Djevelen Marcus Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Okay. Så jeg går Elektrofag første året nå. Og har i det siste begynt og vurdert om jeg skal søke Kjøretøy neste år pga jeg ikke var noe stor fan av alt elektronikken og matten. Men så diskuterer jeg dette litt med en venn. Så begynner vi og lure på det om man trenger kunnskap om biler osv fra før av, når man søker en linje som Kjøretøy ? Interessen er vell god og ha så du lærer fort. Men trur ikke det skal være noe problem overhode. Er det noen som kan ekspandere på dette ? Takker. Lenke til kommentar
Pingo669 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Du trenger forsåvidt ingen kunnskap om bil i det hele tatt for og gå VG2 kjøretøy, du er jo på skolen for og lære. Men det er en forutsetning at du har grunnkurs (VG1 TIP??), for og kunne gå videre på VG2 Kjøretøy. Du kan lese mer om alle utdannings-grenene på http://www.vilbli.no/ Håper dette hjelper deg litt videre:) Endret 30. september 2012 av Pingo669 Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Går VG1 Elektro nå. Og Kjøretøy er kryss linje som jeg kan velge derfra pga alt med biler har blitt en god del elektrisk osv. Derfor er det mulig derfra også. Lenke til kommentar
Pingo669 Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Ja det skjer da stadig forandringer på den fronten der Nei da ser jeg ingen grunn for at du ikke bare kan begynne på VG2 Kjøretøy:) Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg "tjuvlåner" tråden din litt her, jeg, dersom du ikke har noe i mot det? Jeg går også VG1 elektrofag, og ønsker å gå på kjøretøy VG2. Det jeg lurer på er ikke om en trenger interresse/kunnskap for bil (interessen mangler ikke, og kunnskap er ganske god også, om jeg får si det selv), men heller om kunnskaper slik som sveising og annet innen teknikk og industriell produksjon, som en jo ikke får på elektrofag. Dette er vel ting som er ganske nødvendige kunnskaper for en mekaniker? Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Vell. Sorry for sen response selv. Men har funnet ut en god del akkurat om dette. Dagens biler og industri rundt det har gått over til og være veldig mye elektronisk. Så det er grunnet til at elektrofag har fått det som en form for krysslinje VG2. Sånne ting som sveising osv er noe du så klart plukker opp, og sikkert lærer også. Du skal tråssalt lære for og bli det.. Ikke gå der og lære det lett fordi du har interesse for det. Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Ja, er dette med produksjon (altså sveising, dreing, osv.) som jeg har lurt litt på om hvordan man skal få lært seg. Men min mor har visst sveisekurs, så tror nok at det skal gå ganske greit å få tatt det på ett eller annet vis Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Spør om ett møte med rådgiveren på skolen deres som har ansvaret for TIP og EL. H*n forteller og legger opp en plan for dere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå