Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blir DDOSED

Anbefalte innlegg

Spiller et online spill som heter Runescape (rs) og der Staker jeg eller gamlber :p

det som er at jeg gamler mot en annen spiller...og i det siste har det vær en clan av folk som skaffer ipen til folk og bruker den mot meg når jeg gambler :S

så vær gang jeg accepter gamlingen så blir jeg ddosa rett etter jeg klikker accept..... og da går internette bort for ca 5-10minutter vær gang :S skjer flere gangen om dagen og det er det samme folkan som gjør det :p

Det gjør dette fordi da vinner de vær gang jeg dcer ut av spille... og deretter vinner de penger på spille og selger det videre for "in real life money" :p

men irriterer siden det skjer så ofte..... og hva kan jeg gjøre med det? hvordan kan jeg se kem som gjør det og hvordan unngå det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så vær gang jeg accepter gamlingen så blir jeg ddosa rett etter jeg klikker accept

Først så må jeg si at dette høres helt på tryne usansynlig ut. Det at de skal vite akkurat når du godkjenner en fight ingame krever at den som sender DoS-angrepet er i nerheten av deg, ingame. Eller at du sier til personen gjennom PM at "Jeg skal stake <insert nick> nå".

Det usansynlig at det er et DDoS-angrep. Men heller et DoS-angrep. Forresten så skal du ha en rimelig dårlig router for å ikke takle dette, eller elendig hastighet ~4mbit downstream. Vanligvis så er det ikke mer en 3-4000 pakker pr. sekund det er snakk om, krever gjerne bedre utstyr for å presse mer pakker ut, en det vi vanligvis ser i et privat nettverk. Dette tilsvarer foresten bare 1500-2000kbit med data. Det er nok til å kresje en billig router midlertidig. Løsning på dette er å kjøpe en router som takler mange connections. De fleste routere over 500kr, med litt omtale klarer dette.

Det kan også være en idè å ikke tilatte ping-fårespørsler i routeren, om du kommer noe lengre med det er usikkert. Som nevnt over kan du også restarte modemet, og da vil du i mange tilfeller få tildelt en ny IP.

Eneste måten runescape-kids klarer skaffe seg IP-en til andre er oftest gjennom en webside, f.eks om dere har en klan-side (med innlogging), og denne personen som du påstår at sender et DoS-angrep på deg har tilgang til adminpanelet. De fleste Forum, og CMS-ene logger/og oppdaterer brukerens IP i SQL-tabellen for medlemmer, hver gang de logger inn.

Ellers så ser jeg det vanskelig for dem å skaffe IP-en din. Det er bare barnestreker om de påstår at de har IP-en din. Da må iallefall du ha gitt den fra deg på et vis (ekempel nevnt over). De klarer ikks skaffe IP-en din gjennom bare å ha møtt deg ingame, eller sotte på skype med deg.

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...