapper pur ondskap.

Endret av Twiddle
Lenke til kommentar

Det var vel ikke "kutte i køen", det var vel bare en egen kø for menn. Hvis de i stedet hadde kalt den andre køen for "kun kvinner" hadde det vel ikke vært noen stor nyhetssak.

For øvrig syns jeg det er et godt tegn for likeverdet at dette blir 1. side stoff; betyr vel at situasjonen egentlig er ganske bra...

Lenke til kommentar

For øvrig syns jeg det er et godt tegn for likeverdet at dette blir 1. side stoff; betyr vel at situasjonen egentlig er ganske bra...

Argumentet må således være "Fordi pressen kan hisse seg opp av en fillesak som muligvis i den villeste feberfantasi kan antas å dreie seg om likeverd, så kan det ikke finnes mer alvorlige brudd på likeverd mellom kjønnene".

Jeg tipper det finnes ti millioner måter å bore hull i denne villfarelse og fere av metodene har jeg allerede bidratt med tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Du kan formulere dine egne argumenter så står jeg for mine....

Hei suppegjøken. Det manglet argument i røret ditt. Derfor formulerte jeg et på lest av meningsinnholdet i teksten din.

Velkommen til "ignore". Det er håpløst å diskutere med folk som reformulerer motpartens argumenter etter eget forgodtbefinnende. Du kan like godt ha en diskusjon med deg selv hvor du flytter deg fra den ene siden av bordet til den andre. Jeg gidde i hvert fall ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...