Geek4u Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Hei, Jeg har laget et login system som henter brukernavn fra en .txt fil. Filen er lagret i rooten av D:\ og har navnet Username.txt . Jeg har laget programmet slik at du kan endre brukernavn i instillingene. Scripten som skriver til .txt filen virker og den klarer å skrive til filen. Scripten som leser .txt filen virker også under login, men når jeg har byttet brukernavn i innstillinger vil ikke scripten som leser "refreshe" .txt filen. Som vil si at jeg verken får logget inn med nytt eller gammelt brukernavn... Er det noen som har en viss peiling om hva jeg eventuelt gjør feil? Jeg legger ved de to scriptene her. Jeg har brukt Visual Studio. LoginScript: Public Class LoginForm Public MainPassword Public Count Public Trigger Public lock Public strContents Public Invalid Public Username1 As String Public Password1 As String Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Enter.Click, Enter.Click Username1 = My.Computer.FileSystem.ReadAllText("D:\Username.txt") If TextBox1.Text = Username1 Then Password1 = My.Computer.FileSystem.ReadAllText("D:\Password.txt") If TextBox2.Text = Password1 Then LoadingForm.Show() Trigger = Trigger + 1 TextBox2.Clear() Me.Hide() End If Else MsgBox(Invalid) End If End Sub Private Sub LoginForm_KeyPress(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyPressEventArgs) Handles Me.KeyPress If e.KeyChar = Chr(13) Then Enter.PerformClick() e.Handled = True End If End Sub Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Invalid = "Invalid Information... Please try again!" MainPassword = "Admin" Trigger = 0 End Sub End Class Script for bytting av brukernavn: Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Dim user As String user = TextBox1.Text Dim fso, txt01 ' File IO fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") txt01 = fso.CreateTextFile("D:\Username.txt") txt01.WriteLine(user) txt01.Close() MsgBox("Username changed! to " & user, vbInformation, "Change username") TextBox1.Clear() fso.close() End Sub Lenke til kommentar
Geek4u Skrevet 27. september 2012 Forfatter Del Skrevet 27. september 2012 Fant ut av feilen selv, Fant en bedre kode for å lese og skrive til txt filer. Kan sende koden på mail til de som ønsker Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Deler av koden er copy-pastet fra VBScript selv om det som skrives er Visual Basic 10. VBScript og Visual Basic 10 er to helt forskjellige ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå