Gå til innhold

Trenger hjelp fra dere :)

thegg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 17 år som liker å sitte inne å game ;) veier ca 83kg og er 185 cm høy ca. Jeg har trent sånn smått hjemme med manualer og armhevinger. Men de siste 2 årene etter jeg flyttet hjemmefra (hybel) så har jeg lagt på meg fra 70kg til 83, og syntes sjøl jeg er litt små lubben. Har vell ikke så mye muskler på kroppen men vil gjerne ha det :) Jeg er en fattig student og er veldig dårlig til å lage mat, + jeg har bare 200kr i uka for å leve på, stippende er ganske lavt iforhold til hybel leie. Så mitt mål er ivertfall å gå ifra 83 til kanskje 75 kg, som dere kanskje skjønner så har jeg ikke rå til så mye sunn mat, og ikke treningstudio heller, så jeg får nøyye med det jeg har hjemme + veien.

Så jeg spør dere om hjelp og råd om hvordan jeg skal gjøre det, dette er ikke noe "Help i need muscles fast!" jeg tar den tiden jeg trenger :)

Hvordan billig pålegg/middag/drikke har mye protein + lite karbohydrater?

hvor langt må jeg jogge hver dag/annen hver dag.

Skal jeg trene armene hver dag eller annen hver dag?

Takker mye for alle innlegg og kommentarer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo satse på å skaffe deg billigare hybel? Eller finne deg ein liten jobb ved siden av.

2 vakter i uka = ca 1500kr meir i uka!

Om du skal gå ned, så er det egentleg å spise mindre. Det er grattis :) Du faktisk SPARER peng på det:)

Portein-pullever er vel billig alternativ i forhold til kva du får kjøpt i butikken.

Tuna er nokså billig, men det får ikkje dekt protein-behovet ditt heller.

Du kan jo satse på å fiske selv? Invistere 200-300kr i fiskestang og bruke noen timer i uka på det?

Du fer FERSKT, fisk, som smaker fantatisk og det er heilt grattis!

Frå praktiske til teoretiske:

Du bør trene styrke om du skal bygge muskler (dvs - gym).

Om du vil gå ned i vekt, kan du greie deg uten gym.

Uansett mål, bør du spise mye proteiner (ca 150g/dag, dvs ca 800g kjøtt/fisk/kylling).

Så, først, tenk på kva du har råa til og kva målet ditt bør vere. Orker du å fiske middagen din selv, slik at du har faktisk råa til å bygge muskler? Eller evt om du orker å skaffe deg ein jobb?

Etter det, finn ut, om du har lyst til først gå ned i vekt, så bygge muskler eller motsatt.

Lenke til kommentar

Mat:

Kjøp grønnsaker, linser, og søk på nett etter oppskrifter. Om du blir litt god på mat og kosthold vil det hjelpe deg godt på vei til å tape kilo.

Trening(?)

Muskelbygging genererer minimalt med vekttap og fettforbrenning. Jo mer muskelmasse du får vil der bidra til å forbrenne mer, men det er nok viktigere i starten å gjøre ting som forbrenner fett. Løping, gå, sykle osv..

Alkohol:

Studenter er jo kjent for å drikke endel. Det er lite som skaffer deg mer fett en alkohol. GÅ hjem fra byen og dropp kebaben og kjør på ett par knekkebrød når du kommer hjem. :) Sparer penger på taxi og mat

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...