S103584 Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Henta min A igår, Bare en 200, men med AMG og Night Edition. Flott bil Hadde en C 200 AMG før. Gratulerer! Du må lenge noen biler... Er det bensin? Farge? Lenke til kommentar
joxan Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Diesel, automat og Svart med Night Edition Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Det er sant at man kanskje kan få mye mer med en brukt E klassen.. Det er smak sak, jeg er ikke i større bil.. A- klassen er størrelse som passer og en liten bil med stor montor er gøy å kjære.. Jeg har en 136 h i den lille bilen. Ikke noe problem å ta luke parkering selv at det er snø eller glatt.. Selvsagt, smaken er som baken Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Da er det bare en dag igjen...snart... Torsdag kl. 16:00 sitter jeg i den nye bilen Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Rettelse: Torsdag kl. 08:00 sitter jeg i den nye bilen Rett skal være rett... *Føler en trang til å fnise som en liten pike nå...* Lenke til kommentar
S103584 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Nei, jeg har nok ingen planer om det. Føler jeg har fått kjørt fra meg såpass, så den tiden er over. For all del, jeg kommer til å dra på litt i noen tillfeller med tanke på aksellerasjon etc. men det blir nok ikke noe banekjøring på meg nei. Da ryker nok også forsikringen hvis det skulle skje uhell og det kan fort bli dyrt Det viktigste for meg er forbikjøringsegenskaper og god aksellerasjon under normale forhold ved kjøp av en bil med slik motor. Topp hastighet, breisladder og banekjøring er jeg ikke veldig interressert i gitt Gratulerer med ny A-klasse.. Hvordan føles du :-) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Jeg føler meg som en 18-åring igjen Ett par kjappe bilder jeg tok i dag etter første prøvetur: Kommer snart en video også som holder på og laste opp 3 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Du har virkelig valgt riktig farge. Svart og sølvgrå synes jeg passer denne bilen veldig fint. Den røde liker jeg ikke noe særlig, og i dag lå jeg på siden av en som var lyseblå, og den synes jeg virket....useriøs. Og dette kommer fra en som nettopp har kjøpt en lyseblå bil. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Takk for det Personlig liker jeg godt de røde detaljene Her er forresten en video jeg tok i dag: Lenke til kommentar
S103584 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Diesel, automat og Svart med Night Edition Det høres bra ut.. akkurat samme som meg Er du fornøyd med valget.. Lenke til kommentar
S103584 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Jeg føler meg som en 18-åring igjen Ett par kjappe bilder jeg tok i dag etter første prøvetur: Kommer snart en video også som holder på og laste opp Så bra at du igjen føler deg ung.. Du må ikke kjøre for fort Fine bilder og fin bil og! Lenke til kommentar
S103584 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Takk for det Personlig liker jeg godt de røde detaljene Her er forresten en video jeg tok i dag: Tøff Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Takk for det folkens Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Etter noen få dager med kjøring av den nye A-klassen (A-250 Sport AMG) så må jeg si jeg er frelst Jeg har ikke veldig mye å sammenligne med med tanke på dobbeltcluch automatkasse, men hadde DSG i min tidligere Touran og jeg synes dobbelcluch girkassen til Mercedesen er mer "aktiv" og kvikkere. Spesielt i "S"-modus. Multitronic kassen til Audi er også en fin girkasse for dem som ønsker komfort og jeg var fornøyd med den, men man fikk ikke noe særlig fartsfølelse med denne. Jeg har kun to små ting og utsette på Mercedesen og det er: - Mangler Norsk språk på interface'n (foreløpig) - Bilen blir fort møkkete opp over dørene da deler av fremhjulene går utenfor fremskjermene. Første punkt skal komme som oppgradering, og andre punkt skal jeg se om jeg får fikset med ett par skvettlapper. Usikker på hvordan dette vil bli seende ut dog... Bortsett fra disse to tingene er Mercedesen den desidert morsomste bilen jeg har hatt så langt. Et fremragende flott drag i bilen! Så til de syv punktene jeg kan dra frem som det jeg liker best med bilen: 1. Lyden! Skikkelig tøff at det blaffrer litt i pottene! 2. Lyden! (igjen) 3. Utseendet. Den er i mine øyne to hakk foran sine to rivaler på utseendet. (A3/1-serie) 4. Telefon integreringen. Man kan streame Spotify trådløst fra telefon til stereo og spille av i bilen. Tekstmeldinger kan man lese på skjermen i bilen etc. 5. Den opplevde kavaliteten. Den føles veldig solid og "riktig". Et par hakk over 1-serie i mine øyne. 6. LED-lys all over. Ryggelys/skiltlys etc. er av LED og ser bra ut. 7. Overaskene god plass i baksetene! (Dog går dette på bekostning av bagasjerommet, men for meg er det viktigere med bakseteplass. Joda, man merker at bilen er mindre enn min "gamle" A4. A4'en føles stor/tung og har mer komfort enn A-klassen med det oppsettet jeg har valgt. Audien var langt slappere i avsparket (selv om denne heller ikke var en sinke) Disse to bilene kan jo uansett ikke sammenlignes overhodet, men jeg forteller bare min mening om disse to. Det er allerede to personer (jeg ikke kjenner) som har kommet bort til meg å spurt om dette var den nye A-klassen og han ene spurte om han kunne få se inni etc. Han andre kjørte selv en CL500(?) og ville ha en AMG versjon av min bil til kona..... Litt artig når jeg setter den i "S" og kjører inn på bensinstasjonen like ved her jeg bor. Når jeg kjører under taket ved sidenav inngangen til stasjonen og slipper gassen så snur omtrent alle seg når dem hører blaffringen i pottene. Så alt i alt er det kanskje ikke noen hemmelighet at jeg da altså er svært godt fornøyd. Endret 13. mars 2013 av BjerkneZ Lenke til kommentar
S103584 Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg er enig med det du sier. Når det gjelder språk på interface'n, gikk jeg over til Franske. Mye bedre enn å ha den på Dansk. Dobbelcluch girkassen til Mercedesen er topp. Synes jeg. Jeg har stor sett brukt på E (økomomisk) og en gang på M (manuel). Jeg har ikke hatt automat girkasse før. Man merker ikke noe når bilen skifter gir og det er velidig behangelig! Man må være obs på mørk bil blir ofte møkkete.. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Sier du det ja. Personlig syns jeg at det er akkurat like mye skitt på bilene uansett farge, men at det vises bedre på mørke biler derimot .. 1 Lenke til kommentar
S103584 Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Sier du det ja. Personlig syns jeg at det er akkurat like mye skitt på bilene uansett farge, men at det vises bedre på mørke biler derimot .. Du er rett! Det er nok sant.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 I dag har jeg vokset sommerfelgene mine og i morgen åker de på bilen Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Hvor bor du? Jeg bor utenfor Oslo og her er det nok litt for tidlig for sommerdekk ennå. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 Bor i Fredrikstad Har tilgang til bil nummer to med vinterdekk hvis det skulle bli glatte veier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå