Gå til innhold

Ny mac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du vil ikke merke noe forskjell i feks Photoshop og spill.

But a 64-bit chip has the power to dramatically improve the performance of your more demanding applications, [...], and--of course--games.

Jeg synes det ser ut som det stikk motsatte jeg... Men samme kan det være. Jeg tror nok at 64-bit merkes bra i forhold til 32-bit. Det er nok en grunn til at 128-bits PS2'en ser bedre ut enn 8-bits Nintendoen, og jeg tror ikke det er de enorme 300 MHz PS2'en har... Eller man kan jo sammenligne en PS2 med 300 MHz og en datamaskin med 2GHz... Helt sierøst veit jeg ikke helt hvilken jeg skal si har best grafikk...

Det er litt urettferdig å sammenligne en PC med PS2. Slik jeg har forstått det er PS2 konstruert for å prosessere store mengder med data, mens instruksjonene som prosesserer dataene er veldig lik fra datapakke til datapakke. I en PC/mac er dette litt annerledes, da mange applikasjoner krever mange instruksjoner, men ikke fullt så mange datapakker.

Litt forenklet er eksempel på programmer som krever masse data og lite instruksjoner er spill, filter i photoshop etc. Eksempel på programmer som krever mange instruksjoner og ikke fullt så mange datapakker er for eksempel regneark, skriveprogram, typiske kontorapplikasjoner...

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg kanskje ikke burde ha skrevet den sammenligninga ja... Zapchud posta en post og et par linker på forrige side som forklarer litt mer om PS2'en og forskjeller og litt sånn. Jeg får lese det før jeg prøver meg på noen nye sammenligninger :yes:

(Men jeg er fortsatt overbevist om at 64 bit røsker vilt uansett ;) )

Lenke til kommentar

Du gjør nok best i å bare glemme den antakelsen :) Det er ikke noe galt i å ha en 64-bits prosessor, men forskjellen fra en 32-bits er faktisk veldig liten, og ytelsesforskjellen er enda mindre stort sett.

ibrotha: You're indeed correct! Det er nemlig derfor PS2's Emotion Engine er en SIMD (Single Instruction, Multiple Data)-prosessor, i hovedsak.

Lenke til kommentar

Du gjør nok best i å bare glemme den antakelsen :) Det er ikke noe galt i å ha en 64-bits prosessor, men forskjellen fra en 32-bits er faktisk veldig liten, og ytelsesforskjellen er enda mindre stort sett.

Når man kjøper en mac med G5 som er 64-bit så får man en sinnsyk bus med i systemet. Pluss flere ting.

Dette er selvfølgelig med på å heve hastigheten betraktelig.

Har ikke hørt at det kommer nye G4 maskiner med slik buss-hastighet f.eks.

Man kan derfor trekke den konklusjon at jo kjøper du en 64-bit mac kontra en 32-bit mac så får du mye raskere maskin!

:wink:

Lenke til kommentar

vente vente vente..

G5 er utviklet over flere år, og hvis du vil ha mac så er det god tid nå mener jeg. Til jul sier de sikkert; vent til våren, det ryktes om ditt og datt. Å tenke slik blir som å jage etter vind.

I år 2007, sitter vi sikkert å gnikker på 10 ghz.

Her er forresten noen ytelseresultater fra "Macworld" av alle G5 modellene. http://www.macworld.com/2003/09/reviews/ma...tg5testresults/

Etter sammenligninger med pc har jeg lest flere plasser at en G5 1.6 ligger generelt på ytelsenivå som en amd xp2000-2400+(vet ikke hvilke andre komponenter de brukte i den pc`n) Og det synes jeg igrunn er veldig bra. Mac er dessuten mye mer en ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...