Gå til innhold

Catalyst 3.7 ute.. Tanker/kommentarer velkomne..

radix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gledet meg til endelig å spille Splinter Cell med AntiAliasing på - spillet står riktignok ikke oppført i listen over fixede ting, men en av de problemene som står oppført som fikset er nettopp dette, men for andre programmer, ikke Splinter Cell.

Men siden det står at det er fikset for de andre, hadde jeg vel et håp om at det ville virke for Splinter Cell også.

Men neida. :grumpy:

Det vil si - det funker jo med AA, men start et nytt spill, Training, og se hvordan det ser ut med en gang du kommer ut på det første treningsbrettet...

Lenke til kommentar
Gledet meg til endelig å spille Splinter Cell med AntiAliasing på - spillet står riktignok ikke oppført i listen over fixede ting, men en av de problemene som står oppført som fikset er nettopp dette, men for andre programmer, ikke Splinter Cell.

Lurer på hvor mange ganger dette må gjentas før beskjeden endelig går inn hos folket... Problemet med AA i Splinter Cell har ingenting (og med store bokstaver: INGENTING) med driverne til Ati å gjøre. Problemet ligger i spillet. Så ta ut frustrasjonen din på de elendige koderne av Splinter Cell, ikke skyld på Ati.

Lenke til kommentar

Litt off-topic men.

Enten er jeg blind, eller så har hverken hardware.no eller itavisen.no sagt noe om at de nye catalyst-driverne er ute. Det kan være det norske folket ikke bryr seg så mye med driveroppdateringer, men synes det er litt rart, siden "alle" de store engelske hardware-sidene gjør det. Ikke alle som leser på forumer.. Jeg liker iallefall driveroppdateringer.

For de som lurer, er det en ny funksjon (som burde vært med fra starten), triple buffering er nå støttet i OpenGL. Etter det jeg har forstått blir den store driveroppdateringen Catalyst 3.8. Ati hinter til at denne vil inneholde flere nye funksjoner.

De som vil vite mer om Catalyst 3.7 burde stikke innom www.rage3d.com/board

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange ganger dette må gjentas før beskjeden endelig går inn hos folket... Problemet med AA i Splinter Cell har ingenting (og med store bokstaver: INGENTING) med driverne til Ati å gjøre. Problemet ligger i spillet. Så ta ut frustrasjonen din på de elendige koderne av Splinter Cell, ikke skyld på Ati.

Ok, innlegget mitt var litt barnslig skrevet, men jeg kom akkurat tilbake fra Splinter Cell etter å ha prøvd det med AA på. Spillte litt og trodde først det var fikset nå, men prøvde så Training igjen, og da var problemet fortsatt der. Så jeg gikk fra kjempeglad/fornøyd til sur på noen få sekunder.

Jeg visste egentelig at det var p.g.a. dårlig overføring/port til PC versjon at det var sånn, jeg hadde lest det et annet sted, men jeg hadde et håp allikevel, da akkurat det samme problemet som jeg har i Splinter Cell var fikset for et annet program, derfor trodde jeg at de kanskje hadde fikset dette også. Jeg har ikke så mye greie på progammering av spill og hva som kan fikses med drivere og ikke.

Men som du sier så er tydeligvis Splinter Cell ikke "reparerbar" ved hjelp av drivere fordi det er kodingen av selve spillet som er dårlig - får vel eventuellt vente på en patch - men på den annen side så hadde vel en slik patch allerede vært ute hvis det ble noe av. :shrug:

Litt sent nå.

Lenke til kommentar

Etter at jeg la inn 3.7 driveren, så ble hele "C&C: Generals" mye lysere, trodde først at det hadde med at jeg installerete 1.6 patchen, men ved reinstallering var den fortsatt slik, den var ikke slik sist gang, med 3.6 drivern. (testet en omega driver i mellomtiden, så jeg vet ikke om det har noe med dette å gjøre, men det høres litt rart ut.)

Lenke til kommentar

Min Generals har lagget som bare pokker om jeg ikke tar av all AA/AF på dirextx siden jeg bytta fra radeon 9800 pro 128 mb til radeon 9800 pro 256 mb.

Når jeg skal slette/reinstallere driverene står det oppført 2 skjermdrivere når jeg skal slette

Radeon 9800 pro Sekundær PCI

Radeon 9800 pro primær AGP

Sletter jeg sekundæren så dukker den opp igjen etter restart.

På Generals står det på en liten option ting i mappen at det er 2 skjermer 1 vanlig som tillsierm itt kort og en som står med 1 mb minne. #1 er i bruk, men sjøner ikke hvorfor spillet lagger så mye ved bruk av AA/AF for resten av specsene mine skulle holde i massevis.........

Noen som har noen tips eller løsninger i denne saken? Dette hjelder bare Generals (men synest også jeg har lav fps i unreal2003) :shrug:

Lenke til kommentar

Når jeg skal slette/reinstallere driverene står det oppført 2 skjermdrivere når jeg skal slette

På Generals står det på en liten option ting i mappen at det er 2 skjermer 1 vanlig som tillsierm itt kort og en som står med 1 mb minne. #1 er i bruk

Vet ikke hvorfor det lagger hos deg, men det at du har "to skjermkort" er vanlig med Radeon 9800, jeg har også det, og det er fordi kortet har dual monitor muligheter.

Hvis du går inn i Enhetsbehandling(Device Manager), vil du se at det står oppført som to kort.

Da jeg avinnstallerte 3.6 Omega driverne fikk jeg valget med å avinnstallere "begge kortene", ved å krysse av i to bokser. Gjorde det, og det gikk greit.

Rebootet så systemet, og når XP startet opp igjen, kom det opp 'funnet ny hardware', og den ville innstallere nye drivere. Jeg kansellerte dette, og innstallerte så Catalyst 3.7(den med både driver og kontr. panel).

Etter enda en reboot funker alt som det skal hos meg(etter skjerminnstillinger selvsagt).

Så jeg vil nok anbefale å avinstallere de gamle ordentelig, og ikke la windows innstallere noe selv når du har rebootet.

Vet ikke jeg....funka for meg ihvertfall. :shrug:

Lenke til kommentar

Hvordan avinstallerer dere alt fra den gamle driverne.

Jeg bruker å avinstallere driverne og kontrollpanelet via windows's "legg til og fjern programmer". Restarter og så legger jeg inn de nye driverne.

Ligger det igjen noen "driver rester" i registret som må fjernes?

Og hvordan i så fall fjerner jeg de? :roll:

Takk :)

Lenke til kommentar

På Generals står det på en liten option ting i mappen at det er 2 skjermer 1 vanlig som tillsierm itt kort og en som står med 1 mb minne. #1 er i bruk

Vet ikke hvorfor det lagger hos deg, men det at du har "to skjermkort" er vanlig med Radeon 9800, jeg har også det, og det er fordi kortet har dual monitor muligheter.

Hvis du går inn i Enhetsbehandling(Device Manager), vil du se at det står oppført som to kort.

Da jeg avinnstallerte 3.6 Omega driverne fikk jeg valget med å avinnstallere "begge kortene", ved å krysse av i to bokser. Gjorde det, og det gikk greit.

Rebootet så systemet, og når XP startet opp igjen, kom det opp 'funnet ny hardware', og den ville innstallere nye drivere. Jeg kansellerte dette, og innstallerte så Catalyst 3.7(den med både driver og kontr. panel).

Etter enda en reboot funker alt som det skal hos meg(etter skjerminnstillinger selvsagt).

Så jeg vil nok anbefale å avinstallere de gamle ordentelig, og ikke la windows innstallere noe selv når du har rebootet.

Vet ikke jeg....funka for meg ihvertfall. :shrug:

Ja jeg får opp mld om at et nytt vga kort er funnet når jeg avinstallerer den PCI ssekundær driveren, men trykker bare på avbryt.

Selv om jeg gjør det så er det kkurat som om skjermen blir svart og "settes over" til en ny driver og sim salabim den pci sekundær er tilbake uten at jeg har sagt/trykket ja til noe som helst :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...